Toon posts:

[SQL2000] Laat netwerk dichtslibben

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn werkstation SQL Server 2000 Ent. geinstalleerd staan. Nu merk ik dat na een tijdje mijn internetverbinding niet meer "functioneerd". In de taskmanager geeft Network Utilization continue 90%+ aan.

CPU time in de taskmanager blijft ook doorlopen voor het proces sqlserver.exe. Zodra ik dit proces kill is mijn verbinding weer te gebruiken. Komt iemand dit probleem bekend voor? Wat zou de oorzaak kunnen zijn.

• spifff
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05-2025

spifff

Minus one f

Ben je geinfecteerd met Slammer?

-yup-

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
lijkt me idd een slammer infectie. Download en installeer de laatste service packs van de site van MS even.

=edit=
je kan beter eerste SQL server uninstallen.
service packs downen
internetconnectie verbreken
sql server installeren
servicepacks installeren
i-netconnectie aanzetten.

[ Voor 47% gewijzigd door Ramon op 12-04-2003 17:58 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Tampie schreef op 12 april 2003 @ 17:50:
lijkt me idd een slammer infectie. Download en installeer de laatste service packs van de site van MS even.

=edit=
je kan beter eerste SQL server uninstallen.
service packs downen
internetconnectie verbreken
sql server installeren
servicepacks installeren
i-netconnectie aanzetten.
of de topicstarter blokkeerd gewoon even met een firewall de SQL poortjes voor internet toegang is wel zo veilig (uiteraard wel even sp3 installeren natuurlijk)

A wise man's life is based around fuck you

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 22:00

grimson

domeingrommer

/Edit
Sorry, geen behulpzame informatie

[ Voor 83% gewijzigd door grimson op 12-04-2003 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
grimson schreef op 12 april 2003 @ 18:40:
No offence, maar moeten dit soort dingen nog besproken worden onder de noemer 'Professional' ??
Wellicht, maar de noemer "Ontzettend behulpzaam" waardeer ik momenteel wel heel erg van de mensen die op mijn vraag hebben gereageerd.

Ik download momenteel de giga service packs van Microsoft en hoop zo dat ik het probleem oplos.

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Oops OK, m'n info is niet relevant, t pakket draait op een werkstation zie ik.. hmm, ik moet toch eens beter lezen eerst :S

Original Message:
================
Hoop alleen niet voor je dat je ook de NAT Functionaliteit van Routing en Ras gebruikt, want dat gaat na de SQL SPs niet meer lekker werken. OK, daar is uiteraard ook een oplossing voor :) Moet je een reg. key aanpassen, zoek daarvoor op de MS site naar:

324288 - NAT Clients Cannot View Web Sites After You Install SQL 2000 SP2 or SP3 on an RRAS Server

[ Voor 23% gewijzigd door Zoetjuh op 13-04-2003 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gisteren de patch geinstalled en voor zover het er naar uitziet loopt het weer als een tiet, bedankt!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja .. volgende keer toch even wat beter nadenken en zoeken enzo.
Dit topic valt voor mij onder dezelfde catogorie als "Ik heb Apache en zie de volgende errors in mijn logfile : 'winnt32/cmd.exe ....' ben ik gehacked ? "

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.