Toon posts:

Splinter Cell crash, geen error messages

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik Splinter Cell gekocht, maar na het installeren ervan werkte hij niet. Ik heb op de Splinter Cell site gekeken, ook die van Ubisoft, ik heb zelfs al 2x naar de helpdesk gebeld. Mijn broer die er veel vanaf weet wist ook niet waar het aan lag, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Systeem:
ASUS A7V333-X (333 mHz)
AMD Athlon 1677 mHz
Nvidia Geforce 4 Ti 4200 (met 43.45 drivers)
WinXP Pro + SP1

Ook heb ik op advies de 4-in-1 Hyperon drivers geinstalleer voor mijn moederboard. Verder alles volgens de handleiding ingesteld (geen AA enz.).

Als ik de game start ziet alles er ok uit, ik klik door een paar menutjes en dan gaat ie laden voor het Training level. Dan komt er geen training level, maar ik zie een zwart scherm met een paar vage textures, ik hoor wel muziek op de achtergrond. Ik kan niet lopen, hij loopt telkens te haperen, en ik zie dus eigenlijk niets. Ik kan dus gewoon niet spelen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je al andere drivers geprobeerd? Welke directx versie heb je? Om Splinter Cell te spelen heb je dx 9.0 nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb DirectX 9.0, Ook al 41.09 drivers geprobeert voor mijn video kaart, en ook al op het volgende systeem getest:

P4 2,0 gigahertz
Nvidia Geforce Ti4200 64mb (met 43.45 drivers)
ASUS A7V333-X (333 mHz)
Win2000 pro

Verwijderd

ik zou teruggaan naar de winkel, want met die textures alleen al is waarschijnlijk een bestand beschadigt (een cab, of meerdere losse)

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe komt het dan dat ie het op dat andere systeem wel goed deed?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Het is nog een beetje te vroeg om terug naar de winkel te gaan, je hebt nog niet alles geprobeerd wat er te proberen valt.
Ik lijst even wat mogelijkheden op die je uit kunt proberen:
• Direct X 8.1 proberen
• Oudere detonators, bijvoorbeeld 30.82
• Windows 2000 installeren met Dualboot en dan uitproberen
• Andere instellingen proberen (resolutie en dergelijke)
• Geluidskaart drivers downloaden, wie weet of het helpt

Heb je dit trouwens alleen bij het trainingslevel of echt overal bij?

The devil is in the details.

Verwijderd

En vooral: Heb je ook problemen met andere spellen?

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 09:02

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Heb je al geprobeerd om de 1.1 patch eroverheen te trekken??? Zitten een zooi bugfixes bij in

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

en gebeurt het bij andere spellen ook??

ik had dat hij eruit knalde @ splinter cell en max payne (nee M@nic, was niet illegaal) maar dat lag dus aan men koeling...

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 15 April 2003 @ 14:24:
Het is nog een beetje te vroeg om terug naar de winkel te gaan, je hebt nog niet alles geprobeerd wat er te proberen valt.
Ik lijst even wat mogelijkheden op die je uit kunt proberen:
• Direct X 8.1 proberen
• Oudere detonators, bijvoorbeeld 30.82
• Windows 2000 installeren met Dualboot en dan uitproberen
• Andere instellingen proberen (resolutie en dergelijke)
• Geluidskaart drivers downloaden, wie weet of het helpt

Heb je dit trouwens alleen bij het trainingslevel of echt overal bij?
• DirectX 8.1 werkt niet... Staat ook in de readme dat de game met alleen versie 9 werkt.
• Oude detonaters lijken me onwaarschijnlijk, aangezien de game alleen werkt met 41.09 of hoger (volgens ubisoft helpdesk), maar ik zal het proberen.
• 2000 zal ik proberen, aangezien dat bij het andere systeem wel werkte.
• Andere settings ook al van alles geprobeerd.
• Ik heb een onboard soundcard, dus de hyperon drivers moeten dat geregeld hebben.

Ik ben nog niet voorbij het training level geweest, dus ik weet het niet...
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:28:
En vooral: Heb je ook problemen met andere spellen?
Bij Max Payne loopt mijn PC vast na het eerste level, en UT 2003 werkt helemaal niet (ok, om deze 2 games mag ik niet zeiken, het zijn kopies, maar SC moet wel werken...)
Hans.Solo schreef op 15 April 2003 @ 16:19:
Heb je al geprobeerd om de 1.1 patch eroverheen te trekken??? Zitten een zooi bugfixes bij in
Ja, en 1.2 ook al, maar als ik 1.2 probeer te installen dan gaat hij zeiken dat het een US/CAN only patch is... en nergens iets te vinden voor EUR...

Verwijderd

Hmm.. dan lijkt het toch een niet-specifiek Splinter Cell probleem. Misschien kun je eens proberen 3D-mark te draaien. Zou best eens meer duidelijkheid kunnen verschaffen over waar het fout gaat. Bij mij hielp uiteindelijk zoiets simpels als de bussnelheid terugschroeven (was niet OC'ed).

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 16:21:
en gebeurt het bij andere spellen ook??

ik had dat hij eruit knalde @ splinter cell en max payne (nee M@nic, was niet illegaal) maar dat lag dus aan men koeling...
Het zou idd goed kunnen dat het aan de koeling van je videokaart ligt. Ik heb zelf namelijk ook het probleem met mijn Club3D Radeon 9500 pro dat, bij elk willekeurig spel, het systeem vastloopt na een tijdje en het geluid doorspeelt (maar dan enigzins vervormd). Mijn eigen oplossing: kast open :+ (en het werkt nog ook in mijn geval dan)
Pagina: 1