Toon posts:

EPOX 8RDA+ probleem icm 1800+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik heb de search al gebruikt, maar kon mijn probleem nergens vinden.

eerst ff mijn specs:
athlonxp1800+
epox 8rda+:P
2x 256 mb ram 333 (samsung)
msi GF3ti500

mijn probleem: als ik mijn 1800+ in me mobo prik, met zo min mogelijke andere hardware(vga kaart(meerdere geprobeerd), 1xramm(meerdere geprobeerd), kan ik wel starten, maar gaat de pc naar ca. 2 seconden weer uit:S, die leds geven eerst FF aan en kort voordat ie uitgaat CF. Duzz ik bios geflashed, werkt nog niet, maar toen ik er een oude duron1300 inzette, liep alles:S

kan iemand mij helpen:'(

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

beetje vaag.. hij gaat uit na 2 seconde en je kan wel bios flashen :?. In ieder geval, Volgens mij kan het zijn dat je cpu te warm wordt. Ik had dit ook eens een keer met een ander mobo, wawar ik een spacer gebruikte.. maar er later achter kwam dat die spacer vor amd tb was , en niet amd xp (lagere core).

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-04-2003 08:17 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
uhmm, ik kon het bios flashen omdat me computer wel werkt als ik m'n duron 1300 erin zet, temp is 40 graden met die duron, kheb btw me 1800+ ff bij iemand anders erin gezet, daar werkt ie gewoon :? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 08:42 ]

Verwijderd

misschien eerst de cmos clearen en dan nog eens met de 1800+ proberen

Verwijderd

Topicstarter
mjah, hek ook al geprobeerd:P, als ik de cmos jumper eruit haal, dan boot ie wel, maar geeft natuurlijk de error CF=iets met bios klopt niet. zou het eraan kunne ligge dat die 1800 gewoon incompatibel ofzo is :? is al 1.5 jaar oud ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
mjah, heb net een 2500+ gekocht, werkt goed, ik denk dus toch dat me cpu incompatibel/kapot is, weet iemand of er een cpu test programma is????

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26

Shunt

Boe

gebruikte je bij die 1800 de zelfde cooler als bij die duron ?
want 40 graden op die duron of op en pali 1800+ dat is nogal een warmte verschil ik zou dan denken dat hij ongeveer zon 2 tot 2.5x zo warm word :P dus zou het goe kunnen dat hij veel te warm werd

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
mwah mijn Alpha koeling trekt wel wat hoor:P max 40 graden ervoor stressed:P + overgeclocked, die dingen rulen echt, maraja maken wel tering herrie, heb um nu op 7v staan, maakt nog steeds herrie:X

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Je proc is kapot schat ik zo. Er is inderdaad via de search nix over te vinden. Een vriend van mij had dat met exact die combi van RDA+ en xp1800+ een paar weken geleden: FF en CF.
Het feit dat het met je Duron1300 wel lukt ondersteunt de stelling dat je proc kapot is. Die Duron is zekerweten ouder dan je xp1800+ dus daar kan het zeker niet aan liggen. Ik ben toen met die vriend van mij de hele middag aan het googlen geweest voor die display-codes van FF en CF (die niet in de manual staan :( ) en uiteindelijk heeft hij een proc waarvan hij zeker wist dat die goed was, erop geprikt om te testen (hetzelfde wat jij met je Duron doet) en toen deed het mobo het perfect.
Toen heeft hij een nieuwe proc gehaald en nu draait alles soepeltjes, xp1800+ @ 2100MHz.

Kortom, als je 't mij vraagt... ga een nieuwe proc scoren.

[ Voor 10% gewijzigd door Superdeboer op 13-04-2003 00:10 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:07
Hmmm... maar er staat ook dat die XP1800+ bij iemand anders wel gewoon werkte...

XXXVI

Verwijderd

mjah, hek ook al geprobeerd:P, als ik de cmos jumper eruit haal, dan boot ie wel, maar geeft natuurlijk de error CF=iets met bios klopt niet. zou het eraan kunne ligge dat die 1800 gewoon incompatibel ofzo is :? is al 1.5 jaar oud ofzo.
Bios clearen doe je niet door de jumper -eruit te halen- maar door m ff (minuut?) op de 2 meest rechtse pinnen te zetten en dan weer terug te zetten, zie je manual

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

ephymerous schreef op 13 april 2003 @ 10:25:Hmmm... maar er staat ook dat die XP1800+ bij iemand anders wel gewoon werkte...
Owja... nou zie ik dat... maar kort daaronder vraagt hij of z'n proc incompatible óf kapot is.
Aangezien incompatible me geen optie lijkt, omdat volgens mij elke 1800+ op die plank draait, leek het mij logisch dat-ie kapot is. Ik vraag me namelijk af hoe je anders aan die display-codes kan komen.

En als je het nou ff op een rijtje zet: plank met xp1800+ draait niet. 1800+ wordt ingeruild voor Duron1300 en alles draait als een tiet... dan is er toch maar één conclusie? xp1800+ is de boosdoener. Het zal iig niet aan je mobo liggen, wat die vriend van mij eerst dacht.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

Topicstarter
hey, thx voor de replies:), kheb gisteren een 2500+ gekocht, werkt perfect, kpleur die 1800+ wel in me 2e pc (zat die duron in), daar werkt ie gewoon. maar kben weg, meot nog ''ff'' debian:P en winxp installen.
Pagina: 1