Toon posts:

DVD Brander voor me laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een Medion Laptop van de Aldi met een stomme CD Brander erin. Nu wil ik deze omzetten naar een DVD brander. Ik heb ooit op een site zo'n brander gezien voor 300 euro maar nu ben ik die site kwijt.

Ik heb op de pricelist gekeken maar nergens kom ik uit dat het voor me laptop is.
Ik heb ook op sites gekeken, maar kom er niet uit.

Ik kan toch gewoon de oude eruit laten halen door een PC zaak en een brander erin laten zetten?

Wie weet waar ik zo'n apparaat vind.. zoek me rot de laatste dagen... dit is me laatste hoop :)

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Denk dat dat moeilijk gaat worden. Ik heb nog geen interne DVD-brander voor laptops gezien. Bovendien hebben veel van die spelers een ander formaat.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook een externe nemen.

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

300 euro is wel weinig voor een DVD-brander, en zeker voor in een laptop.
Misschien is het een combo DVD/CD-writer, die dingen kunnen CD's schrijven en DVD's lezen.

Meestal kan je de drive in een laptop niet upgraden, en moet je dus troost zoeken bij een extern model via USB2 of firewire.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-03 23:53
Krisis1 schreef op 12 april 2003 @ 19:29:
300 euro is wel weinig voor een DVD-brander, en zeker voor in een laptop.
Misschien is het een combo DVD/CD-writer, die dingen kunnen CD's schrijven en DVD's lezen.

Meestal kan je de drive in een laptop niet upgraden, en moet je dus troost zoeken bij een extern model via USB2 of firewire.
Tuurlijk kun je de drive van een laptop wel upgraden, je moet bij deze B-merken (nofi) alleen het hele notebook uit elkaar halen. Slimline spelers van Teac passen normaal gesproken in elk notebook, alleen zijn hier dus geen DvDbranders voor, wel combodrives.(cdrw/DvD)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet toch zeker dat ik voor 300 euro met getuigen van me broer (Gobbles Inc , kennen jullie waarschijnlijk nog wel) dat heb gezien

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 20:12:
ik weet toch zeker dat ik voor 300 euro met getuigen van me broer (Gobbles Inc , kennen jullie waarschijnlijk nog wel) dat heb gezien
CHeck je IE history zou ik zeggen ;)

• Xander
  • Laatst online: 12:52
teddybier schreef op 12 April 2003 @ 19:35:
[...]

Tuurlijk kun je de drive van een laptop wel upgraden, je moet bij deze B-merken (nofi) alleen het hele notebook uit elkaar halen. Slimline spelers van Teac passen normaal gesproken in elk notebook, alleen zijn hier dus geen DvDbranders voor, wel combodrives.(cdrw/DvD)
Bij Medion laptops (bij die van mijn pa tenminste) kun je de brander er gewoon uit schuiven, maar dan nog eentje vinden die erin past hè.

Voor zover ik weet is daar geen standaard voor, voor een "laptop drive", dus ik denk dat je beter medion ff kan bellen om te vragen of zij zoiets kunnen regelen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-03 23:03

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

teddybier schreef op 12 april 2003 @ 19:35:
[...]

Ik denk dat jij deze "B-merk" laptop nog nooi van dichtbij hebt gezien. Want ook hierbij zijn het gewoon losse modules en hoef je dus echt niet heel je laptop open te slopen. Gewoon schuifje omzetten en je trekt zo heel je cd-rom speler er uit. net zoals bij merk laptops.

• Xander
Tweak-Freak schreef op 12 April 2003 @ 20:16:
[...]

Ik denk dat jij deze "B-merk" laptop nog nooi van dichtbij hebt gezien. Want ook hierbij zijn het gewoon losse modules en hoef je dus echt niet heel je laptop open te slopen. Gewoon schuifje omzetten en je trekt zo heel je cd-rom speler er uit. net zoals bij merk laptops.
Ik kan het sterker vertellen, bij Medion laptops krijg je de cd(rw) drive er makkelijker uit dan de accu :P

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-03 23:53
De "standaard" Compaq/HP, Toshiba, FujitsuSiemens Notebooks, hier past gewoon een Teac Slimline in. Hooguit moet je de converter overbouwen (twee schroefjes). Heel veel B-merk notebooks hebben geen modulair systeem. En nee, ik heb dit ding nog nooit van dichtbij gezien. Oudere medions hebben geen modulair systeem, vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het sterker vertellen, bij Medion laptops krijg je de cd(rw) drive er makkelijker uit dan de accu
Mijn accu hoef ik maar een schuifje te gebruiken en me brander niet ??? ik zie daar geen schuifje ofzo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 20:41 ]

• Xander
Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 20:23:
[...]

Mijn accu hoef ik maar een schuifje te gebruiken en me brander niet ??? daar vind ik nis
hmm, mijn brander zit met een schuifje die aan de kant blijft staan (hoef je dus niet vast te houden), maar mijn accu zit met 3 schuifjes die je allebei alledrie tegelijkertijd moet wegschuiven, moet vasthouden, en dan kan de accu er pas uit,

Dus mijn brander kan er heel makkelijk uit, misschien makkelijk om te vermelden wat voor model medion laptop je hebt :9

Verwijderd

Topicstarter
een MD6100 :p

• Plofkotje
  • Laatst online: 22-02-2025
Toshiba heeft een laptop met een dvd-rw en -r brander. Misschien kun je op de site van Toshiba checken wat voor een merk het is. Ik ben hellaas het nummer van die laptop kwijt :( :X !!!!!!!!!!!

• Xander
Zo, ik heb van mijn medion cdrw/dvd-combodrive ff een pic gemaakt, zal waarschijnlijk wel dezelfde koppeling zijn en zegt sommige onder ons misschien wat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/medioncd.jpg
clickable voor een te grote pic waarin duidelijk zichtbaar is dat fotosoep rode puntjes in mijn jpeg zet :(
Ik had ook nog een pic van het etiket gemaakt, maar 's avonds flitsen richting een wit etiket leverd een mooie lege foto op :P .

Ik kijk wel of ik morgen mijn vader weer achter zijn laptop vandaan kan sleuren :)

Ik zet toch maar even een link naar de foto van dat etiket (ware grote jpeg), de merknaam e.d. zijn half te lezen: klikkie

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe krijg je dat ding er dan uit? zit toch vast?

• Xander
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 00:14:
maar hoe krijg je dat ding er dan uit? zit toch vast?
Tja, dan verschilt jouw laptop veel van die van mijn vader. Zo ziet de onderkant van mijn laptop eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/medionbodem.jpg
clickable

De accu (rood) en de cd-romspeler (groen) kan ik gewoon losklikken:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/medionbodemk.jpg
clickable

Daarin schuif ik dus gewoon een DVD-speler/CDRW (ik heb dus geen DVD writer, maar moeten bestaan):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/mediondock.jpg
clickable

Ik heb nog even de DVD?CDRW drive onder de scanner gelegt, geeft betere resultaten dan een foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/medionetiket.jpg
clickable

Pagina: 1