DUAL 1216 verbogennaald :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:39
ik heb hier een DUAL 1216 platenspeler staan, nu is het probleem dat de naald scheef is. Dan krijg je dus niet zo'n best geluid.

Ik wil proberen de naald weer recht te buigen maar dat lukt me zo niet, daarom wil ik de naald er ff af hebbe, maar hoe haal je zo'n naald er af ?

Verwijderd

:) haakse slijper :)

• JWO
zeg dan nix...

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Meestal zit de naald in een soort plasticen behuizing (en dan ook nog es vaak met een andere kleur dan het element). Trek die maar los.

Je kan ook proberen het element te vervangen: Bij de meeste draaitafels kun je door aan het ringetje te draaien achter het element dat ding losdraaien.

Verwijderd

meestal kun je hem er gewoon uit trekken, en heel soms zit er ergens een lipje.
Dual was toch Philips? Of zit ik nou dom te praten?

Als ik jou was zou ik er wel een nieuwe naald inzetten. Een beetje verbogen naald maakt je plaat niet beter.

al zijn naalden alweer gauw 40 euro :(

Verwijderd

bij mij is een naald trouwens een element :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 19:27 ]

Verwijderd

klopt element

dual heeft een hendel systeem dus hendel na achter of vooruit trekken en je kunt zo de element eruit pakken

• JWO
hmm de naald kan ik los van het element pakken, maar hoe weet ik welk type naald ik moet hebben ?

Verwijderd

Ik heb zelf eens gezocht naar een nieuwe naald voor mijn Dual 550 505 dacht ik. Wel een duitse site gevonden die die dingen verkoopt (zo'n €20 dacht ik), maar uiteindelijk nooit besteld.

Ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden :)

Edit: Dit was em: http://www.phonophono.de/ :) Kijk maar of je er wat mee doet!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 12:27 ]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ga naar Raf of andere goede hifi shop en zeg: "Ik heb een Dual 1216 Element nodig"

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• JWO
daar staat de 1216 die ik heb niet tussen :'(

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-12 21:53

dominic

will code for food

Kun je niet gewoon het hele element eraf halen? De meeste platenspelers hebben nl. een losse 'kop' die je gewoon kunt vervangen.. Daar heb je zelfs nog een bepaalde vrijheid in de keuze van het type kop.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

JWO schreef op 13 april 2003 @ 12:31:
daar staat de 1216 die ik heb niet tussen :'(
Jammer :{ Misschien gewoon even een winkel binnenstappen en kijken wat ze kunnen regelen voor je, zoals blobber al zegt :)

Edit: Er zijn HiFi-winkels die erg veel met platenspelers hebben, daar zou ik het proberen. Rik Stoet bijvoorbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 12:44 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Probeer eens de B&O Dealers, daar heb ik ook altijd naaldjes gehaald. De betere Hifi zaken kunnen zo zo'n ding voor je bestellen. :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• basterd_operator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 15:52
Ik heb even een data spec's site opgezocht.

http://www.compassnet.com/concept/tables/1216.htm

Cartidge:
Removable Holder, accepts ALL 1/2" mount
Weight: Accepts cartridges with a weight of 1-8 grams.

Dat betekend dus dat je er verschillende elementjes in kan hangen met de bovengenoemde specs.
Ik heb al wat van die draaitafels afgeregeld met verschillende elementjes erin en als je een MC ingang op je (pre)AMP hebt dan is een leuk Ortofoon MC element wel een leuke match.

Don't . Accept . Mass . Notion ........

Pagina: 1