Toon posts:

Midi kabel zelf maken -> iemand pinout?

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een midi kabel willen maken zodat ik een keyboard op de gameport connector kan hangen.
Nu zit er bij het keyboard alleen geen kabel; die moet je los kopen á 35 euro. En volgens mij zit er 0,0 electronica tussen het keyboard en gameport... en dan vind ik 80 gulden wel erg veel geld.

Ik wil er dus zelf graag ééntje maken. Op het keyboard zit een ronde stekker met 5 pinnetjes. Op internet heb ik gevonden dat dit gewoon een standaard midi connector is.

Nu heb ik gezocht op pinouts voor de computer en midi kabel; alleen snap ik het volgende niet:
http://www.thai.net/bestsite/joystick/joy_thai.htm

Daar staat een pinout van de game-port. Nou eitje dus, GND, 5V, MIDI-TXD en MIDI-RXD.
Daaronder staat een midi-pinout. Alleen snap ik die niet; daar wordt namelijk gebruik gemaakt van 'current sink' , 'current source' en GND.
Betekent dit dat ik 'current sink' aan moet sluiten op de MIDI-TXD van de gameport en 'current-source' op de MIDI-RXD ???

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Deze kabels zijn voor aanzienlijk minder geld te koop, ajhmv.

Hoe dan ook: http://www.dvz.fh-koeln.de/~bn083/faqkabel.html#midi:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Die Verbindungen sind folgendermassen auszufuehren: (Ausgemessen) 
          SUB-D       DIN
MIDI-In     4          2
            10         4
            12         5

MIDI-Out:   14         5
            15         4
...HTH!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
super :)

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Heb er laatst 1 voor 16 euro gekocht, dus met 35 euro wordt je flink afgezet!

Heb ze zelfs op een computer beurs voor een euro of 10 gezien!

Denk dat als je de connectors en de kabel bij een elektronica boer koopt je waarschijnlijk de 10 euro al bereikt.

Wil je nou een kabel gaan kopen / maken, neem dan altijd een stevige kabel en goede connectors!

mcb1

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
nee joh een SUB-D stekkertej kost 50 eurocent, 3 meter kabel misschien 1 euro en een DIN stekkertje.. vast ook 1 euro.

dus dat kan zeker wel goedkoper!

Veel succes :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

www.hardwarebook.net wil ook nog weleens helpen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.