Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[lcd]Grafisch LCD vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ik heb een grafisch LCD scherm van m'n werk meegekregen met de T6963C controller erop.. Heel mooi.. Ook het schema van de FAQ gevonden....

Nu alleen het probleem.. Ik zie op het schema uit de FAQ een blokje met Font Select erbij staan.. Moet ik dit lezen als een dip-switch ofzo? En waar is dit voor?

Verder heb ik ook een backlight op m'n schermpie zitten... Deze staat ook niet aangegeven op het schema.. hoeveel volt moet hierop en moet dat wissel of gelijkstroom zijn?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 12 April 2003 @ 13:41:
Ik heb een grafisch LCD scherm van m'n werk meegekregen met de T6963C controller erop.. Heel mooi.. Ook het schema van de FAQ gevonden....

Nu alleen het probleem.. Ik zie op het schema uit de FAQ een blokje met Font Select erbij staan.. Moet ik dit lezen als een dip-switch ofzo? En waar is dit voor?

Verder heb ik ook een backlight op m'n schermpie zitten... Deze staat ook niet aangegeven op het schema.. hoeveel volt moet hierop en moet dat wissel of gelijkstroom zijn?
het beste is als je gewoon de font select direct aan de 5v hangt, omdat niemand de 8*8 chars gebruikt maar de 6*8.

de backlight mag max 5v gelijkstroom hebben. het beste is als je hier een pot-metertje tussen zet om het te dimmen
op deze manier:
code:
1
2
3
4
5
      backlight (+)
          |
         /\  10k Pot
        /  \   
       5v    gnd

nvm de tekening ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 13:47 ]

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:40

Leejow(saait)

Blater

backlight:
Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_787.jpg

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
mmm... welke moet ik nu nemen.. die van Leejow(saait) of die van Matty_ ?? Welke is beter voor backlight??

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:57

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Als je die van Leejow gebruikt kun je de backlight niet slopen. Die weerstanden ervoor (mag ook gewoon 1 weerstand zijn van 15 Ohm) zorgen ervoor dat je nooit over de maximale spanning van 4,2V voor de backlight komt.
Die van Matty_ kun je volledig regelen van 0-5V wat dus de dood van je backlight tot gevolg kan hebben als je iets te enthousiast bent met draaien aan de potmeter.

Ik zou dus voor die van Leejow gaan (maar dan met 1 weerstand ervoor en een 100 Ohm potmeter)

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
ok... da's duidelijk Carp_Hunter.. tnkx voor je replay!

Pagina: 1