Toon posts:

FreeSSL echt FREE?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm, ik ben bezig een FreeSSL Certificaat aan te vragen, maar nu vroeg ik me af of het wel zo free is:
Billing Contact Information
The billing contact will receive the receipt for the purchase when a credit card is used.

New contact
o Check here if same as Administrator Contact or
o Check here if same as Technical Contact
Wie heeft ervaring met FreeSSL, en is het nog steeds gratis?

Edit:
URL: https://www.freessl.com/freessl/freessl.html

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 14:22 ]

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 20:13

ralfbosz

xm create bosz -c

Ik hoef nergens mijn creditcard in te vullen, dus hoe willen ze me billen?

Geinig, ze bellen je op en je moet een code intoetsen via de telefoon. Eens kijken of het certificaat er ook al is...

rm -r *

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
mm, dat vraag ik me ook nog steeds af, maar zou je geen creditcard moeten opgeven om aantetonen dat jij werkelijk bent wie je zegt?

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

En hij werkt ook nog, mijn Galeon herkent het als een echt certificaat en ik hoef geen YES meer aan te klikken. Perfect...

rm -r *

• eth0
FreeSSL Subscriber Agreement:

4. Fees. Subscriber shall pay to GeoTrust the applicable fees associated with the issuance of the Certificate upon the application therefor.

:? huh wat

Verwijderd

Topicstarter
ralfbosz schreef op 12 april 2003 @ 14:51:
En hij werkt ook nog, mijn Galeon herkent het als een echt certificaat en ik hoef geen YES meer aan te klikken. Perfect...
Werd je gebeld etc?

Jammer is met die mail adressen, ik heb een host bij xs4all, en ik weet echt niet hoe ik bSMTP hier moet opzetten :(

• eth0
mmmm, ik vind de procedure wel vaag hoor, heeft hier iemand hier al ervaring mee :?

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

Je vult alles netjes in, je moet aan het eind een telefoonnummer intoetsen waarop je gebeld kan worden. Zelfs in Nederland bellen ze je netjes op (duurt wel paar seconden voor de telefoon overgaat). Aan de andere kant hoor je een bandje, waarna je een code moet intoetsen die op je beeldscherm staat. Daarna nog even je volledige naam inspreken en voila !!! Je domein-eigenaar krijgt nog een mailtje (in mijn geval mijn subdomein van demon). Die moet nog even het certificaat goedkeuren en dan is alles rond.

Mijn certificaat: https (ja er staat niks, dat klopt).

rm -r *

Verwijderd

Topicstarter
ralfbosz schreef op 12 April 2003 @ 15:06:
Je vult alles netjes in, je moet aan het eind een telefoonnummer intoetsen waarop je gebeld kan worden. Zelfs in Nederland bellen ze je netjes op (duurt wel paar seconden voor de telefoon overgaat). Aan de andere kant hoor je een bandje, waarna je een code moet intoetsen die op je beeldscherm staat. Daarna nog even je volledige naam inspreken en voila !!! Je domein-eigenaar krijgt nog een mailtje (in mijn geval mijn subdomein van demon). Die moet nog even het certificaat goedkeuren en dan is alles rond.

Mijn certificaat: https (ja er staat niks, dat klopt).
Ik vind het zo raar bijv. dat je je volledige naam moet inspreken etc. Beetje bizar (everything you say can and will be used against you ;)) en heeeeel jammer vind ik dat ikn iet weet hoe ik bij xs4all me mail moet ophalen van me subdomein zoals jij die van demon...

• eth0
Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 15:10:
[...]
Ik vind het zo raar bijv. dat je je volledige naam moet inspreken etc. Beetje bizar (everything you say can and will be used against you ;)) en heeeeel jammer vind ik dat ikn iet weet hoe ik bij xs4all me mail moet ophalen van me subdomein zoals jij die van demon...
Je subdomein zal waarschijnlijk het ip van je adsl vebinding zijn, je kan daar ook een smtp server opdraaien en zo de mail ophalen, of het mx record aanpassen maar volgens mij kan dat niet bij xs4all

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

Bij demon moet je een mail-kick aanzetten voor je sub-domein als je mail zelf wil ontvangen. Misschien ook bij XS4ALL?

rm -r *

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:13

Predator

Suffers from split brain

PNS -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ook bij XS4All is het mogelijk om bSMTP aan te zetten. Alle mail @subdomein.xs4all.nl komt sowieso al bij je binnen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

Maar even ontopic, iemand anders ook al zijn certificaat aangevraagd? :)

rm -r *

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ja, ik heb het net aangevraagd, de 'ChainedSSL' van die actie tot 9 mei.

Ging perfect, telefoontje kwam na een paar seconden, en het certificaat niet lang na het telefoongesprek. De serveradmin is het certificaat nu aan het installeren, dus ik weet nog niet 100% zeker of het werkt.

Wat wel handig is, is dat ze het telefoongesprekje ook op je beeldscherm laten zien (de tekst dus), anders had ik nooit geweten dat ik op de # van m'n telefoon moest toetsen ;)

Update: Certificaat is net geïnstalleerd, en werkt perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door RobbertC op 12-04-2003 19:05 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:39

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je hebt dus echt geen idee waar het over gaat..

Tgaat er dus om dat je eigenlijk altijd moet betalen voor een SSL-certificaat, en met zo'n certificaat krijg je dus geen securitywarnings waar je "Yes"moet klikken.

Verwijderd

Een wildcard certificaat is ook mooi om te gebruiken. Normaal gesproken erg duur, maar bij freessl.com nu ook tijdelijk gratis. Je moet wel even het CA certificaat ook installeren, maar dat is gewoon 1 regeltje in de apache config.

• eth0
mmm, ik vind het toch allemaal iets te gratiz... Ik heb hier en daar gelezen dat je bij freessl na 1 jaar wel moet gaan betalen. dus alleen het eerste jaar is gratiz

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

Ja is dat erg dan? Over een jaar zet ik er wel weer een eigen certificaat op :). Het is geen domeinnaam die je VERPLICHT moet overnemen als je hem wilt blijven gebruiken, het is maar een certificaat. Even zelf eentje signen (met natuurlijk als nadeel dat er weer een security-warning komt).

rm -r *

Pagina: 1