Toon posts:

gta 3 kuurt op nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds kort heb ik een nieuwe pc

p4 2.8 ghz
2 x 512 mb ddr dual channel
1 x 120 gb maxtor 7200 rpm 8mb hd
gf 4 mx 440 128 mb (ja deze bestaat wel)
en ik draai win xp pro

als ik gta op 1024 x nog wat in 32 bit wil spelen schokt ie
ik kan niet geloven dat ik met deze pc niet zonder kuren dit spel op deze resolutie kan spelen
is hier een patch voor of iets wat ik moet instellen ?
op google wordt ik ook niet echt veel wijzer alleen een win xp patch maar dat is niet wat ik moet hebben.

iemand die me kan helpen

alvast bedankt

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Hallo ? Want stond nou in de sluitmessage ? SPV.

Move > Spielerij - Problemen & Vragen

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:48
Nou goed, hij bestaat wel, heb hem alleen nog nooit gezien of ervan gehoord, magoed ;)

Zoals ik al zei: die kaart is niet erg snel (vergelijkbaar met een GF2 Ti). Voorbeeld: ik heb een 1 GHz en een Ti 4400 en bij mij draait GTA3 super.

Verder kun je de nieuwste patch downloaden, zal vast wel ergens staan op de officiële website. Die lost wat problemen op.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:45
Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 12:22:

als ik gta op 1024 x nog wat in 32 bit wil spelen schokt ie
ik heb zelf een GForce 4 mx 440 (64 mb), mijne vind 1024x768 niet fijn. heb hem dan ook op 800x600, met alles high draaien.

wat GTA3 ook niet fijn vind, is dat je heftig aan het downloaden bent, een virusscanner draait en allemaal andere kleine programma's die veel te veel van je processor slurpen

Verwijderd

Dit kan je makkelijk zelf vinden.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 12:27:
Dit kan je makkelijk zelf vinden.
Wat kan hij zelf vinden :? Niet iedereen is een zoekwonder, daarom kan je mensen aardig op weg helpen als vertelt waarop hij/zij zou kunnen zoeken.

Wat linuxownt zou kunnen proberen is de nieuwste drivers downloaden, in je videoinstellingen als optimaal instellen en desnoods ook van die tweaks zoeken voor GTA3 waardoor bijvoorbeeld de replayfunctie eruit wordt gehaald. Dat soort dingen kan je met Google denk ik wel vinden als je zoekt op 'GTA 3 tweaks' of iets in die trend :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik heb zelf ook al es met bovenstaand probleem hier gepost. Heb zelf een 2.5ghz met Ti4200 kaartje etc. en ook daar schokt ie. Schijnt te maken te hebben met de replay functie van GTA3, niemand heeft daar een patch voor om het te deactiveren. Ben gewoon tot de conclusie gekomen dat GTA3 errug slecht geprogrameerd is, tis een snelle port geweest van de ps2 versie. Lui programmeer werk, slecht ondersteund door R*. Ik hoop dan ook dat het aankomende deel beter functioneert...............

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik vind dit zo gaar....bij iedereen schokt ie bijna, behalve bij mij :) .
Even kijken wat er anders is - Mijn systeempje:
Athlon XP1800+
512MB DDR266
Geforce 3 ti 200 64mb
40gb Maxtor
WinXP Pro

Bijna alles is slechter, behalve mijn videokaart. Daar ligt het dus aan.
enkele tips:
-Als je 2 schijven hebt, rip de cd dan naar 1 schijf en installeer hem met Daemon Tools op de andere schijf.
-Heb je ATA133, gebruik dat dan bij de bovenste manier
-Sluit alles dat niet nuttig is af, MSN is bijvoorbeeld een enorm lomp programma om tijdens GTA 3 te draaien.

