[Muismat] Everglide slijtage

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik gebruik de Everglide Giganta Optical Smoke i.c.m. een Logitech MX500, ze zijn allebij nu zo'n 1 1/2 maand oud, maar de Everglide begint nu al te slijten in het midden!
Precies boven het inhammetje waar ik mijn pols in leg (fijnste plek) is het oppervlak een stuk ruwer, ook vind ik altijd op de voetjes van de Logitech wat wit poeder, wrsch. slijtsel van de muismat

Nu had ik al gehoord dat eerdere generaties Everglide's snel slijten maar dat de huidige generatie wel slijtvast is. Ik heb mijn mat deze januari bij Perfect Systems gekocht, ik zou mogen aannemen dat het dan toch wel de nieuwe is...

Na 1 1/2 maand al slijtage (gebruik de PC zo'n 5 uur/dag denk ik) vind ik toch wel absurd, zou ik dit niet op garantie kunnen verhalen ofzo? Of als het idd een oude generatie Everglide betreft een nieuwe van Perfect Systems eisen?

Andere mensen ervaring met dit soort slijtage aan zijn/haar Everglide (Giganta Optical Smoke)? En hebben jullie een nieuwe kunnen krijgen of zijn jullie op een andere manier tegemoet gekomen door de winkel?

Overigens is de muis&mat op zich wel een lekkere combo, maar alleen de eerste maand blijkt het...

Oh ja, ik maak de mat en muis geregeld (ca. 2x p/week) met een nat doekje schoon...en daarnaast haal ik al het "slijtsel" er vanaf als ik het zie...

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ben je al terug bij de winkel geweest?

Ik heb gewoon een standaard "Switch" kunststof muismat gejat op school, en ik gebruik hem ook zeker wel 5 uur per dag, en gewoon plakband onder mijn muis maar zelfs dat ding gaat al meer dan een jaar mee, dus het lijkt me logisch dat je even naar de winkel gaat want een maand is wel enorm snel..

edit; Da's 1 lange zin :P

[ Voor 11% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 12-04-2003 18:02 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• bassGunner
ik mail ze morgen wel ff, zie wel of ik hem terug kan sturen voor een nieuwe

andere Everglide gebruikers met veel slijtage??? laat je horen aub! :D

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 08:54

GekkeR

key = key

Ik zocht net even naar everglide slijtage en kwam deze topic tegen.
Ik wou even melden dat ik precies hetzelfde heb.

ik heb hem alleen nog niet eens een maand (maar ik gebruik hem ook iets meer dan 5 uur p/dag).

Wel slecht hoor , je zou toch denken dat muismatten gemaakt zijn voor duurzaamheid.

--edit :
Ook van perfect systems (maar dat is ook bijna de enigste zaak die ze heeft).

[ Voor 17% gewijzigd door GekkeR op 09-05-2003 20:08 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25
Idd di's wel heer erg snel.
Zelfs mijn Chello muismat is nu nog OK na ± een ¾ jaar.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:53
Een muismat kán heel lang meegaan, ik heb zo'n muismat die je zelf kunt beprinten (!) al bijna 4 jaar in gebruik, zonder ook maar enige slijtage.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47
wat voor een voetjes zitten onder je muis?

als je nog een andere goeie muispad zoekt, probeer eens een Icemat (glas) steelpad (staal, duh) die slijten niet zo zeer snel :)

• PJKs
  • Laatst online: 13-05 13:07

PJKs

Young, Free and Single

Ik gebruik al jaren geen muismat meer... En er slijt dan ook niets

ja, graag!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25
PJK schreef op 09 mei 2003 @ 20:25:
Ik gebruik al jaren geen muismat meer... En er slijt dan ook niets
offtopic:
Wat dacht je van je muis en daar de ondergrond weer van :+

• PJKs
  • Laatst online: 13-05 13:07

PJKs

Young, Free and Single

Westereinder schreef op 09 May 2003 @ 20:29:
[...]

offtopic:
Wat dacht je van je muis en daar de ondergrond weer van :+
Die is toch ook al jaren hetzelfde. Gewoon geplastificeerd spaanplaat. Niets mee aan de hand, en ik muis er toch ook alweer een jaar of 5 dagelijks een paar uur op.

ja, graag!

• bassGunner
Iig, heb de mat geRMA'd (ook een idee voor jou Gekker?) en wacht nu op een nieuwe...hopelijk dat dit een van de nieuwe, slijtvastere generatie wordt...

