Toon posts:

Ati Radeon 9700pro(blems)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sys:

Epox 8kha+
Athlon XP 1800+
512MB DDR 2100
AudigyPlayer
Radeon9700pro
on WinXP

Ik heb vandaag mijn Ati kaartje geinstalleerd, op een schone WinXP installatie. Ik heb van alle drivers en software de laatste versies gedownload. Volgorde van installeren:

4in1
DirectX9a
Ati drivers.

Als ik de drivers van ati installeer krijg ik een raar probleem, namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/~dasbier/problem.gif

Er zitten dus vage rode strepen op mn titel-balken van windows. Ik heb nog geen idee hoe de 3d performance is van de kaart, deze ga ik zometeen testen met 3DMark... maar misschien kan iemand me nu al helpen? Ik post de uitslag van de test vanmiddag.. Bedankt!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38
lama, schone windows install.

maar welke ati drivers heb je erop gezet?

Probeer 3.1 of 3.2 eens..

[ Voor 139% gewijzigd door Qosmic op 12-04-2003 12:46 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 12:43:
Hallo,

sys:

Epox 8kha+
Athlon XP 1800+
512MB DDR 2100
AudigyPlayer
Radeon9700pro
on WinXP

Ik heb vandaag mijn Ati kaartje geinstalleerd, op een schone WinXP installatie. Ik heb van alle drivers en software de laatste versies gedownload. Volgorde van installeren:

4in1
DirectX9a
Ati drivers.

Als ik de drivers van ati installeer krijg ik een raar probleem, namelijk:

[afbeelding]

Er zitten dus vage rode strepen op mn titel-balken van windows. Ik heb nog geen idee hoe de 3d performance is van de kaart, deze ga ik zometeen testen met 3DMark... maar misschien kan iemand me nu al helpen? Ik post de uitslag van de test vanmiddag.. Bedankt!
Tziet ernaar uit, dat je checkerboards heb en dus volgens mij een gemodde 9500
Lees meer over checkerboards hier:
[url= ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 4 ]Ati Radeon 9500 --> 9700(PRO) rebuild deel 4[/url]
[url= ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 3 ]Ati Radeon 9500 --> 9700(PRO) rebuild deel 3[/url]

Hier zal denk ik wel genoeg staan :)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 12-04-2003 13:00 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Sla DirectX eens over...
Anders denk ik dat je kaart gewoon brak is :/

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
De laatste van www.ati.com, dat is 3.2 uit mn hoofd. Ik heb ook geprobeerd om de "oudere" drivers te installeren (Van de cd die in de doos zaten) maar dat gaf hetzelfde probleem.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Is dat niet het schaakbord effect. (ik heb er niet zoveel verstand van hoor, ooit es gelezen)

Dat gebeurd als je een 9500 (pro) door middel van een soldeertruc (en BIOS-hack ook?) veranderd in een 9700 (pro). Sommige kaarten kunnen dit wel en dan ben je blij...\
Maar anderen niet, en omdat e 9500 4 pipelines heeft en de 9700 8, wordt de helft van het beeld vern**kt omdat het 2e paar pipelines nooit gemaakt zijn om te werken (het zat er wel op, maar ze waren disabled bij de 9500). Ze zijn ook nooit getest dus ze zouden kapot kunnen zijn.

Waar heb je dat ding gekocht?
Garantie?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

ander AGP drivers al eens geprobeert :S

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

OnTracK schreef op 12 April 2003 @ 12:51:
Is dat niet het schaakbord effect. (ik heb er niet zoveel verstand van hoor, ooit es gelezen)

Dat gebeurd als je een 9500 (pro) door middel van een soldeertruc (en BIOS-hack ook?) veranderd in een 9700 (pro). Sommige kaarten kunnen dit wel en dan ben je blij...
Hoeft niet eens een soldeertruuk of BIOS-hack te zijn...
Het kan ook al met de drivers...

