Ik snap er geen hout meer van.
Ik heb een draytek vigor 2200e als router. Daarnaast heb ik een hubje van skymaster en een switch van edimax.
Nu ben ik vandaag mijn netwerkje aan het ombouwen. Eerst even geprobeerd de hub uit te zetten en alles via de switch van edimax en de switch in de vigor te laten gaan, geen probleem het werkte als een tiet. Dus ik alles verhuizen (server naar boven, alles ombouwen, etc.) en wat denk je nu werkt niet meer
Als ik echter het oude hubje erin hang werkt het wel weer.................
Boven staan mijn w2k server en mijn linuxbak op de switch van de vigor aangesloten. Er loopt een kabel naar bendeden van de uplink van de vigor naar poort 1 van de switch. Vervolgens loopt er een kabel van een andere poort van de edimax switch naar mijn pc. Dit zou toch gewoon moeten werken (met de hub althans wel) lijkt me. Heb al diverse dingen geprobeerd (kabels omgewisseld e.d.) maar ik kom er niet uit. Iemand een suggestie?
Eerder had ik hier ook al eens een topic over geopend, maar toen lukte het me niet en heb ik het maar even laten rusten.
Samenvattend:
Oude situatie:
Draytek vigor --> skymaster hub --> edimax switch --> werkstation
............................................................ |
.........................................................server
Nieuwe situatie:
Draytek vigor --> edimax switch --> werkstation
|
|
Server
Specs:
Switch: 8 poorts Edimax 10/100 Mbps (ES-3108P)
Hub: 5 poorts SkyMaster 10Base-T
Router: Draytek Vigor 2200E met 4-Poorts Ethernet 10/100BaseT Switch
<edit>
schemaatje aangepast
</edit>
Ik heb een draytek vigor 2200e als router. Daarnaast heb ik een hubje van skymaster en een switch van edimax.
Nu ben ik vandaag mijn netwerkje aan het ombouwen. Eerst even geprobeerd de hub uit te zetten en alles via de switch van edimax en de switch in de vigor te laten gaan, geen probleem het werkte als een tiet. Dus ik alles verhuizen (server naar boven, alles ombouwen, etc.) en wat denk je nu werkt niet meer
Als ik echter het oude hubje erin hang werkt het wel weer.................
Boven staan mijn w2k server en mijn linuxbak op de switch van de vigor aangesloten. Er loopt een kabel naar bendeden van de uplink van de vigor naar poort 1 van de switch. Vervolgens loopt er een kabel van een andere poort van de edimax switch naar mijn pc. Dit zou toch gewoon moeten werken (met de hub althans wel) lijkt me. Heb al diverse dingen geprobeerd (kabels omgewisseld e.d.) maar ik kom er niet uit. Iemand een suggestie?
Eerder had ik hier ook al eens een topic over geopend, maar toen lukte het me niet en heb ik het maar even laten rusten.
Samenvattend:
Oude situatie:
Draytek vigor --> skymaster hub --> edimax switch --> werkstation
.........................................................server
Nieuwe situatie:
Draytek vigor --> edimax switch --> werkstation
|
|
Server
Specs:
Switch: 8 poorts Edimax 10/100 Mbps (ES-3108P)
Hub: 5 poorts SkyMaster 10Base-T
Router: Draytek Vigor 2200E met 4-Poorts Ethernet 10/100BaseT Switch
<edit>
schemaatje aangepast
</edit>
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 12:06 ]