Bij de weg gebruik nu tijdelijk een oude zwart stoffe muismatje, muist eigenlijk ook wel fijn, alleen schuift tie nogal veel over het bureaublad...das weer een v/d grote voordelen v/d everglide, dattie echt muurvast op het bureau geplakt zit :P

[ Voor 47% gewijzigd door bassGunner op 10-05-2003 17:29 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb hetzelfde hoewel ik er zelf weinig hinder van ondervind.
Ik muis zelf alleen op de linkerhelft (ik gebruik denk ik maar 30% van het oppervlak van de mat ;)) en daar kan ik echt plekken op zien en het relief is gewoon weggesleten.

Overigens werkt ie echt nog perfect.

Ik wil wel graag weten of je een nieuwe krijgt, ben reuze benieuwd. Mijne komt overigens rechtstreeks bij everglide vandaan (met een inkoopactietje en dus ook niet zomaar te RMA'en ;)).

Verwijderd

Mijn ervaring is dat de chello matjes ook betrekkelijk hard slijten ;)

• Xanathorn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:23

Xanathorn

Mmorpg addict

Ik heb een Everglide Giganta sinds een jaar of twee (besteld op de site van everglide), en sleet ook behoorlijk na een tijdje maar toch het meeste waar ik de muis ook het meeste gebruik: in het midden.

Het kan liggen aan de voetjes van 'm'n intellimouse explorer, die toch redelijk wat weerstand bieden als ze wat versleten zijn. Ik heb de mat al eens 180 graden gedraaid, zodat het toch weer meeviel. Volgende keer maar eens een icemat ofzo kopen.

Pielewiepers (Hattrick) - Xfire profiel en tevens mijn gaming rig
Member DPC - Crunching for DPAD currently :)

• bassGunner
Zo, twee jaar later >:)

Ik kreeg dus direct een nieuwe muismat van een nieuwere generatie, die heeft het ca. 1 1/2 jaar goed uitgehouden, maar is nu sinds ca een half jaar echt wel versleten in het midden. Waarschijnlijk ga ik binnenkort een FUNC, Steelpad of Icemat halen, weet nog niet zeker welke. En met Hyperglidez erbij.

Maarja, hier hebben we een designated topic voor natuurlijk. Ik kwam deze gewoon weer tegen. :)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Mijn giganta gaat al drie jaar mee :)

had m wel uit duitseland besteld toen d'r tijd.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04 06:06
tip, gebruik HyperGlides ... dit zijn muis voetjes .. aangezien je schijnbaar veel hebt gegamed .. en je muis voetjes helemaal versleten zijn.. is je onderkant van je muis de muismat gaan schuren.

Hierdoor krijg je vette slijtage.

in iedergeval vind ik everglide helemaal niks, ik gebruik nu al 7 maanden Steelpad 4S, dies van aliminium ook hier gebruik ik Hyperglides aangezien je muis voetjes ten allertijden slijten bij een harde ondergrond.
Alleen is hier de steelpad 4S wel wat sterker dan je onderkant van je muis :P

• bassGunner
-hyperglidez zitten in de planning
-hebt gegamed is correct, tegenwoordig staat het maar op een laag pitje
-steelpad wordt overwogen :) > werkt ook goed met MX500?
-is het niet RVS i.p.v. aluminium?

[ Voor 12% gewijzigd door bassGunner op 18-04-2005 19:36 ]

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04 06:06
nee tis aluminium, in iedergeval de 4S is van aluminium en deze is special alleen voor de mx5xx
4D is echter weer van kunstof, ik heb nergens gelezen over slijtage.

Verwijderd

Een beetje late reactie, maar ik heb precies hetzelfde. Heb nu een MX510 maar gebruikte hiervoor een Intellimouse Explorer die mijn Giganta Optical Clear (met rode logo) erg snel deed slijten. Ik dacht in het begin dat ie gewoon krom was 8)7 omdat er nog aardig profiel op zat, maar nu ik hem langer gebruik is mijn matje in het midden bijna perfect glad en veroorzaakt veel weerstand. Er valt niet meer op te spelen omdat precieze bewegingen door de ruwheid niet mogelijk zijn. Wordt tijd voor een nieuwe en geen Everglide deze keer. Ik denk meer aan een Steelpad S&S
Pagina: 1