[W98se] shd0c401.dll :?

Pagina: 1
Acties:

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:54

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Ok, ik heb hier een pc'tje thuis staan, die gerepareerd moet worden, wat is er aan de hand?

Met windows update wat updatejes proberen te downloaden, en vervolgens crashed windows.
Als ik nu opstart, krijg ik een explorer foutmelding die betrekking heeft op deze dll file:

shd0c401.dll

Ik kijken of ik em in verkenner kan opsporen (ook mbv de zoekfunctie enzo ja..)
mjah omdat het explorer is die crasht, heb je maar een beperkte mogelijkheid.
Ik dus in veilig modus geboot, zelfde error. Great, hoe de fuck kom ik er dan achter?
Google is mijn antwoord:
http://www.google.com/sea...oe=UTF-8&q=shd0c401%2Edll

maaaaar... alleen de eerste 2 hits (van de 3...) hebben betrekking op mijn probleem.

problem being... mijn chinees is in deze tijd van ver-amerikanisering (no offense, stond wel leuk.. :)) wat aan de stroeve kant, dus wie kan mij helpen? :)

bvd ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:02

[Jules]

Confusion in confusion

dit is een pagina in het engels...

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's de standaard DLL die er voor zorgt dat je foutmelding 401 krijgt (webpagina kan niet weeggegeven worden als ik me niet vergis). Dat kan kloppen met je verhaal, want van wat ik heb begrepen is MS gestopt met het ondersteuen van windows update voor win98(se) (is van de week topicje over voorbijgekomen geloof ik). Als ze die pagina's weg hebben gehaald, zou je idd die 401 error kunnen krijgen. Alleen omdat die dll dus niet op je machine staat (explorer moet er naar zoeken en vindt hem niet) crasht ie.
Mijn advies: zoek ff een machine met w98se, en haal daar die file vandaan. Ff kopieren naar de goede map (zie "donor"-machine; zelfde map als waar je hem weghaalt) en zet hem daar ook weer neer op je eigen machine. That should do the trick.
Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

is dit geen virus ofzo? normaal is het toch shdoc401.dll, dus een "o" ipv een "0"
misschiend dat je dus een virus hebt dat shdoc heeft weggehaald en shd0c heeft neergeplant (zichzelf dus..)