[DW MX] Includes editen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24
Ik heb een website die draait op een server met asp en is opgezet met includes dus ik includes eerst de header, dan de content en dan de footer. Zo komt er een pagina met alle menus keurig in tabellen ernaast. Nu gebruik ik Dreamweaver MX en als ik bijv de volgende index.asp heb:
code:
1
2
3
<!--#include file="./includes/top.asp"-->
<!--#include file="./includes/content.asp"-->
<!--#include file="./includes/footer.asp"-->

Als ik dan de index.asp in Dreamweaver open laat hij ook de geinclude tabellen en menu-structuur zien, ik kan die echter niet editen, dit moet ik in de includes zelf doen en dat is weer nogal onhandig omdat in de top.asp maar een halve tabel staat en in de footer.asp de andere helft en dus geeft dreaweaver die niet goed weer. Ook de stylesheet die in de top.asp gelinkt word ziet hij dus niet in de footer.asp. Dus mijn vraag is het mogelijk in dreaweaver geïncludeerde ( :9 ) pagina's te editen?

[ Voor 5% gewijzigd door DRAFTER86 op 12-04-2003 17:03 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Beetje vaag is het wel.. je kunt wel de top en footer editen, maar dat lukt niet?
Tip: Maak 1 pagina werkend, en splits die op in 2

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• DRAFTER86
hmm tis nogal lastig uitleggen maar de includes zijn goed, de pagina werkt en als ik in dreamweaver de pagina open die de andere pagina's include dan ziet die pagina er zo uit als hoort, dreaweaver include de pagina's zelf ook. Alleen kan ik de includes niet in die pagina editen.

• Willem
Dat is niet gek als ik eerlijk ben. Je zult toch aan de gang moeten met het maken van 1 document en dat opsplitsen in header en footer.

Werkt Dreamweaver via je webserver?

• DRAFTER86
Hmm het vervelende is dus dat doordat die 2 includes eigenlijk 1 gesplitste pagina waren de 2 losse delen er in DW nogal vern**kt uitzien. Als ik in een venster mijn include heb en in een ander venster de pagina waarin de file geïnclude word en ik verander de include dan veranderd de andere pagina wel mee maar ik kan bijv niet tabellen verslepen enz omdat die verkloot worden.

Verwijderd

Dit gaat inderdaad niet, je kunt includes wel zien maar niet aanpassen. mijn tip is wel had je deze indeling hanteerd, dat top/content/footer opzich een voledige pagina is. dus niet iets bij top beginen en bij footer laten eindigen.

want anders kun je ze niet goed afzonderlijk editen.

• DRAFTER86
Maar om een footer fatsoenlijk te kunnen bekijken zou ik dus mn stylesheet en in de top en in de footer moeten linken... niet erg handig

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
hoe zou dreamweaver dat moeten oplossen? hij kan bij bepaalde acties toch niet weten in welke van deze includes hij zou moeten werken? Een include is een include geen 'deel' van een pagina'. Als je er even over nadenkt zul je vast zelf wel beseffen dat zoiets niet in programming kan worden uitgedrukt. Misschien in 50 jaar als AI wat beter is...

• DRAFTER86
Tuurlijk kan DW dat, nou ja niet dus maar t zou moeten kunnen. Hij weet toch welke code uit welke include komt? Dan kan hij het ook aanpassen.

• Dark Blue
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, apart ja! Maar niet bij elkaar. Ik begrijp je probleem, maar kun je het niet zo oplossen:
Je maakt een pagina include_full.asp en daarin copy-paste je even je hele code onder elkaar. Nu moet je in DW toch wel je complete tabel kunnen zien, niet?
Nou, daarin ga je editten, en als je klaar bent ga je weer terug naar het codescherm en knip je de twee delen weer in tweeën en slaat ze op als header en footer.

Wil je dan aanpassen en telkens het voorbeeld zien, dan moet je dus even copy/pasten.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Willem
zucht. spuit 11.

• DRAFTER86
Ja dat zou inderdaad kunne ja.... beetje omslachtig...

• Dark Blue
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

willem169 schreef op 12 April 2003 @ 17:26:
Dat is niet gek als ik eerlijk ben. Je zult toch aan de gang moeten met het maken van 1 document en dat opsplitsen in header en footer.

Werkt Dreamweaver via je webserver?
Hm ja ik zeg het zelfde als jij in wat meer woorden. Anyway, hij begrijpt het nu geloof ik wel, toch?
Het blijft een omslachtige weg, maar is de code van die aparte stukjes dan zo ingewikkeld dat je het niet gewoon even als code kan bijwerken, maar dat je daar per sé dus de voorbeeldmodus van DW voor nodig hebt?

Als je nou eens die index.asp opent én previewt, en vervolgens ook footer en header opent, maar die alleen als code bekijkt en edit; en vervolgens refresh je gewoon telkens het voorbeeld van de index.asp zodra je iets in die includes hebt veranderd. Dat moet toch werken?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Willem
Goed, denk dat je er met een beetje freubelen wel uit moet komen dan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Willem op 12-04-2003 18:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.