En ja het zijn checkerboards (schaakbord-effect wat jij bedoeld)

Verwijderd

Die checkerboards had ik ook wel eens bij kaarten met geheugenerrors...
Omruilen was de oplossing....

Verwijderd

Topicstarter
DOH...bij alternate hehe dus denk niet dat ie gehacked is... Het is denk ik idd het schaakbord effect, Bij 3dMark 2003 (4155 weet niet of dat een goede score is) gaf ie over mijn gehele beeldscherm dit effect:

|||| |||| ||||
|||| ||||
|||| |||| ||||

Ik heb wel iets van AGP-drivers gedownload, ik zal kijken of het daar aan ligt, zoniet doe ik een win98se install en kijk wat hij dan doet

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 13:04:
DOH...bij alternate hehe dus denk niet dat ie gehacked is... Het is denk ik idd het schaakbord effect, Bij 3dMark 2003 (4155 weet niet of dat een goede score is) gaf ie over mijn gehele beeldscherm dit effect:

|||| |||| ||||
|||| ||||
|||| |||| ||||

Ik heb wel iets van AGP-drivers gedownload, ik zal kijken of het daar aan ligt, zoniet doe ik een win98se install en kijk wat hij dan doet
Maakt niet uit... Er is nog geen oplossing voor de checkerboards effect...
Ik weet alleen, dat het effect optreed, bij kaarten die gemod zijn naar een 9700(PRO)

Dus ik denk, dat je flink genaaid ben @ Alternate

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Dit is foute boel, of om preciezer te zijn: dit is data corruptie, dus je geheugen is kapot.

Op default speed, met normale BIOS, met nieuw gedownloade drivers of met meegeleverde drivers op CD, hoort dit NIET te gebeuren.

2 dingen doen:

1) Test (als je kan) in een andere PC, heel misschien ligt het aan je moederbord
2) Als 1) dezelfde corruptie geeft op een andere PC, dan moet je de kaart meteen RMA'en!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
RMA = terugsturen ofzo? hehe

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om te checken of de kaart die ik heb ook idd een Club3d Ati Radeon 9700pro is? Is er iets waar ik dat aan kan zien?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 13:13:
Is er een manier om te checken of de kaart die ik heb ook idd een Club3d Ati Radeon 9700pro is? Is er iets waar ik dat aan kan zien?
Dat zegt de bios toch elke keer, als je je pc opstart :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij bedoel jij je mobo-bios maar goed...

Geen high-fps gaming voor mij vanavond :( het is idd het geheugen van de kaart dat niet goed is....dat wordt terugsturen en weer een week wachten..bah

Ohwell thanks voor de replys allemaal!

:9~ :*) :> :/ :| :X :( :'( :(

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik had dit probleem ook met mijn radeon 9700 pro, maar alleen bij games

na toch een lange periode had ik besloten hem te ruilen, en nu werkt alles naar behoren, gewoon omruilen voor een nieuwe, dit kan je niet fixen, ongeacht welke drivers je probeerd

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
mja als ik mijn computer opstart, zie ik eerst de bios van mijn videokaar. dus welke versie bios die heeft en wat voor kaart het is. Na de bios van de videokaart zie ik pas de bios van mijn mobo. Dit is blijkbaar wat ThePerfectCell bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is bij mij ook alleen met games, in win98se heb ik het probleem niet in menubalken enz, alleen maar in games. Alternate deed niet moeilijk, ik moet hem alleen even terug sturen...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

supermario888 schreef op 12 April 2003 @ 15:00:
mja als ik mijn computer opstart, zie ik eerst de bios van mijn videokaar. dus welke versie bios die heeft en wat voor kaart het is. Na de bios van de videokaart zie ik pas de bios van mijn mobo. Dit is blijkbaar wat ThePerfectCell bedoelt.
Nee ik bedoelde van de videokaart!!

Hoe wou je anders je videokaart herkennen 8)7 8)7

• supermario888
  • Laatst online: 25-09-2023
ThePerfectCell schreef op 12 April 2003 @ 17:00:
[...]

