[php] webmail (imap) : tonen van de sent / trash / drafts

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik ben bezig een eigen webmail client aan het maken en dat is tot nu toe zonder problemen verlopen alleen krijg ik het nu niet voor elkaar om de Sent, Trash, of Drafts folder te tonen. Omdat er op die server een squirrelmail versie staat weet ik dat die wel moeten bestaan, want ik heb in zowel Sent als Drafts ook 1 email zitten.
Maar, als ik met squirrelmail op mappen klik, dan geeft ie wel aan dat er geen mappen zijn - dus ze maken kennelijk geen onderdeel van die mappenstructuur uit (als je dat zo kunt noemen). Maargoed, ik snap nu eigenlijk niet zo goed meer hoe ik ze dan wel kan weergeven met php. Ik heb dus al die functies (en voorbeelden) zoals imap_getmailboxes() enzo gebruikt, maar daar lukt het niet mee. En van php.net wordt ik op dit moment ook niet veel wijzer meer, want het zoeken binnen de site werkt niet. (kon hier met de search ook niets vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Ik denk dat Sent, Trash en Drafts built-in folders zijn die squirrelmail aanmaakt om goed te kunnen functioneren. Daarom staan ze niet in de mappenstructuur, want als je ze weghaalt maakt mij waarschijnlijk weer nieuwe aan.

Verder kan je eens in de source van squirrelmail duiken of dat idd zo is.

Verder weet ik niet of je shell toegang hebt tot je account of dat je op een andere manier de inhoud van je imap mailboxen kan inzien.

[ Voor 19% gewijzigd door rvtk op 12-04-2003 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
built-in? maar squirrelmail moet het toch ook ergens opslaan? en daar wil ik ook graag bij kunnen.
Ik heb ff een versie van squirrelmail gedownload, maar daar wordt ik niet echt veel wijzer van. Ze gebruiken alleen maar eigengemaakte functies waar het helemaal bol van staat. Ik zag wel dat ze aparte variabelen hebben voor de sent, drafts en trash folder, maar het was me onduidelijk wat daar nou precies mee gebeurde.

ik heb geen shell account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
Built-in is misschien niet het meest juiste woord. De mappen zijn wel aanwezig maar squirrelmail geeft ze waarschijnlijk niet weer, omdat de mappen essentieel zijn voor de werking van squirrelmail.

De locatie van draft/trash/sent moet worden opgegeven in de configuratie van squirrelmail. Deze hoeven dus niet tussen je andere mailmappen te staan.

Lukt het je wel om met een email-client (zoals outlook express) de mappen te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
Nee, daarmee lukt het me helemaal niet om verbinding te maken. Ik moet het in php ook zo doen:
imap_open ("{localhost:995/pop3/ssl/novalidate-cert}INBOX"
op :110 lukt het niet. En als ik met een email client op 995 probeer te verbinden (heb 110 voor de zekerheid ook geprobeerd), blijft ie hangen (in de zin dat er gewoon niets gebeurt)
Maar, een email client ziet die mappen volgens mij toch niet. Outlook kijkt toch alleen naar wat er binnenkomt en heeft verder z'n eigen mappen voor alles wat je op je harde schijf doet. Die kijkt toch niet of er bijvoorbeeld een Sent folder op de server aanwezig is en neemt die dan over op z'n eigen harde schijf...?
maargoed, het verbinden lukt dus al niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
Welk protocol gebruik jij om je email te benaderen, POP3 of IMAP ?

POP3 en IMAP verschillen namelijk erg veel van elkaar en voor POP3 kan je niet alle php_imap functies gebruiken, maar slechts een beperkte set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
dat zie je hierboven toch al wat ik gebruik.
maar dat heeft verder niets met m'n probleem te maken.
Ten eerste:
XLII. IMAP, POP3 and NNTP functions
Introduction
These functions are not limited to the IMAP protocol, despite their name. The underlying c-client library also supports NNTP, POP3 and local mailbox access methods.
en Ten tweede, als ik een functie had gebruikt wat niet kon had ik daar vanzelf een foutmelding op gehad.

Het enige wat ik wil weten is hoe ik die Sent, Drafts en Trash folders die ik in Squirrelmail zie kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
imap_open ("{localhost:995/pop3/ssl/novalidate-cert}INBOX"
Als ik hieruit de conclusie kan trekken dat je POP3 gebruikt dan is het niet mogelijk om uberhaupt mailmappen te lezen. POP3 ondersteund namelijk geen verschillende mailmappen.
resource imap_open ( string mailbox, string username, string password [, int options])

Returns an IMAP stream on success and FALSE on error. This function can also be used to open streams to POP3 and NNTP servers, but some functions and features are only available on IMAP servers.
Wat is dus al zei, met POP3 kan je dus niet alle IMAP commando's gebruiken. Dus wat jij wilt is onmogelijk als je POP3 blijft gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
bizar dat dat dan niet al eerder aangegeven staat in dat stukje wat ik quotte - dat er wel beperkingen voor pop3 aan zitten.
en ook raar dat ie de functie wel gewoon pakt terwijl ie weet dat ie met pop3 bezig is. zouden ze wel eens wat beter af mogen vangen. maar in iedergeval bedankt
Pagina: 1