Ik ben een totale newbie op linux gebied. Maar wil graag toch ervaring opdoen met dit besturingssysteem.
Ik kan nl binnenkort een oude 486DX33 mhz krijgen. Nu wilde ik graag hierop linux zetten.En die laten fungeren als server voor Internet deling.
Zoals ik begrepen had uit andere postings, kan ik het beste een draaien zonder Grafische Interface, gezien mijn specs.(slackware, Debian)
Maar nu heb ik enkele vragen
-Kan een linux server vanaf een client beheerd worden? (heb nl op moment nog geen extra monitor)
-Kan ik linux ook instellen als Authenticatie server? (Als een soort PDC)
-En (zal wel heel stomme vraag zijn) kan linux makkelijk dienst doen als server voor window Clients?
Alvast hartelijk bedankt.
Een Windows gebruiker
P.S. In die computer zit een 34o Mb HD. Is dit groot genoeg voor wat ik wil?
Ik kan nl binnenkort een oude 486DX33 mhz krijgen. Nu wilde ik graag hierop linux zetten.En die laten fungeren als server voor Internet deling.
Zoals ik begrepen had uit andere postings, kan ik het beste een draaien zonder Grafische Interface, gezien mijn specs.(slackware, Debian)
Maar nu heb ik enkele vragen
-Kan een linux server vanaf een client beheerd worden? (heb nl op moment nog geen extra monitor)
-Kan ik linux ook instellen als Authenticatie server? (Als een soort PDC)
-En (zal wel heel stomme vraag zijn) kan linux makkelijk dienst doen als server voor window Clients?
Alvast hartelijk bedankt.
Een Windows gebruiker
P.S. In die computer zit een 34o Mb HD. Is dit groot genoeg voor wat ik wil?