Nee ik bedoelde van de videokaart!!

Hoe wou je anders je videokaart herkennen 8)7 8)7
euhm dat zeg ik toch .... Het eerste wat je ziet als je de computer opstart is de bios van de videokaart waarin staat wat voor videokaart is en welke merk het is ..

Verwijderd

Topicstarter
Ok geloof het of niet...........ik met een boos hoofd mn Geforce2 weer in mn mobo gepropt...komt een vriend langs dus ik wil hem laten zien wat er gebeurd als ik spellen speel met mn Ati..........doet ie het gewoon..........geen problemen meer... ??

Is er een manier om mn kaart zodanig te belasten om hem tot het uiterste te testen? In het geval hij misschien zin heeft om er na de garantie weer last van te krijgen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mjah, als de kaart nu geen enkel probleem meer geeft zal de winkel je geen nieuwe geven natuurlijk. Maar als het echt een hardwarematig probleem is dan zal het heus wel binnen de garantieperiode (2 jaar tegenwoordig) weer opduiken :)

Verwijderd

Gewoon 3D mark, heeel lang achter elkaar laten testen..

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 00:05:
Gewoon 3D mark, heeel lang achter elkaar laten testen..
Niet helemaal perfect. Omdat 3DMark verschillende tests na elkaar doet krijgt je GPU steeds weer 'adempauzes' en wordt je videokaart dus niet continu 100% belast.

Wat beter werkt is een als je binnen een spel een bot match kan starten met spectate mode, waarbij je de fraglimit en de timelimit op nul zet.

Dat kan onder andere in Q3A, Q3TA, UT en UT2003.

Bij Q3(T)A: start een offline 'skirmish' op een kleine map, voeg een paar bots toe (niet teveel, je wil niet CPU limited zijn maar videokaart limited) met grafische settings lekker hoog. Zorg dus dat frag- en timelimit op '0' staan. Vervolgens, als je het spel gestart hebt, dan tik je in de console "team spectate" en dan kan je je PC vervolgens laten zwoegen voor een paar uur, nadat je 1 bot bent gaan spectaten/volgen.

Bij UT moet je een practice session beginnen terwijl in de player setup de 'join as spectator' aangevinkt is. Ook hier: frag- en timelimit op nul, spel starten, bot volgen, en laat maar een tijdje gaan.

Bij UT2003 moet je naar Instant Action, weer dezelfde time- en fraglimits, een paar bots, en dan kiezen (rechtsonder) voor Spectate. (Ik geloof dat je daar wel je UT2003 voor ge-update moet hebben.)

Als extra stressfactor kan je er eventueel nog voor kiezen om expres eventuele case-fans uit te zetten. Temperatuur hoger betekent dat fouten sneller op kunnen treden...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
ok dat wordt 24uur UT2003 op ze ass hehe

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 15:09:
ok dat wordt 24uur UT2003 op ze ass hehe
Dat is ook overdreven... een uur of 3, hooguit 4, is meer dan genoeg om de temperatuur in je kast, en dus alle systeem temperaturen, stabiel te krijgen.

Dit heb ik even opgedoken uit mijn PCProbe history. Dit was even dik anderhalf uur Unreal II, en is zo goed als stabiel. (Temp liep nog wel iets op, omdat het warmer werd in mijn kamer.)

Rood = moederbord temp sensor (max temp in deze grafiek is 42°C)
Blauw = Interne temp sensor van m'n P4 2,66 (max is 56°C)

