Toon posts:

Na vervangen GF2 boot windows niet meer, dos wel...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Specs vd PC:
AMD 700mHz
RIVA TNT2
378MB RAM
SB Audigy
3com nic
en Firewire kaart
Windows 98SE

Om het systeem wat beter te maken heb ik de TNT2 vervangen met een Geforce 2, daarna systeem opgestart POST gaat goed, laad autoexec.bat etc maar daarna blijft hij hangen met een knipperende underscore (_) in dos.....hij boot niet naar windows :(.

Dus ik TNT2 er weer in gedaan, boot hij ook niet meer naar windows, daarna met veilige modus geprobeerd maar dan blijft hij ook hangen.

Alvorens weer Geforce 2 erin gedaan en al de overige slots vrij gemaakt (dus alleen booten met vidkaart) toen kwam ik wel weer in windows en kon ik de Geforce 2 drivers installeren, daarna pc uigeschakeld en mijn 3com nic terug geplaatst ( verder niets) en toen bleef hij weer hangen in dos bij de underscore.

Dus weer nic verwijderd maar nu boot hij zelfs niet meer naar windows met alleen de geforce. Overige wat ik heb gedaan en niet heeft gewerkt:

- BIOS Defaults maar weer geladen.
- Elke stap bevestigen met (F8) hij hangt na het laden van alle vxds (ook als ik [N] doe).
- Geforce 2 op andere pc getest en werkt daar wel op.

Ik weet nu niet meer wat ik kan/moet doen. Is het een video kaart probleem of een mobo probleem? ik kan in iedergeval niet meer windows in komen. Wie helpt mij?!!?!? -_-

• VincentVega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 15:07
Kom je nog wel in de veilige modus?

0111010001110111011001010110000101101011011001010111001001110011

Verwijderd

Je moet die TNT er weer instoppen, NVidia destroyer van www.guru3d.com ophalen en gebruiken (lees de instructies wel ;) ).

Dan zorgen dat je een standaard PCI-VGA kaart hebt geslecteerd.

Daarna pas de GF2 er in stoppen, en drivers installeren.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Kom niet in veilige modus, nee, Hooi: ik zou wel willen maar ik kom windows nu niet meer in :\, help! :x, thnx voor de snelle replies.

Verwijderd

Probeer eens een clear cmos uit te voeren en dan zo kaal mogelijk opstarten, dus met alleen proc, mem en videokaart. Als het AGP kaart betreft probeer dan eens in de bios AGP op 2x te zetten en fastwrite te disablen.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

En je moederbord is een ...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het straks even controleren

Verwijderd

Topicstarter
Ok (straks 2 dagen later) ben ik weer, het is een MSI MS6167, ik kan dus niets vervangen in windows sinds ik niet in windows kan komen.
plaatje van MSI MS6167 Mobo
Afbeeldingslocatie: http://web01.fureai.or.jp/~hirobo/over_clockers_tool/pll/sample/image/ms6167/ms6167.jpg
Iemand nog ideeen?

Verwijderd

Heb je ook al de tips in de faq doorgelopen? Daar staat erg veel mbt het niet opstarten door de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is het eerste wat ik gedaan had, maar ik kan weinig doen anders had ik wel me monitor en me v-kaart in veilige modus verwijderd maar daar kom ik ook niet in....wat moet ik nouuuuuuuuuuuuu..... -_-

Verwijderd

Topicstarter
bump :(

Verwijderd

probeer maar eens te [search=windows AGP2X AGP4x zwart scherm]
Pagina: 1