Toon posts:

[JS] rightclick afvangen in form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe je de rechtermuisklik afvangt met Javascript is niet zo moeilijk uiteraard, maar ik vraag me af of het mogelijk is om dit te doen als er een rightclick is in een form input veld.

Standaard krijg je als je daar rightclickt een menuutje met copy en paste enzo, en ik wil dit dus vervangen door een eigen menuutje (het is voor een tabel-ding in een CMS en er moeten dus opties komen als "insert row" enzo).

Iemand enig idee :?

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

http://javascript.interne...ils/right-click-menu.html
Click maar in het veld waar de code staat ;)

Wel IE only trouwens..

[ Voor 11% gewijzigd door MAZZA op 12-04-2003 14:06 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 08:30
Een form-veld geeft gewoon een click-event als er op geklikt wordt met een willekeurige muisknop. Je kunt aan het event opvragen welke knop ingedrukt werd. Volgens mij is dat wat je zoekt toch? Gewoon even Googlen, zijn zat scriptjes voor te vinden. Het is wel zo dat browsers verschillen qua event afhandeling, dus moet je wat moeite doen om het x-browser te krijgen.

Overigens is het bij mijn weten niet mogelijk om de standaard menu's te onderdrukken (althans in echte browsers als Mozilla/Netscape dan :) )

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Morrar schreef op 12 April 2003 @ 14:55:
Overigens is het bij mijn weten niet mogelijk om de standaard menu's te onderdrukken (althans in echte browsers als Mozilla/Netscape dan :) )
Ook in Mozilla/Netscape is dat mogelijk; ik gebruik het namelijk in de Got Tracker: als je daar rechtsklikt op een link krijg je een alternatief contextmenu, buiten de links het gewone contextmenu :)

Intentionally left blank