Ja kep toen ik mijn mobo net had wat met de voltages lopen kloten, maar dat was maar van korte duur.. een paar keer geboot met 7.5% en 10%.. lijkt me sterk dat daardoor de boel affikt
Tijl schreef op 12 April 2003 @ 18:27:
Mijn zus heeft dit ook gehad, dat kwam gewoon doordat de stekker niet goed op het moederbord zat, dus niet voorbij de vergrendeling. Die was maar een klein beetje gesmolten, en kon er met veel kracht nog terug in, nu doet ie het gewoon.
Nee zat er bij mij goed in.. wat me wel opviel was dat de fan harder of zachter ging draaien als je de kabel wat aanraakte of verplaatste.. toen kreeg ik pas argwaan en checkte ik de connector
ReseTTim schreef op 12 April 2003 @ 18:32:
BrZ heeft dit ook gehad met een dual mp mobo. hij heeft toen een nieuwe enermax voeding gehad wat ik weet en mobo volgensmij ook wel. dus ik zou zeggen mail ffies naar de winkel of ffies naar BrZ en vraag hoe je het kan afhandelen..
Ik heb nog garantie op dat ding dus dat moet wel goed komen dan

maar is je mobo nog heel? want mij lijkt het dat je mobo dan toch ook wel iets mis mee gaat..
Ja, alleen bij de connector zaten er wat gesmolten stukjes

daardoor kreeg ik ook niet mn nwe voeding erop.. dus ik heb die stukjes eruit gepielt en nwe voeding erop gezet.. hij werkt nu weer perfekt!~
Alleen mn fan maakt nogal wat lawaai bij een koude start.. hij bromt best wel hard, maar na een half minuutje is dat voorbij... hoort dat ?? Mn ouwe Enermax deed dat namelijk ook!
dual-zip schreef op 13 April 2003 @ 01:00:
Lijkt me stug dat dit gekomen is door slecht contact hoor, zo dom is/zijn Gigabyte en of enermax niet. Ik denk dat je gewoon pech had, oftewel een productiefout in je Mobo, of Voeding.
Yep zou best zo kunnen zijn.. ek heb een GA-7VRX rev. 1.0 en daarvan is bekend dat ze wel vaker probs hebben met de verdeling van stroom enz (bij sommige mensen draait hun bordje pas goed als ze als ze de voltages hadden verhoogd)
Oja nog een ding. Trek die 550 watt voeding eruit, want als het echt een mobo-probleem blijkt te zijn, kan je hem nu nog garantie claimen zonder dat die mooie en dure 550 enermax naar de bliksem gaat
Ik wacht wel tot de problemen die ik eerst had weer komen.. vind t nou nog te vreog

anders zit ik helemaal zonder pctje

Edit: Als je goed kijkt zie je dat de doorfikte kabel ook voor de connector grijs is, deze is dus oververhit geweest, wat weer een gevolg geweest kan zijn van overbelasting
<<of hoort dat zo

Kan toch ook van de warmte zijn geweest?
Dat plastic is gesmolten. Bij het eruit trekken van de ATX-connector kan de ijzeren connector op de gesmolten plek dus vrij bewegen, wat zou verklaren dat het lijkt dat deze eventueel slecht contact gemaakt zou kunnen hebben

Dat kan ja, maar ik heb m er nooit uit gehad
Buigt zoiets ook krom door de fysieke spanning die op de voedingskabel zit? Het is nogal krap binnenin mn kast, als ik de kap erop heb zitten moet ik letterlijk alle draden erin proppen.. kan dus zijn dat de voedingskabel een lange tijd in een bepaalde hoek heeft gestaan waardoor er iets krom is gaan staan

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 12:35:
in tegenstelling tot wat iedereen denkt, is enermax niet zo erg goed,
althans ze waren het niet, tegenwoordig is de kwaliteit beter
er zijn redelijk wat mensen met dual boardjes zoals de tiger mp die
alleen een atx 20 pins connector hadden,
die zijn doorgefikt omdat de enermaxen gewoon erg lage 5v rails leverden,
die kakten in to 4.6 a 4.7 volt onder belasting
begrijp me niet verkeerd, het is een goed merk. enz enz niks mis mee.
Maar de kwaliteit was niet altijd top, vooral de oudere modellen, bij de huidige schijnt het beter te zijn.
persoonlijk vind ik dat voedingen bijna allemaal uit anonieme fabrieken rollen, en sommmige goed zijn en andere matig,
omdat er nu een markt voor is, zijn merken als enermax groot geworden,
niet omdat ze erg goed zijn (want dat zijn de fabrikanten die ze maken wel, ) , maar omdat ze gewoon een voeding leveren die los verkrijgbaar is in het retail kanaal...en voorzien is van een duidelijk / imago/ merk cq stikkertje
zo maakte channel well tech , CWT jaren lang de voedingen voor
Antec en chieftec, die vervolgens wel voor aanzienlijk meer verkocht werden, het klinkt / bekt ook beter...Antec ipv CWT
en daar gaat het om voor de meeste consumenten
Ik koos puur voor Enermax omdat die in een best buy-guide stond van t.net.. wist echt niet wat ik moest kiezen! En ik heb natuurlijk liever een merk-product dan een eigen-huis-merk

Welke andere merken voedingen raden jullie me aan dan ?