[DVD] Setopbouw in meerdere stappen

Pagina: 1
Acties:

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 15:05

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Beneden in de woonkamer staat inmiddels een fijne pioneer-DV444 speler die regelmatig mijn films/muziek op de beeldbuis mag brengen. Maar nu wil het feit dat ik een grotere behoefte aan muziek/film heb dan me ouders. Met andere woorden, ik wil kijken/luisteren, en zij niet :)

Nu zit er aan te denken om langzamerhand zelf een set op te bouwen. Ik wil binnenkort op kamers dus erg breed heb ik het niet. Het wordt dus een meerjaren plan (met op den duur zelfbouw speakers). Ik zou voor voorlopig een simpele DVD-speler die een netjes beeld en aardig geluid voortbrengt. Voorlopig zal dit toch nog op een 37 cm ding worden aangesloten. En het geluid over mijn stereo.

Het grote voordeel hiervan is dat ik wel gewoon kan genieten van vooral mijn muziek-dvd's terwijl ik aan het leren ben/computenen ben. Films zal waarschijnlijk gewoon beneden blijven kijken (breedbeeld maakt het kijken van een goede flim een stuk leuker dan op 37 CM). Als ik dan toch een dvd-speler aan gaan schaffen zou het fijn zijn als deze (goed) svcd ondersteund (die pioneer doet dat niet).

Ik zat te denken aan de LG-6054. Deze is te koop bij de makro voor 117,81 (incl).
Volgens deze specs zou hij svcd ondersteunen er staat echter geen logotje op de speler (is er eigenlijk een apart svcd logo? vcd staat er wel altijd op).
Ik zoek dus iemand die deze speler heeft en kan vertellen of het allemaal goed werkt.

Tevens sta ik altijd open voor andere spelers is dezelfde prijsklasse. De max ligt echt wel rond de 130 Euro. Verder is natuurlijk MP3/vcd/svcd/dvd/dts vereist.

[ook nog]
Welke sites bekijken jullie naast GoT, dvd.nl. hifi.nl nog meer ?
[/ook nog]

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Wat is je setup?

Zelf heb ik hier een Grundig DVD met MP3 mogelijkheid. Deze is aangesloten op een Yamaha Digital Sound Processor. Helaas nog gebaseerd op Dolby Surround Prologic... analoog dus.

Ik kan je 1 ding vertellen, de analoge uitput van deze speler (en volgens anderen van alle DVD spelers) is niet te vergelijken met een normale CD-speler.
Dus als je over een paar jaar nog steeds goed geluid wilt hebben kun je beter een (2dehands) cd-speler kopen voor je geluid. Tenzij je digitale inputs op je versterker hebt.

En dan een DVD erbij, dat kan gewoon een goedkoop kastje zijn. Maakt niet uit, alleen de menu's zijn bij de goedkopere spelers niet zo logisch naar mijn idee.

Zo i zo mijn advies op audio gebied; koop het 2dehands. Meer kwaliteit voor hetzelfde geld.

Verwijderd

Bijvoorbeeld dit:

DVD speler voor 80 euro (oke, plaatje is niet helemaal oke :) ): http://www.marktplaats.nl...34.htm?zoek=mp3&oudei=180

Speakers voor 90 euro van BNS: http://www.marktplaats.nl...2F35467.htm%3Foudei%3D105

En dat is maar 30 euro duurder dan 1 nieuwe DVD speler bij de Makro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 20:12 ]

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
Maar ik ben dus niet op zoek naar speakers. Ik woon namelijk nog thuis. En mijn kamer hier is te klein en rommelig (rotvorm + veel meubels) om een mooi gelijk geluid te kunnen krijgen (daarnaast is mijn bankrekening ook te klein).

De dvd-speler zou worden aangesloten op een stereosetje met cd-wisselaar. DVD speler doet dus dienst als vermaaksbron. Hij gaat dus gewoon dag en nacht muziek dvd's afspelen. Daar heb ik er aardig wat van, maar helaas te weinig mogelijkheid om er van te genieten. En ik stel best hoge eisen kwa geluid, maar dat kan ik nu niet betalen.

Ik wil dus vooral weten of deze dvd-speler een acceptabel beeld geeft. En of het geluid normaal is. Dan kan ik in de toekomst langzaam gaan upgraden. Volgende stap (wellicht na de zomer) is een goede receiver (Ben tot nu toe erg weg van NAD). En daarna in etappes nieuwe speakers (zelfbouw of de wat betaalbaardere top-speakers, eventueel 2ehands).