Bij mij doet ie het dus op 1024x768x32 op ongeveer 30fps. En de replay functie aan....ik snap echt niks van dit spel, hoe het zo kan verschillen op veel betere pc's.
Je hebt em toch niet illegaal ofzo? Want mijnes is legaal.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

ok kijk misschien eens op www.gta3hq.com ;)

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:36

grimson

domeingrommer

In de standaard installatie van XP zitten oude NVidia drivers. heb je deze al geüpdated ?
/Edit
Volgens mij haalt de 1.1 patch ook de copieëer beveiliging weg ?!

[ Voor 30% gewijzigd door grimson op 13-04-2003 00:44 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Bij mij op een:

P4 1400
MSI 850 Pro
640MB RDRAM
Geforce 2 Mx 32MB 212@202
Windows XP Pro NL

1024x768x32 alles op High gemiddeld 40-50 fps :O
Ik heb op veel forums met problemen van gta3 gelezen dat je TRAILS ofzo moet uitzetten, want dat hapert op elke cpu, fout geprogrammeerd ofzo.

Zelf bij een gozer met:

P3 450
64 MB SDRAM
Geforce 2 MX 64 MB niet geovercloaked
Windows 98 en XP Pro NL
Hapert die troep niet op 800x600x32 High
En met zn Geforce op 235@225 loopt ie superrr

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 12:22:
sinds kort heb ik een nieuwe pc

p4 2.8 ghz
2 x 512 mb ddr dual channel
1 x 120 gb maxtor 7200 rpm 8mb hd
en ik draai win xp pro
Je hebt zo'n vette processor en vet veel geheugen. Dan haal je het toch niet in je hoofd om een geforce mx te kopen. Zonde van de rest van je systeem

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Even offtopic:

Er bestaan idd wel Geforce MX 440 kaarten met 128 MB. Zoals de V8170DDR(SE)/T en de V9180/TD. Beide hebben een nVidia GeForce4 MX-440 chipset die 128 MB bevat.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:55
P3 450
64 MB SDRAM
Geforce 2 MX 64 MB niet geovercloaked
Windows 98 en XP Pro NL
Hapert die troep niet op 800x600x32 High
En met zn Geforce op 235@225 loopt ie superrr
Ja hoor droom maar verder,die 'gozer' kan zoveel zeggen. Nou je moet dat dus niet geloven. Ik geloof er echt geen zak van maargoed.

Jou probleem is je slechte videokaart, je kan wel een hele snelle proc, geheugen en alles hebben maar als je videokaart de beelden niet snel genoeg kan verwerken dan heb je niets aan zulke snelle shit. Je videokaart trekt je systeem naar beneden, draai maar eens 3d mark 2001, daarna pc mark 200(2?) en vergelijk dat met iemand met ongeveer zelfde systeem maar dan met een betere videkaart. PC Mark test je pc prestaties kwa snelheid van werken, 3d mark test je preformance qua games omdat daar de 3d kaart heel belangrijk is.
Je zal zelf wel zien dat je dus aan een upgrade toe bent.

BTW, GF4 MX is niet meer dan een upgrade GF2 TI, echte bagger kaart (voor high preformance games dan, voor een potje CS of Quake is hij perfect natuurlijk).

[ Voor 10% gewijzigd door Novah op 14-04-2003 12:55 ]

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op 12 April 2003 @ 20:06:
Ik vind dit zo gaar....bij iedereen schokt ie bijna, behalve bij mij :) .
Even kijken wat er anders is - Mijn systeempje:
Athlon XP1800+
512MB DDR266
Geforce 3 ti 200 64mb
40gb Maxtor
WinXP Pro

Bijna alles is slechter, behalve mijn videokaart. Daar ligt het dus aan.
enkele tips:
-Als je 2 schijven hebt, rip de cd dan naar 1 schijf en installeer hem met Daemon Tools op de andere schijf.
-Heb je ATA133, gebruik dat dan bij de bovenste manier
-Sluit alles dat niet nuttig is af, MSN is bijvoorbeeld een enorm lomp programma om tijdens GTA 3 te draaien.

