IBM IC35L040 te langzaam vervolg

Pagina: 1
Acties:

• Sbrauns
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-03 20:41
Mijn HDD is te langzaam onder winXP ik haal maar 10 mb/s terwijl hij 20 mb moet halen. Het ligt niet aan de hardware, want wanneer ik winXP opnieuw installeer is het probleem weg voor een bepaalde tijd. Daarna komt het weer terug.
Active smart laat zien dat de HDD in UDMA mode 0 draait dit moet 4 zijn, wat me bios wel weer goed laat zien tijdens het opstarten.

Weet dus iemand hoe ik onder XP de DMA mode kan veranderen van een HD.

Verder vind ik het kansloos dat iemand meteen dit topic opslot heeft gezet
net of ik zelf er niet op kom om onder XP gewoon de optie "DMA if available" aan tezetten DIT WERKT DUS NIET.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

configiratie scherm> system>hardware>apparaat beheer knop apparaat beheer >ide ata/atapi controller> en dan de ide waar die op zit.
bij geavanceerde instelling :)

en dat werkt dus niet zie ik :o

heb je de drivers voor je mobo geinstalleerd :?

[ Voor 27% gewijzigd door chucky666 op 12-04-2003 19:37 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
deze schijven heb ik zelf ook en ze zijn UDMA 5 (ook in bios) dus ATA 100,je kan op de site van hitachi (ibm is overgenomen door hitachi) diverse tools downloaden om je schijf te testen en om de DMA mode en andere dingen in te stellen

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Sbrauns
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-03 20:41
Ik heb met HDtach de harddisk getest. En met deze haal ik dus maar 8mb/s terwijl er een tweede oudere IBM hd in het systeem zit waar ik wel ongeveer 25mb/s mee haal.
En wanneer ik dus een XP opnieuw installeer is het probleem voor bepaalde tijd weer weg. Heb de hd ook al op een andere controller getest. Daar is alleen maar nog langzamer.
En natuurlijk onder linux heb ik geen problemen.