[sparc/debian] Install probleem

Pagina: 1
Acties:

• Diotoir
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 18:33
Ik heb van mijn werk een sparcstation4 gekregen en nu wilde ik daar debian opzetten. Er zit geen cd-rom in dus ik op zoek naar floppen, gevonden (3 stuks: rescue, root, drivers-1). Maar zodra ik met de rescue flop wil booten geeft hij de volgende melding:
Read error on block 1029 (tried 1024, got -1)
Syntax error in /silo.conf
Please check the file for obvious bugs, and if you think it's correct , get latest version of SILO. If problem still survive, contact the author
No config file loaded, you can boot just from this command line
Dus ik maar eens naar dat silo.conf kijken
partition=1
message=/debian.txt
root=/dev/fd0
timeout=600
image=/linux.bin
label=linux
append="load_ramdisk=1 prompt_ramdisk=1 disksize=1.44"
read-write
daar staat dat de image /linux.bin is, en dat mocht ik ook invoeren op die sun, dus maar een geprobeerd:
Uncompressing image...

Read error on block 858 (tried 1024, got -1)

Error loading /linux.bin

Image not found.... try again
guess what... try again werkt niet.

Ik heb al 3 maal nieuwe flops gemaakt, maar elke keer zelfde probleem, 2 maal door windows laten maken en 1 maal door een andere debian install.

Toen wist ik het niet meer, en ging ik maar eens hier en op debian paginas zoeken, maar vond niks wat mij hielp.
Dus nu is de vraag aan jullie, wat doe ik verkeerd?

Verwijderd

Ik heb ook een sparcstation4, ook zonder cdrom, ook met debian, maar ik heb als extra moeilijkheid ook geen floppydrive. Als je een andere machine hebt met b.v. Linux kan je zorgen dat de ss4 via tftp/rarp/dhcp boot..dat was voor mij de oplossing.

• Diotoir
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 18:33
ik zal er eens naar kijken