Bij mij doet ie het dus op 1024x768x32 op ongeveer 30fps. En de replay functie aan....ik snap echt niks van dit spel, hoe het zo kan verschillen op veel betere pc's.
Je hebt em toch niet illegaal ofzo? Want mijnes is legaal.
Ik heb een Pentium III 500MhZ
256MB geheugen
Geforce 4 440MX 64MB

Alleen schokt hij in het begin en later loopt hij soepel. :z

• Wildfire
  • Laatst online: 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Ik kick dit topic maar, aangezien ik ongeveer hetzelfde probleem heb... op sommige momenten in GTA3 gaat het gewoon haperen, laggy als het ware. Ik race dan rond, dan gaat het even een seconde trager, dan weer normale snelheid, dan weer een seconde trager... bv. bij het ziekenhuis op Staunton Island.

Dit onder Windows XP Professional (alle updates behalve SP1), ATI Catalyst 3.2, DirectX 9.0a.

Ik draai op 1152x864 in 32-bits, 6x AA en 16x AF. Ik heb ook al geprobeerd zonder AA en AF, maar dat maakte geen verschil.

Je zou toch zeggen dat een systeem met een Athlon XP 2500+ (Barton-core) op 3000+ niveau (13.5 x 166) met 1gb PC2700 DDR-RAM en een ATI Radeon 9700 Pro toch wel goed zou draaien!

Ik heb trouwens ook al de diverse geluidssettings geprobeerd, maar bv. switchen naar Miles Fast 2D of Direct3D Hardware maakte ook geen ruk verschil.

Geluidskaart is trouwens een Hercules GameTheater XP met de nieuwste drivers.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Heb ik ook.
Ik wacht maar op vice city en pray dat dit daarmee niet het geval is.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 21:22:
Heb ik ook.
Ik wacht maar op vice city en pray dat dit daarmee niet het geval is.
Het is gewoon absurd, een supersnel systeem en dan draait het spel af en toe laggy?? Terwijl het op m'n vorig systeem (VIA KT266a met een XP 1700+ op 2000+ en dezelfde videokaart en PC2100 1gb RAM) perfect draaide...

Weird.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik zal vanmiddag GTA3 eens helemaal opnieuw installeren, wie weet helpt het...

Heeft niemand ooit een fix / workaround gevonden voor dit mega-irritante probleem?

Verwijderd

Volgens mij is het gewoon een probleem in Gta 3 zelf , op mijn pc (1800+,768pc2700,Geforce 3) draait ie gewoon perfect op 1280*1024.

Op een pc van een kennis draait ie absoluut niet hoger dan 800*600 met bijna dezelfde specs.....

Terwijl op zijn 2de pc waar een pIII667 met 192 mb sdram en een Asus Geforce 2mx kaartje het spel gewoon vloeiend loopt op 800*600.....

Trails moet zowiezo uitgezet worden want dat vertraagd de boel alleen maar, op 16bit loopt het spel trouwens vaak een stuk soepeler.

Het is dus zeer verschillend en ik denk eigenlijk zelf dat het aan de versie van de geinstalleerde videodriver ligt, gek genoeg is de laatste officiele detonator driver langzamer dan een oudere, dus test er gewoon een paar en je komt vanzelf misschien de goede tegen.

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

doeloos topic zeg, zonde en jammer voor de topic starter.

iedereen die een beetje tries loopt te lullen over p2 ja super soepel dit soepel dat.

iedereen weet dat dat DIKKE sjit is :P

soepel is voor 80% voor de NORMALE mensen 45fps+ kijk naar de +

+ + + + +

sow en dat moest ik ff kwijt

de groenten

aahh durka durka durka

Verwijderd

Ben laatst weer met GTA3 begonnen op m'n nieuwe pc-tje. Gta is gewoon onwijs brak geprogrammeerd, want hij draait nog niet goed, wat een beetje vreemd is: zie specs. Er wordt wel gezegd dat het helpt om dat track (of hoe het ook heet) uit te zetten bij de display opties. Bij mij maakte dat iig niet zo veel uit, maar je kan het proberen.
Pagina: 1