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/tempsPCprobe.png

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 22:30
ok eindelijk de Radeon9700pro aan de praat, en met volle moed de catalist 3.2 drivers geinstaleerd. Ravenshield spelen en met verwachtingen dat het HEEL soepel zou lopen want dat mag je wel verwachten met een amdxp2400+ toch?! Maar goed ik spelen en kom verdomme niet eens boven de 30fps! Terwijl ik gisteren met mijn oude Geforce2 gts/pro 64mb een veeel hogere framerate had! Ik snap er de ballen van... wie weet wat hier nie goed gaat?!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

cypress3d schreef op 13 april 2003 @ 15:44:
ok eindelijk de Radeon9700pro aan de praat, en met volle moed de catalist 3.2 drivers geinstaleerd. Ravenshield spelen en met verwachtingen dat het HEEL soepel zou lopen want dat mag je wel verwachten met een amdxp2400+ toch?! Maar goed ik spelen en kom verdomme niet eens boven de 30fps! Terwijl ik gisteren met mijn oude Geforce2 gts/pro 64mb een veeel hogere framerate had! Ik snap er de ballen van... wie weet wat hier nie goed gaat?!
Erhh, jij bent dus niet dezelfde user als de topicstarter he ?

Heb je de VIA hyperion 4-in-1 drivers geinstalleerd ?
Heb je simpelweg je GeForce eruit gehaald, en de radeon erin gestopt ? Of heb je zelfs een moederbord/CPU/videokaart upgrade gedaan ?

Klinkt heel lullig, maar op het moment dat je overstapt naar een ander merk videochip kan je het beste windows opnieuw installeren. Dat is veel werk, maar wel de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat was niet de topicstarter....dat was ik hehe. Ik zal ravenshield zometeen even installeren op mn 1800+ XP AMD en even de framerate bekijken

• cypress3d
ik heb het nog steeds, de kaart loopt echt niet lekker snel terwijl de 9700pro een beest is. Ik heb net de standaard drives van de cd geinstalleerd en wrodt er ook niet veel beter van. Ik sta nu op het punt om te formateren, en winxp erop nieuw op te zetten... weet alleen niet of het helpt?!?!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zou doen:

- Schone installatie van WinXP
- Servicepacks e.d. installeren
- laatste 4in1 drivers installeren
- laatste drivers van www.ati.com installeren
- daarna directx 9.0a

Ik denk dat je op die manier een heel eind komt. Als je eerst DX9.0a installeerd en daarna de ati drivers kreeg ik last van de checker_boards met mn club3d.. in deze volgorde werkt het zonder problemen.

Succes

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

cypress3d schreef op 13 April 2003 @ 16:32:
ik heb het nog steeds, de kaart loopt echt niet lekker snel terwijl de 9700pro een beest is. Ik heb net de standaard drives van de cd geinstalleerd en wrodt er ook niet veel beter van. Ik sta nu op het punt om te formateren, en winxp erop nieuw op te zetten... weet alleen niet of het helpt?!?!
Tsja, als je niet vertelt wat je hardware is, en wat de 'voorgeschiedenis' is, dan kom je hoe dan ook niet veel verder. Een kort verhaaltje voor je:

Ik heb jaren geleden iemand geholpen met het upgraden van een 128 MB PC66 / PII 333 met nVidia Riva 128, i440LX chipset, naar een 256 MB PC133 / Duron 600@900, VIA KT133 chipset, met GF2MX.

Na de hardware vervangen te hebben gewoon weer de oude HD met bestaande installatie van OS erin gezet, "new hardware detected" enzovoorts, en 3DMark 2001 gedraaid. Die score viel heel vies tegen, met maar 2200 punten. Tsja, dat krijg je als je je OS niet vers/nieuw erop zet, wanneer je drastisch andere hardware hebt. Na een format c: en een geheel nieuwe install van Win 2000 rolde er, op dezelfde nieuwe hardware ineens een score van meer dan 4500 uit.

Go figure... Heel goed mogelijk dat een verse XP install je zeker gaat helpen.

• cypress3d
nu klaar met xp install, hij is bezig met de xp service packs... i'll keep ya posted

• cypress3d
ok... hier verslag!

alles gedaan, en ravenshield opgestart GVD nog steeds die fps zo ZIEK laag! Ik snap er niets meer van, ik weet niet of het aan ravenshield zelf ligt, ik ga nu ff een ander spel testen... maareh wat ik wel vreemd vind... er staat bij display adaptor in control panel --> system dat ik Radeon 9700 heb, en daaronder een Radeon 9700 Secondary snapt iemand dit?!?!?!

ik wordt gek, en sta op het punt mijn pc het raam uit te flikkeren...