Nu ik toch bezig ben met mijn toekomstplannen (leuk om over na te denken trouwens :P), ik heb nog een paar vragen. Zou het leuk vinden als iemand zijn visie daarop geeft.

Ik luister graag en veel muziek (Jazz/Bluess/soul/rock (geen hardrock). Ook kijk ik veel films. Ik werk in een muziek/dvd-zaak en kom zodoende met veel muziek in aanraking. Ik wil dus in de toekomst een receiver + speakers die zowel stereo als surround geweldig zijn (of dit benaderen ;)). Zijn er dan (betaalbare) tips die jullie kunnen geven. Wat voor mij op den duur betaalbaar is is ongeveer 2500 Euro (de komende jaren bij elkaar).

Zoals het er nu uitziet wil ik nu een DVD-speler waar ik op dit moment plezier van kan hebben, en dan is het overbodig om een een dure (marantz/denon/nad/vul maar in) speler te kopen. Voorlopig dus iets goedkoops.

Daarna een receiver (laten we zeggen 600-800 Euro)
Dan weer sparen :P
Dan 2 fronts (vereiste: goed in stereo, later als fronts in surround, laten we zeggen 1200 Euro)
Dan weer sparen :P
En daarna 2 rears en evt een sub.
(en dan is waarschijnlijk mijn dvd-speler (waarschijnlijk die LG dus) aan vervanging toe, en kan ik een dvd-speler kopen overeenkomstig mijn set op dat moment)

Ik weet het, luisteren is de enige manier om er achter te komen. Dit doe ik ook regelmatig, en ga daarna meestal kwijlend naar buiten :'( :)
(vraag wel altijd of ze het erg vinden of ik even kom luisteren, en niet kopen).

Maar toch ben ik benieuwd of dit een goede planning is. Of dat ik toch beter bepaalde stappen om kan draaien ?

Verwijderd

Oh, dan kan ik uit ervaring zeggen dat je veel plezier aan deze speler zult beleven :) Zoals ik al zei, in principe geeft elke DVD > 100 euro goed beeld en geluid. Het enige wat echt verschilt is soms de menu opbouw, dat zul je dan toch echt zelf in de winkel moeten bekijken.
Ik ben destijds (ik had toen nog een NAD versterker) op zoek gegaan naar een DVD speler van hetzelfde merk. Deze NAD speler kon geen MP3's lezen, geen CD-R's en kostte 900 euro. Dit vond ik te veel geld / compromis tov. een 4x zo goedkope speler die meer kon en hetzelfde beeld geeft.

Alleen de extreem goedkope spelers van 70 euro willen nog wel eens problemen geven met beeld ed.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 23:09 ]

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Dat is iig een mooi antwoord :)
Is LG trouwens van philips (of is dit alleen het tv gedeelte ?)

Deze speler moet idd gewoon goed zijn (niet perfect) en svcd spelen. Later maak ik me wel druk om laadtijden en over stabiliteit en geluidsoverlast enzo :)
En dan kijk ik natuurlijk of je wel verschil zit, dan heb ik iets om te testen :)

En wat betreft de rest van mijn verhaal ??
Nog opmerkingen ?

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
Ik hou hier niet van, maar toch eenmaal: *schop*.

Iemand die nog antwoord heeft op een van de bovenstaande vragen, of ervaring heeft met genoemde speler?

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mr_fragle schreef op 12 April 2003 @ 18:42:
Beneden in de woonkamer staat inmiddels een fijne pioneer-DV444 speler

[knip]

Als ik dan toch een dvd-speler aan gaan schaffen zou het fijn zijn als deze (goed) svcd ondersteund

(die pioneer doet dat niet).
heb hem hier ook staan in combinatie met een pioneer 711 reciever, maar svcd afspelen heeft hij geen moeite mee hoor?

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Topicstarter
hmmz, brandt jij niet toevallig een svcd met vcd header ?
vcd pakt ie wel, en svcd pakt hier in dvdspeler van pc en in marantz op het werk wel. Dus waarschijnlijk ligt het aan de pioneer. Weet ook van meer mensen (ook op GoT) dat het hun niet lukt (staat ook niet in de spect). Maar ook heb ik van mensen gehoord dat ie het wel slikt (misschien afhankelijk van productiedatum/firmware ofzo ???)

Pagina: 1