SMC Barricade 7004VBR icm Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 00:07

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Vandaag geprobeert om deze router te gebruiken om internet te delen.

Precies volgens de handleiding gehandeld, maar je raad het al het werkt niet.

Bij ipconfig /renew zou er een defalult gateway moeten verschijnen van 192.168.2.1 dit gebeurt echter niet. Waarschijnlijk is dit dus het probleem van het niet werken (kan iemand dat bevestigen?)

Maar hoe krijg ik alles dan zover dat bij ipconfig /renew wel een default gateway wordt aangenomen?

Audi: Vorsprung durch Technik

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Gebruik zelf deze router samen met chello. Branden alle lampjes? Ik heb zelf wat probleempjes gehad met 2 pc's die met win2k werken (icm DHCP), rest werkt prima. Heb toen maar DNS, Gateway & IP zelf ingevoerd (IP ragen 192.168.2.2-192.168.2.50 is 'vrij')

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
De modem die ik heb is een Terayon, van chello dus.

Is er neimand die het probleem herkend en de oplossing heeft?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Begin maar eens met te vertellen wat de config van die router is, en of die wel een IP krijgt van Chello.

Zit je bij een Chello regio die MAC Adres gebonden is :? If ja , heb je het MAC Adres overschreven in de setup van je router ?

JE hebt dat ding dus als DCHP opgezet, en laat je clients een IP van dat ding krijgen.
Je zegt dattie geen Def GW meegeeft.
Hieruit begrijp ik dat de rest van je DHCP dus wel werkt, aangezien het me sterk lijkt dat 1 ding met DHCP niet zou werken, vraag ik me af of je op de router wel hebt ingesteld dat 'ie aan de clients een GW moet meegeven :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Probleem is dat ik helemaal niets kan via de router. Alle instellingen behoor ik in te geven als dat ding is aangesloten op mijn pc. Maar ik kan dus niet het ent op als die router er aan hangt en kan daardoor ook geen instellingen ingeven.

Het mac-adres kan ik dus ook nog niet overzetten.

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Als je in je pc gewoon een vast ip opgeeft, werkt het dan ook neit?

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
inmiddels werkt het op één pc wel, de andere wil nog niet echt. Beide trouwens win XP.

Op de pc waar het nog niet werkt worden de netwerkkaarten via een netwerkbrug macbrugminipoort. WTF dit ook mag wezen.

Daar kan ik ook geen ipconfig /renew doen.

Vreemd als de ene pc wel via de router werkt mag de andere toch geen probleem meer zijn :(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je nou eens ff wat meer info geeft :?
Het enige wat je constant zegt is dat het niet werkt.

Er zit een manual bij dat ding, en ik kan me niet voorstellen dat je daar niet mee uit de voeten komt.

Dus ... wat werkt er nu niet ?
Je zegt dat er 1 PC wel werkt, en de andere niet.
Bedoel je daarmee dat die 1e wel kan internetten of wat :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Sorry voor het onduidelijke. op 1 pc wekrt internet en alles inderdaad wel, terwijl het op de andere PC, die inmiddels wel via een netwerkkaart op de router is aangesloten internet niet wil werken.

Als ik bij de niet werkende pc naar netwerkbeheer ga zie ik daar 2 kaarten die er inzitten. Dan staat er bij dat deze via een netwerkbrug zijn verbonden...wat dat inhoud weet ik dus niet.

Verder gewoon alle instellingen gedaan zoasl het via de handleiding zou moeten.

In principe zou het moetenw erken als je alle instellingen van de pc die wel verbinding krijgt via de router overneem op de andere pc, behalve het ip dan. Bijv 192.168.2.101 ipv 192.168.2.100 dit zou dan toch moeten werken, of zie ik iets over het hoofd??

Verwijderd

Gooi eens al die adapters en protocollen eruit, en begin even opnieuw met instellen op die tweede pc. Zorg dat de instellingen exact hetzelfde zijn als die andere, op het IP na. Dus ook hetzelfde aantal adapters, etc.
Gokje: heb je de software van Chello op die computer geïnstalleerd? Dat soort software maakt meestal een dummy-adapter aan, en dan komen dingen als bruggen, etc. wel dichterbij.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:47
De simpleste oplossing is waarschijnlijk het MAC-adres van de PC kloonen. Bij mezelf was dit de eenvoudigste oplossing.

Je moet natuurlijk wel het MAC-adres kloonen van de PC die eerst aangesloten zit.

Vaak moet je bij chello eerst weer webpagina doorlopen op de website. Dus de kabel eerst weer even in je PC webbrowers weer open procedure doorlopen.
Kabel in de router adres kloonen en interneten maar.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 19:50

PowerSp00n

There is no spoon

leonbong schreef op 14 April 2003 @ 17:10:
De simpleste oplossing is waarschijnlijk het MAC-adres van de PC kloonen. Bij mezelf was dit de eenvoudigste oplossing.

Je moet natuurlijk wel het MAC-adres kloonen van de PC die eerst aangesloten zit.

Vaak moet je bij chello eerst weer webpagina doorlopen op de website. Dus de kabel eerst weer even in je PC webbrowers weer open procedure doorlopen.
Kabel in de router adres kloonen en interneten maar.
Hij zeg net dat het inmiddels op 1 PC wel werkt, WAT er wel werkt weet ik niet maar als dit z'n internet verbinding is is het dus wel uitgesloten dat Chello over het MAC adres loopt te zeiken.

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
inderdaad, op 1 pc werkt internet weer als vanouds. Dat het op de tweede pc niet werkt ligt waarschijnlijk aan een oude (kapotte ?) kabel. Morgen ff nieuwe halen en hopen dat het dat was.

De nieuwe kabel heeft z'n werk gedaan :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rejgun op 15-04-2003 19:19 ]

Pagina: 1