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:24

Piggen

Lekker bakkie

Dat van die 'twee' videokaarten (normaal en secondary) is normaal. Ik heb het zelf ook met mijn 9700 (@ Pro :Y)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

cypress3d schreef op 13 april 2003 @ 18:41:
ok... hier verslag!

alles gedaan, en ravenshield opgestart GVD nog steeds die fps zo ZIEK laag! Ik snap er niets meer van, ik weet niet of het aan ravenshield zelf ligt, ik ga nu ff een ander spel testen... maareh wat ik wel vreemd vind... er staat bij display adaptor in control panel --> system dat ik Radeon 9700 heb, en daaronder een Radeon 9700 Secondary snapt iemand dit?!?!?!

ik wordt gek, en sta op het punt mijn pc het raam uit te flikkeren...
Hmmm, even een kijkje genomen op http://www.raven-shield.com en wat zie ik daar ?
Optimized for Radeon!
Ik begin te vermoeden dat het op een Radeon 9700 Pro bij jou veel trager gaat omdat er teveel grafische toeters en bellen aangezet worden die je oude GeForce gewoon niet aan KAN. (En wat niet uit te voeren is vreet ook geen GPU kracht.)

Check ook het Control Panel eens bij de settings voor Direct3D, zorg dat de main settings op Balanced staan, en FSAA op "application preference". En ga 'snoeien' in de settings van Raven Shield...

Verwijderd

heb je al geprobeerd om de originele drivers van de cd-rom erop te zetten? dus alles origineel van cd-rom en niet van internet.

bij mij kreeg ik zwart beeld als ik de drivers van internet erop zette.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ravenshield even niet vinden, maar met UT2003 haal ik met mijn config zo'n 45 FPS, 1024*nogwat en alles op highest...wel netjes denk ik...er mag nog wat meer processorkracht bij...

• cypress3d
jongens ik heb ALLES geprobeerd en wordt met de minuut pissed'er! Deze k*tkaart gaat morgen terug naar Funprice en ik wil een Geforece ti4800. Dan maar geen Truform shit met Radeon! Damn denk je een goede kaart te kopen, LOOPT ie voor geen enkele freakin meter!!

• devilsnight
  • Laatst online: 09-08 10:38
Precies , we hebben de kaart zelfs nog even bij mij getest

{amd XP1800+.640 SDRAM} en daar liep het zelfs nog slechter mee,op m'n Elsa Gladiac 920 Geforce3 loopt ie zelfs een flink stuk sneller en beter

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd de nieuwste patches te download voor ravenshield?

Verwijderd

Topicstarter
Met de SP Ravenshield demo haal ik ook niet meer dan 60 FPS....en dat is zeker niet constant, maar wel met de hoogst mogelijke instellingen. Ik denk dat mijn proc (1800+ XP) de bottleneck is en dat het zeker niet aan de Radeon ligt..k zou toch bij de Radeon blijven :)

Post je system spec eens...

• cypress3d
amd 2400+
gigabyte 7vax1394 mainboard
Dana elec 512 Ram DDR400

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

cypress3d schreef op 14 april 2003 @ 18:53:
amd 2400+
gigabyte 7vax1394 mainboard
Danae (het is geen hardhouse DJ :) ) elec 512 Ram DDR400
Welk OS ?
Welke BIOS versie in je moederbord ?
Welke versie VIA 4-in-1 drivers ?
Welke BIOS AGP instellingen ? 4x 8x ?
Welke RAM instellingen en timings ?
Welke Drivers voor je videokaart ?
Welke andere PCI kaarten ?
Welke settings voor OpenGL en Direct3D ? (zie control panel)

