Mijn routert: Speedtouch 510 (nieuwe versie)
Ik ging eens voor de grap met FTP naar mijn routert, en ondekte het volgende:
Lezen kan iig:
Grappig
, okeej, toen probeerde ik vanaf windows een bestandje te lezen "Access Denied!" Damn, ik mijn ftp client er bij gehaald (LeechFTP) en zie:
Startup.cmd:
(duidelijk embedded linux
(cool
))
Start.cmd:
Ik werd nieuwsgierig, en ging kijken wat er nu in die /LLT6AA4.0090 file zit... die is ongeveer 1,25 MB groot en dit is een (interessant) stukje:
Voor de rest zie ik nog een mapje "dl" met daarin een bestandje "user.ini" waar al je instellingen staan opgeslagen.
BTW: ik kan dus gewoon "LLT6AA4.0090" downloaden. Nu vraag ik me af of ik ook kan uploaden en verwijderen
zodat ik mijn eigen web interface kan bouwen... Aangezien ik niet me router wil slopen heb ik dit nog niet uitgeprobeerd.
Iemand?
Ik ging eens voor de grap met FTP naar mijn routert, en ondekte het volgende:
Lezen kan iig:
code:
1
2
3
4
5
6
| ~ Connected to 10.0.0.138, waiting for response... < 220 Inactivity timer = 120 seconds. Use 'site idle <secs>' to change. > USER expert < 331 SpeedTouch (xx-xx-xx-xx-xx-xx-xx) User 'expert' OK. Password required. > PASS *************** < 230 OK |
Grappig
Startup.cmd:
code:
1
2
| mount /dev/fda1 /dl shell /start.cmd |
(duidelijk embedded linux
Start.cmd:
code:
1
| /LLT6AA4.0090 |
Ik werd nieuwsgierig, en ging kijken wat er nu in die /LLT6AA4.0090 file zit... die is ongeveer 1,25 MB groot en dit is een (interessant) stukje:
Duidelijk is dus dat er nog een heel stukje achter de directory ACTIVE hangt. Laat ik die nu weer niet zien in de ftp[ active/WWW/IGD.xml ]
<?xml version="1.0"?>
<root xmlns="urn:schemas-upnp-org:device-1-0">
<specVersion>
<major>1</major>
<minor>0</minor>
</specVersion>
<URLBase>http://<!-- #echo var="PREFERRED_SERVER_IP" --></URLBase>
<device>
<deviceType>urn:schemas-upnp-org:device:InternetGatewayDevice:1</deviceType>
<friendlyName><!-- #echo var="_PROD_FRIENDLY_NAME" --> (<!-- #echo var="_BOARD_SERIAL_NBR" -->)</friendlyName>
<manufacturer><!-- #echo var="_COMPANY_NAME" --></manufacturer>
<manufacturerURL><!-- #echo var="_COMPANY_URL" --></manufacturerURL>
<modelDescription><!-- #echo var="_PROD_DESCRIPTION" --></modelDescription>
<modelName><!-- #echo var="_PROD_NAME" --></modelName>
<modelNumber><!-- #echo var="_PROD_NUMBER" --></modelNumber>
<modelURL><!-- #echo var="_PROD_URL" --></modelURL>
<serialNumber><!-- #echo var="_BOARD_SERIAL_NBR" --></serialNumber>
<UDN><!-- #echo var="_UDN" --></UDN>
Voor de rest zie ik nog een mapje "dl" met daarin een bestandje "user.ini" waar al je instellingen staan opgeslagen.
BTW: ik kan dus gewoon "LLT6AA4.0090" downloaden. Nu vraag ik me af of ik ook kan uploaden en verwijderen
Iemand?
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 14:01 ]