[K7S6A] Multiplier doet vaag

Pagina: 1
Acties:

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier een K7S6A met T-Bred XP2100+.

Als ik de MP verander met de FIDJP jumpers gaat er vanalles mis, hij wil op geen enkele instelling booten, behalve als ik hem op 12,5 (het hoogste) zet, en dan draait hij op 20 :? Op 20x100 wil hij booten maar ik heb toch liever 14x150 ofzo :P

Kan het zijn dat hij vaag doet omdat de deafault MP van deze proc 13 is en die niet op het bord zit? :? Hoe kan ik btw hogere MP's instellen dan 12,5?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welke BIOS versie heb je? Je zou even moeten checken of je het nieuwste BIOS erop hebt zitten. Misschien helpt dat.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Heb je dat gele boekje nog :) ik geloof dat daar in stond hoe je de cpu op auto detect zet
Multiplier 12.5=ook 13 dacht ik .shoot me if i'm wrong..
By the way die jumpers voor de MP zitten relaxed he :r
Voor hetzelfde geld heb je nu z'n opvolger ,die doet het stukken beter en overclocked nog leuk ook
Er loopt ergens een draadje over ,deze jah Het ECS L7S7A2 topic

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Erik1
  • Niet online
Ja, auto is een jumper op de bovenste 2 pinnetjes. Dat is het enige wat normaal gaat, zodra ik het anders instel gaat het mis, dan wil hij helemaal niet meer booten. Alleen op 12.5 maar dan naeemt hij dus een MP van 20 :?

En die jumpers zitten dus NIET relaxed :( Vooral niet als je een grote Heatsink en RAMreep ervoor

Verwijderd

Je hebt een plank die alleen MP's beneden de 12,5 13 ondersteunt en een proc met een MP die standaard boven de 12,5 ligt :) Dat geeft altijd leuke effecten. Wat je kan doen is de L3 trick (search) toepassen en kijken of het dan beter gaat. Als het goed is kun je dan van 5,5X t/m 12,5X.

En anders moet je met bruggen in de weer. Bruggen verbinden en verbreken om zo je MP in te stellen. Je zet de plank dan op "auto detect" en dan pakt hij de MP die je hebt ingesteld op de proc. (en die ingestelde MP is nu dus 13, vandaar dat hij dus ook wel goed werkt op 13X)

Ik heb absoluut geen ervaring met die plank dus hang me er niet aan op ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 23:42 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 23:41:
Je hebt een plank die alleen MP's beneden de 12,5 13 ondersteunt en een proc met een MP die standaard boven de 12,5 ligt :) Dat geeft altijd leuke effecten. Wat je kan doen is de L3 trick (search) toepassen en kijken of het dan beter gaat. Als het goed is kun je dan van 5,5X t/m 12,5X.

En anders moet je met bruggen in de weer. Bruggen verbinden en verbreken om zo je MP in te stellen. Je zet de plank dan op "auto detect" en dan pakt hij de MP die je hebt ingesteld op de proc. (en die ingestelde MP is nu dus 13, vandaar dat hij dus ook wel goed werkt op 13X)

Ik heb absoluut geen ervaring met die plank dus hang me er niet aan op ;)
Ik wel ent'is een rotplank :( ;) ik had er 2 hier nu nog 1, maar die van mij wilde geen tbred cpu's slikken :S toen maar een ep-8k3ae gekocht en nu @ 8rda+ wel een vooruitgang hoor ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Erik1
  • Niet online
Hij wil wel T-Breds met de nieuwste BIOS :P

En ik ga morgen weer met die multiplier aan't klooien, dan zet ik hem op 5, en dan kijken of hij wel boot (op 13x150 ipv 5x150 dus)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Erik1 schreef op 13 April 2003 @ 13:32:
Hij wil wel T-Breds met de nieuwste BIOS :P

En ik ga morgen weer met die multiplier aan't klooien, dan zet ik hem op 5, en dan kijken of hij wel boot (op 13x150 ipv 5x150 dus)
Een ouder bios ondersteunde volgens hun site wel tbreds. Werkte niet. Deze nieuwe wel? Onde rniet werken versta ik geen beeld, dus niet een verkeerde naam ofzo :S

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1