• devilsnight
Broer {cypress3d} en ik zijn even naar Funprice gegaan, hij heeft de merkloze Radeon tegen de Hercules 3D prophet Radeon 9700 ,128 MB DDR geruild met 50 euro bijbetaling.
volgens de verkoper van Funprice lag dit (performance) probleem volledig aan het merk,
de Hercules kwam overal het beste uit, vrijwel nooit kregen ze klachten over de Hercules kaart, dus deze hadden we meegenomen, broer uinstalled eerst alle graphics drivers, en doet daarna de Hercules erin, drivers 3.1,3.0 etc geprobeerd, Raven Shield werd als eerste getest en daar was het geen spat beter, ook mafia draait gewoon niet goed, het draait gewoon niet vloeiend , wat echt wel moet. We installeren nu Giants, verder heb ik dan nog Commandos2, No one lives forever 2, en die zullen we allemaal proberen, maar het valt zwaar tegen tot nu toe, en eigenlijk geen verschil met de merkloze Radeon, broer is helemaal gek aan het worden, hij wou in principe een Geforce ervoor in de plaats krijgen, eentje die echt vergelijkbaar was met de R9700,maar die was er gewoon niet, ja de aankomende Geforce FX, maar die was effe een flink stuk duurder......volgens mij kan dit maar aan een ding liggen...MOBO!!!! maar ja..ik weet niet hoor...ik weet het echt niet meer..

• cypress3d
JumpStart schreef op 14 April 2003 @ 19:19:
[..

Welke BIOS versie in je moederbord ?
Welke versie VIA 4-in-1 drivers ?
Welke BIOS AGP instellingen ? 4x 8x ?
Welke RAM instellingen en timings ?
Welke Drivers voor je videokaart ?
Welke andere PCI kaarten ?
Welke settings voor OpenGL en Direct3D ? (zie control panel)
Kerel voeg me ff toe op msn b_van_abs@hotmail.com , praat een stuk makkelijker!

[ Voor 4% gewijzigd door cypress3d op 14-04-2003 19:29 ]

• SlowikPL
  • Laatst online: 22-07 14:29
Bijna voor 100% zeker:

Gehugen brak of de controler :( ( heb ik nu ook voor de 2-de keer, 2X Club3D 9700Pro) nu wacht ik op een Hercules 9700Pro :) RMA + 50Euro :(

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

cypress3d schreef op 14 April 2003 @ 19:28:
[...]
Kerel voeg me ff toe op msn b_van_abs@hotmail.com , praat een stuk makkelijker!
Mja, en dan kan 1) niemand anders er van leren, en 2) niemand anders met suggesties komen. Ik weet ook niet alles, ik heb een i845PE/P4 systeem, geen VIA KT400/XP.

(Los van het feit dat mijn MSN lijst zeer beperkt is -en blijft- tot mensen die ik persoonlijk ken, no offense intended, maar dat hou ik liever zo.)

Ik ga nu in ieder geval even de Unreal 2003 demo downloaden, en benchmarken. Dat geeft je wat vergelijkingsmateriaal. Jij kan de demo ook downloaden, en dan kunnen er benchmark scores van een P4 2,66 / 512 MB PC333@360 / Radeon 9700 non-pro vergeleken worden met jou systeem. Een XP 2400+ met een 9700 Pro moet wel ongeveer hetzelfde kunnen als een P4 2,66 met een 9700 non-pro.

• cypress3d
Ik ga nu in ieder geval even de Unreal 2003 demo downloaden, en benchmarken. Dat geeft je wat vergelijkingsmateriaal. Jij kan de demo ook downloaden, en dan kunnen er benchmark scores van een P4 2,66 / 512 MB PC333@360 / Radeon 9700 non-pro vergeleken worden met jou systeem. Een XP 2400+ met een 9700 Pro moet wel ongeveer hetzelfde kunnen als een P4 2,66 met een 9700 non-pro.[/quote]

is goed downloaden en hoe benchmark je die demo dan?!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 13:12:
RMA = terugsturen ofzo? hehe
offtopic:
RMA = Return Material Autorization
Als je dus RMA aanvraagt dan krijg je een nummer wat je meestal op de doos moet schrijven. Aanhand van dat nummer kunnen ze al in het magazijn kijken of je het wel mocht opsturen en evtl. waar het naartoe moet (als ze aanhand van het probleem de RMA toewijzen).

