Trust Webcam and redhat 7.2

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 11:07

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Ik heb een webcam laatst van één vriend gekregen een SpaceC@m 100 nu web ik al opzoek geweest hij op Got en Google maar ik kan ten eerst geen driver vinden en ook geen software er voor ik heb hem er al ingeprikt zo dra dat linux opstart begint hij te brander het licht maar verder kom ik niet nu is me vraag wie heeft het zelfde probleem of nog beter die er één oplossing voor heeft.

Stefklep

Verwijderd

ik neem even aan dat het een usb aansluiting betreft,je moet een kernel module laden nl. usb-storage,en ide-scsi
dan kan je 'm waarschijnlijk wel mounten.
[code]insmod usb-storage;insmod ide-scsi;mount -t vfat /dev/sda1 /mnt[/code]

:X nee dit is idd voor een digitale camera,en niet voor een webcam

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 17:56 ]

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
ja zo ver was ik ook

Verwijderd

en dat werkt dus niet ?,vertel....

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In je kernel meecompilen: Input Core / Event Interface en Multimedia/Video 4 Linux
Modules: USB/UHCI en USB/webcam gebeuren

Dan kan vrijwel ieder webcam progje je cam accessen (zo was het tenminste met m'n logitech & philips cams)

Verwijderd

Ik ben ook de niet-zo-heel-erg trotse eigenaar van zo'n spacecam....en ook onder windows heb ik per ongeluk wel is creative drivers e.d. gebruikt....werkte gewoon...

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Ja zo draai dat ik een linux progje opstart blijft het zwart beeld en kijk ik wil niet dat ik in linux wil zien maar dat ik kan streamen over internet en ja daar heb ik ook nog niks voor gevonden en de server kan ik alleen bedienen via ssh dat is dan de bedoeling ik heb er ook geen kde of gnome op staan.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
onderstaande is dus offopic:

zeg stefklep ik quote even wat hoor:
Ja zo draai dat ik een linux progje opstart
he wat?
blijft het zwart beeld en kijk ik wil niet dat ik in linux wil zien
??????????????????
maar dat ik kan streamen over internet en ja daar heb ik ook nog niks voor gevonden en de server kan ik alleen bedienen via ssh dat is dan de bedoeling ik heb er ook geen kde of gnome op staan.
of tewel, gebruik eens wat punten en komma's en lees je tekst even door voordat je post? Want van je startpost viel ook al niet veel te maken, zonder dat we je tekst helemaal moesten herstructureren en ver-spellings-controlleren.

[ Voor 3% gewijzigd door Zwerver op 12-04-2003 19:26 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
ja sorry

Ik zal wat meer doen aan me spelling

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
Ik wil dus dat ik kan streamen over het internet met me SpaceC@m 100 nu kan ik daar nergens geen progamma voor vinden, ik ben al opzoek geweest op Google en Got

• Zwerver
  • Niet online
dit is toch een kwestie van zoeken hoor. Als die het nl doet de webcam, dan vind je hier vast wel wat tussen om het te publishen op het grote boze Internet

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
zwerver schreef op 12 April 2003 @ 21:50:
dit is toch een kwestie van zoeken hoor. Als die het nl doet de webcam, dan vind je hier vast wel wat tussen om het te publishen op het grote boze Internet
Ik had deze site ook al bekeken maar het moet een rpm file zijn

• Zwerver
  • Niet online
waarom moet het een rpm zijn dan? En wilde jij zeggen dat bij alles wat daar staat geen enkele rpm te vinden is? Dat weiger ik te geloven. Gewoon wat beter zoeken, van bijna elk pakket is wel ergens een rpm te vinden. Kwestie van de naam van het progje invullen op rpmfind en dan even je best doen.

• stefklep

stefklep

((Stefklepje))

Topicstarter
zwerver schreef op 12 april 2003 @ 22:42:
waarom moet het een rpm zijn dan? En wilde jij zeggen dat bij alles wat daar staat geen enkele rpm te vinden is? Dat weiger ik te geloven. Gewoon wat beter zoeken, van bijna elk pakket is wel ergens een rpm te vinden. Kwestie van de naam van het progje invullen op rpmfind en dan even je best doen.
op rpmfind staat niks wat ik zoek. daar heb ik namelijk ook algekeken en op de site van redhat

Verwijderd

Dit wordt onderhand een software request dus. En daar doen we niet aan in NOS. Staat te lezen in de NOS policy - updated 01/04/03 :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.