Edit: ff een enter achter de INSERT INTO geplaatst voor jullie leesgenot.
Ik ben bezig met een functie om zo abstract mogelijk een insert script te maken, en ben nu bijna klaar, alleen liep tegen het laatste probleem aan (eigenlijk had ik het uit lopen stellen
)
: het aantal $value's staat nog niet vast, maar in mijn script krijg ik dat niet voor elkaar en moet ik zelf invullen hoeveel items er in moeten:
Dit is de string:
Dit zijn de waardes (allemaal komen ze oorspronkelijk uit een formulier)
Nu zijn er dus 3 insertItems, maar het kan ook voorkomen dat het er minder dan 3 zijn of meer (dus 1...N items om te inserten).
Ik kan deze regel niet in een String gooien, dus heeft iemand een id hoe ik dit het beste aan kan pakken als ik het in een lus wil gooien?
Aan de gene die mij hier me helpt: Alvast bedantk!
Ik ben bezig met een functie om zo abstract mogelijk een insert script te maken, en ben nu bijna klaar, alleen liep tegen het laatste probleem aan (eigenlijk had ik het uit lopen stellen
: het aantal $value's staat nog niet vast, maar in mijn script krijg ik dat niet voor elkaar en moet ik zelf invullen hoeveel items er in moeten:
Dit is de string:
PHP:
1
2
3
4
| <?php $tabelString = "INSERT INTO ".$tabelNaamString." (".$tabelRijString.") VALUES -> ('$insertItems[0]','$insertItems[1]','$insertItems[2]')"; ?> |
Dit zijn de waardes (allemaal komen ze oorspronkelijk uit een formulier)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php $tabelNaamString = "user"; $tabelRijString = "user_ID, user_Pass, function"; $insertItems[0] = "hendrik"; (usernaam) $insertItems[1] = "schapie"; (pass) $insertItems[2] = "Member"; (functie) //Het aantal items en meer van die shit staan ookal vast, maar het leek me niet relevant aan het probleem. ?> |
Nu zijn er dus 3 insertItems, maar het kan ook voorkomen dat het er minder dan 3 zijn of meer (dus 1...N items om te inserten).
PHP:
1
| <?php VALUES ('$insertItems[0]','$insertItems[1]','$insertItems[2]') ?> |
Ik kan deze regel niet in een String gooien, dus heeft iemand een id hoe ik dit het beste aan kan pakken als ik het in een lus wil gooien?
Aan de gene die mij hier me helpt: Alvast bedantk!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 17:10 ]