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

cypress3d schreef op 14 April 2003 @ 19:55:
[...]

is goed downloaden en hoe benchmark je die demo dan?!
Binnen de folder waar UT2003 demo geinstalleerd is zit een folder \System\ en daar vindt je benchmark.exe, die uitvoeren, resolutie kiezen, en achterover gaan zitten, de PC het werk voor je laten doen. Er wordt voor alle maps in de demo eerst een fly-by gedaan, en dan een botmatch. Daarna krijg je dit soort resultaten:

Default quality settings van UT2003Demo, op een P4 2,66 / 512 MB PC333@350 / Radeon 9700. Alles uiteraard met V-sync UIT. Ik gebruik Catalyst versie 3.0 en DirectX 8.1

Zonder FSAA, zonder anisotropisch filteren, Direct3D Main Settings op "balanced", Texture Preference en Mipmap Detail beide op Highest Quality.

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/Radeon1280x960UT2003demo.png

Met 2x FSAA en 8x Quality Anisotropisch filteren (Direct 3D Custom Settings), Texture Preference en Mipmap Detail beide op Highest Quality.

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/2xAA8xAFRadeon1280x960UT2003demo.png

[4x FSAA 8x/16x aniso overgeslagen]

Met 6x FSAA en 16x Quality Anisotropisch filteren (Direct 3D Custom Settings), Texture Preference en Mipmap Detail beide op Highest Quality.

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/6xAA16xAFRadeon1280x960UT2003demo.png

• cypress3d
kaart is terug gebracht en ik heb mijn 400 pleuro's terug. Ik weet nog steeds niet waar het aan ligt, maar het feit dat de kaart het op 3 systemen niet deed met daarop dezelfde WindowsXP versie, maakt mij ongerust, ik denk dat het aan windows xp versie kan liggen?!

Verwijderd

Topicstarter
Als je alle updates binnen hebt gehaald denk ik van niet....

Ik ga vrijdag mijn club3d terug brengen ivm die checkerboards....voor de rest ben ik zeker te vreden over de kaart...

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

cypress3d schreef op 15 april 2003 @ 17:00:
kaart is terug gebracht en ik heb mijn 400 pleuro's terug. Ik weet nog steeds niet waar het aan ligt, maar het feit dat de kaart het op 3 systemen niet deed met daarop dezelfde WindowsXP versie, maakt mij ongerust, ik denk dat het aan windows xp versie kan liggen?!
Als ik me niet vergis kon jou moederbord AGP 8x aan, en er waren een aantal situaties waarbij een Radeon 9x00 niet lekker ging op 8x. Dan bleek terugschakelen naar AGP 4x voldoende. Die nul tot 3 procent prestatie die je daarmee inlevert zijn de moeite niet... Maar da's achteraf he?

Verwijderd

Topicstarter
OK heb een nieuwe kaart binnen, en geen problemen meer :)

• devilsnight
Welke heb jij nou dan? de FX van Geforce of toch weer Radeon?

Verwijderd

Topicstarter
dezelfde, de radeon :) werkt prima!

Verwijderd

Topicstarter
heb alleen nu een ram module opgeblazen hehe dus moet nu weer wachten op een nieuwe ram module

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop ajb :)

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Heb net een Hercules 9700pro erin gefrot. Op een 7vrxp met 512mb amd2000+ 13000 3dmark en alles draait soepel met de drivers vd cd. Dit bord heeft agp *4, *8 agp kan veel problemen opleveren. De allerlaatste driver update moet dit probleem oplossen :)

Imac, PS3, HP Pavillion

Pagina: 1