Toon posts:

AMD Intel CPU's + MoBo

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe PC kopen, helaas zijn er mij nog een aantal dingen onduidelijk. Misschien kan iemand @ The Gathering mij helpen? Het gaat om een systeempje dat +/- 2000 euro mag gaan kosten :*)
Sorry als dit n00b vragen zijn, maar hier kom ik niet 1,2,3 uit. :?

Probleem 1: AMD of INTEL CPU?
Intel krijgt nu 800 FSB en AMD heeft nog maar 333. Betekent dit dat Intel effectief sneller is? Is FSB net zo belangrijk bij Intel als bij AMD? Kan iemand mij dit uitleggen?

Probleem 2: Dual of single CPU + MoBo?
Ik wil graag gamen en gewoon office applicaties draaien. Echte webservers/databases zijn niks voor mij. Nog een vraagstuk: als ik een game wil spelen dat 2.5 Ghz CPU vereist en ik heb 2 x 2.0 Ghz, werkt dit dan ook goed of moet de game OF juist de OS dual CPU ondersteunen?

Probleem 3: Wachten op DDRII of gewoon DDR gebruiken?
DDRII krijgt 2x zoveel bandbreedte, betekent dit dat deze dan ook 2x zo snel is? (zijn er geen andere onderdelen van je systeem die dit dan wel afremmen?)
Ik wil wel iets van 1 Gb aan RAM (liefst PC3200 DDR), maar DDRII zou fantastisch zijn, maar ik heb ook gehoord dat dit teringheet wordt :?

PLZ help me

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1: De CPU is persoonlijk, echt veel verschillen zitten er niet meer tussen.
Bij Intel vaak koeler en sterker en AMD is weer goedkoper.

2: Dan zou ik voor single gaan :)
Veel games ondersteunen Dual niet (alleen Quake 3 toch :?)

3: Gewoon voor DDR gaan, anders kan je altijd wel op wat nieuws blijven w88.

[ Voor 11% gewijzigd door HielkeJ op 12-04-2003 19:23 . Reden: edit bij 2 :) ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

1: FSB blijkt in de praktijk nauwlijks een verschil uit te maken, dat zou hoger mogen zijn!

Voor 2000 kan je beide kanten op, zowel AMD als Intel, AMD biedt vaak meer voor een goedkopere prijs :)

2: Voor de dingen die jij opnoemt? >> single, voor gamen werkt Dual-CPU vaak avenrechts, dus langzamer dan single :)

3: Gewoon DDR 1 gebruiken, je kan ook blijven wachten.

/laat 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Glashelder op 12-04-2003 19:24 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

1) Kijk even naar de frontpage van vandaag, de athlon xp3200+ gaat ook naar FSB van 400 Mhz...
2) (zie berichten hierboven)
3) de 2 DDRII slaat niet op 2* zo snel, maar op de opvolger van DDR. DDRII gaat gewoon verder waar DDR geëindigd is, dus maw eer DDRII in de winkels ligt tegen een klokfrequentie van 800 Mhz, ga je nog een hele tijd moeten wachten hoor

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkop op GoT, BoD_SWAT :)

Om te zorgen dat niet iedereen het wiel opnieuw hoeft uit te vinden hebben we een FAQ:

AMD vs. Intel
Dit graag lezen eer je een topic opent
Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat
Verder: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Mbt single/dual:
Abbadon in "Technische PMG FAQ: SMP"

En vraag 3 is gewoon koffiedik kijken totdat iets concreets over DDR-II bekend is.

Deze topic gaat dicht wegens FAQ-vraag

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.