Mijn PC ziet mijn CDRW niet meer? In ieder geval toen ik gister perongeluk mijn computer opnieuw opstarte ( ik drukte perongeluk op de resetknop) kwam er in plaats van de naam van mijn CDRW een hele rare naam te staan (dat was net na de geheugencontrole). Voor de rest heb ik daar niet echt opgelet maar daarna ging hij naar het windows (WinXP) opstart scherm en bleef hij bij het begin steken ik zag dus alleen maar het blauwe laad balkje van windows en in plaats van dat hij windows opstarte wat hij normaal gewoon via de Hardeschijf doet en dat windows dus goed opstart en niet blijft steken begon hij van mijn CDRW te laden terwijl daar niks in zat (en anders laad hij ook nooit via mijn cdrom spelers of er wat in zit of niet)... nu heb ik wel mijn brander losgekoppeld zodat ik weer ff kan computeren maar ik heb me brander eigenlijk heel hard nodig... Ik heb ook al rond gezocht en niks gevonden. Dat komt waarschijnlijk omdat het niet de nieuwste is hij is al aardig oud namelijk... het gaat om een: Creative CDRW 4x4x24 speed.
Andere kabels geprobeerd? Andere posities in IDE config? In een andere PC gehangen?
Symptomen (rare tekens tijdens boot) wijzen inderdaad helaas op een dode CD brander ..
Symptomen (rare tekens tijdens boot) wijzen inderdaad helaas op een dode CD brander ..
Ik had dit ooit eens met mijn Sony fikker, ding was behoorlijk gaar.
Beste wat je kunt doen is hem even in een andere bak hangen, en kijken wat hij daar doet.
Probeer hem anders eens via DOS te benaderen, om te kijken wat hij daar doet.
Verder zou ik je willen adviseren om in je verhaaltje de nodige ENTERs toe te voegen, het is echt zwaar onleesbaar op deze manier.
Beste wat je kunt doen is hem even in een andere bak hangen, en kijken wat hij daar doet.
Probeer hem anders eens via DOS te benaderen, om te kijken wat hij daar doet.
Verder zou ik je willen adviseren om in je verhaaltje de nodige ENTERs toe te voegen, het is echt zwaar onleesbaar op deze manier.
offtopic:
Waarom is die IBM-meneer weer net iets sneller?
Waarom is die IBM-meneer weer net iets sneller?
[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 12-04-2003 11:34 ]
Ik zal vanaaf ff kijken of ik hem zouw kunnen testen in de pc van mijn broer, maar dan moet kabel wel lang genoeg zijn want er zit een schroef van mijn CDRW vastgeroest.
maar zoals de kabels in mijn pc zijn bevestigd moet hij het eigenlijk wel doen, want voor de reboot gister deed hij het nog perfect... maar daarna deed hij een beetje vaag
maar zoals de kabels in mijn pc zijn bevestigd moet hij het eigenlijk wel doen, want voor de reboot gister deed hij het nog perfect... maar daarna deed hij een beetje vaag