[CARKIT] Nokia CARK91; originele microfoon of zwanehals

Pagina: 1
Acties:

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Heb viavia een nokia cark91 weten te bemachtigen, met zwanehals microfoon. Nu weet ik dat deze carkits origineel met een microfoon geleverd worden die je aan bv de binnenkant van het dak van je auto plakt.

Eigenlijk voek ik er niks voor om meteen de boor in mijn nieuwe auto te zetten om die zwanehals te bevestigen (andere manier gaat niet lukken vrees ik). Nu is het zo dat ik waarschijnlijk deze zwanehals kan ruilen voor zo'n originele cark91 mic. Nou vraag ik me af wat kwalitatief beter geluid geeft. In mijn vorige auto had ik een carkit voor de nokia 8210 van THB, met soortgelijke dakplakmicrofoon (met een klein draaivoetje weliswaar), en daarmee nooit problemen of klachten gehad vwb geluidkwaliteit.

Iemand dus ervaringen met de cark91 mic/zwanehals? Of wellicht heeft iemand nog een geniale methode om toch die zwanehals te bevestigen. Auto betreft een Audi A3 (met zeer weinig windgeruis).

Een file op de A12 is nooit grappig...

Verwijderd

Naja, hier 2 auto's uitgerust met Cark91 met zo'n klein microfoontje aan het dak geplakt, zie je bijna niet, in 1 van de auto's heeft in het begin het microfoontje losgelaten, maja, toen de seconde lijm gepakt >:) en sindsdien nooit meer losgelaten. Ziet er mooi uit zo'n Bedje voor je gsm, en dan nerges iets anders, dan microfoontje zie je nauwelijks.
zwanehals ding lijkt me persoonlijk niet zo mooi, zo'n microfoontje zal niet al te duur zijn, een eurotje of 15

Verwijderd

Ik heb zel het plakmicrofoontje achter de binnenspiegel tegen het plafond zitten en eveneens een plakantenne helemaal rechtsboven tegen de voorruit.

De gesprekkwalitaiet is subliem te noemen. Wie van de passagiers ook praat, het is aan de andere kant perfect hoorbaar.

Verwijderd

Ik had de Cark91 (totdat de boel werd gestolen uit de auto) maar ik merkte voorral dat mensen aan de andere kant van de lijn veel last hadden van het geluid van windruis etc. op de snelweg.

Als je af en toe een belletje pleegt is de microfoon uitstekend. Zodra je zakelijk gezien gesprekken gaat voeren zou ik gaan naar de zwanenhals waarvan ik niets dan lof over heb gehoord (vaders gebruikt er eentje).

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zodra je een nieuwe CARK91 koopt kan je kiezen of je een zwanehals of een plakmicrofoon wil. Idd kiezen zakelijke rijders meestal voor de eerste.

Ik heb zelf een plakdingetje; werkt prima. Bij hogere (snelweg)snelheid wel iets meer windgeruis, maar daar rij ik ook een vierkante volvo voor...

Wise enough to play the fool

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
ik werk bij een mobiele telefonie zaak ook met inbouw van carkits, bij ons word meestalde zwanenhals antenne aangeraden vanwege dat die antenne minder omgevings geluid opvangt, je moet er dus beter verstaanbaar door zijn.

ook doordat het richten makkelijk is wanneer iemand je niet goed verstaat zou ik hem alleen al nemen en die kun je ook achter je zonneklep doen, dan heb je er ook niet zoveel last van, zijn genoeg oplossingen. :)

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-02 12:33
Je kan idd beter een zwanenhals nemen,had hiervoor een nokia setje met plakmic maar dat was boven de 120 km/h storend.
Nu T68i met bluetooth setje...wil niets anders meer :)

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

vooghel

Cunning linguist

Let overigens wel op waar en hoe je de speaker monteert. Bij mijn 206 zit hij helemaal rechts onder het dashboard, maar passagiers met lange benen stoten 'm er soms bijna af.
Ik heb overigens een plakmicrofoontje naast het kaartleeslampje en dat werkt prima, hoewel bij hoge snelheden (vanaf 100 à 120) het rijgeluid voor de mensen aan de andere kant storend wordt.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Heb daar zelf geen problemen mee ondervonden met mijn vorige auto/carkit combinatie. Plakmic tegen het dak geplakt, idd op binnenverlichting console, en ook boven de 120 nooit klachten gehad over windgeruis.
Overigens heeft volgens mij meer te maken met de auto dan de mic volgens mij.

Een file op de A12 is nooit grappig...

Pagina: 1