[RH9shrike] Hoe compileer ik?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• De_Delph
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hey tweakers,
ik ben onlangs begonnen aan linux, dwz ik heb van een vriend een kopietje (en dat mag met linux :D ) van RedHat 9 'shrike' gehad. Die heb ik keurig netjes geinstalled, windowsgebruiker als ik ben. Maar nu loop ik dus tegen het volgende aan: Ik kan mijn ntfs partitie niet benaderen! Nu weet ik door goed lezen dat de optie standaard uit staat bij RedHat, en dat je daarvoor moet hercompileren. Maar de tutorials die ik gevonden heb zijn niet echt windowsgebruikervriendelijk. Resultaat is dus dat ik al tot drie keer toe mijn kernel heb verneukt, zodanig dat hij niet meer bootable is.

Kan iemand mij een URL geven (als die er is, ik zoek me werkelijk de touwt*fus ;( ) of een lange, windowsgebruikerachtige, duidelijke uitleg geven?

You can't drive your house, but you can sleep in your car!

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

dit wordt er een voor de slotenmaker, maar toch. ik zou de kernel sources halen als je die nog niet heb, en in die dir ./configure en make menuconfig. kernel compilen kun je vinden op www.tldp.org

Verwijderd

Maar even zoeken, er is hier al vaker een sourceforgelink voorbijgekomen met ntfs modules voor RedHat . Gevonden: http://linux-ntfs.sourceforge.net/info/redhat.html . Dit was met de GoT search toch echt te vinden. Hoe je ook niet te compileren.
Maar goed, lees ook NOS policy - updated 01/04/03 eens door :)

Dit topic is gesloten.