Voltage verhogen PIII @ Asus CUV4x-DLS

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Heb hier 2x een PIII 800 op een Asus CUV4x-DLS plankje. Nu wil ik de twee procs het liefste naar 1 GHz trekken, echter kom ik er niet met het standaard voltage. 960 is max en dat vinden mijn PCI kaarten (met name mijn GF3 en ik vermoed mijn HD's) niet fijn. 133MHz FSB zou daarbij uitkomst bieden.
Enige nadeel: plank heeft geen enkele optie tot het verhogen van de vCore. Nu kom ik hier en daar wel wat sites tegen waar mooie verhalen staan over bruggen solderen, pinnen afbreken en sockets slopen. Mijn plankje is mij echter te kostbaar om dat te gaan proberen.

Zijn er betere opties? Ik zie zo nu en dan Powerleap converters in vage reviews verschijnen, maar zijn die dingen nou geschikt om een coppermine op een hoger voltage te krijgen (of alleen op tualatins op een oud moederbord te plaatsen?).

Ik zag ook een mod op de proc zelf, heeft ook niet mijn voorkeur (zijn twee matched PIII's) maar als het de enige oplossing blijkt te zijn wil ik dat misschien nog wel proberen.

Zijn er mensen die hier wat meer ervaring mee hebben, zowel positief als negatief? Ook alle andere info is welkom. Het liefst dus een s370->s370 converter met instelbaar voltage (alleen de signalen zijn genoeg, plankje kan het voltage leveren).

de betaler vervuilt

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Kijk hier eens... Daar staat een tabelletje met welke pinnen je bij elkaar moet binden om een voltage te forceren. Met een enkel strengetje koperdraad uit een kabel is dat vrij makkelijk te doen (en weer weg te halen).

Concrete Loop Watercooling

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Ja, maar heeft iemand dit al eens gedaan (en met welk resultaat). Ik vrees dat een gebroken draadje een hoop schade aan kan richten aan zowel procs als moederbord. Ik ken de site + het wire trick verhaal, ik vind het echter geen overtuigende oplossing om zomaar aan te beginnen. Dat moet toch beter kunnen?

de betaler vervuilt

• FreeRider
Ik heb zo een celly tualatin geforceerd op een voltage van 1.65 ipv 1.5 en dit werkt prima (later kwam ik tot de bijstere ontdekking dat het ook gewoon met de jumpers op de converter kon :) ) Je moet er gewoon goed op letten dat je de pinnetjes goed verbindt en dat ze geen andere raken. Als de draadjes goed om de pinnetjes zitten (1 slagje) dan blijft het prima zitten en breekt er niks af.

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/tuabxdetail.jpg

Het groene is een buitenmantel van een enkel UTP adertje om te voorkomen dat het draadje andere pinnetjes raakt. Maar voor alleen een VMOD hoeft dat niet aangezien de pinnetjes naast elkaar zitten.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Is dat gewoon solderen wat je gedaan hebt? Speciale techniek / materiaal / materieel? :P

de betaler vervuilt

• FreeRider
Nee hoor, gewoon een draadje om een pinnetje draaien, vervolgens om het andere pinnetje draaien en daarna de beide eindjes kort afknippen. Nog even met een passerpunt de eindjes verder om de pinnetjes duwen en als het goed is zit het dan en komt het niet meer (zomaar) los.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Hmmmm, misschien toch maar eens gaan expirimenteren als ik dit zo hoor. Eerst maar eens met 1 proc proberen.

Heb jij nog naar andere oplossingen gekeken ooit?

de betaler vervuilt

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 17:16
GA!S schreef op 12 April 2003 @ 01:46:
Hmmmm, misschien toch maar eens gaan expirimenteren als ik dit zo hoor. Eerst maar eens met 1 proc proberen.

Heb jij nog naar andere oplossingen gekeken ooit?
Je zult waarschijnlijk ook een Voltmod kunnen uitvoeren op je mobo, maar de wiretrick is echt 100x minder gevaarlijk/makkelijker. Ik heb net nog een mobo gesloopt met een voltmod probeersel ;(.

Enne de tweak spirit is wel ver te zoeken bij jou zeg :P B)

tvw

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
ShotGun schreef op 12 April 2003 @ 01:55:
[...]

Enne de tweak spirit is wel ver te zoeken bij jou zeg :P B)
Plankje van >450 euro riskeren doe ik liever niet. Daarbij ALS ik mijn plank sloop ben ik nog veel verder van huis aangezien een dual PIII bord bijna niet meer verkrijgbaar is. Moet ik een nieuwe plank + nieuwe procs + nieuw RAM aanschaffen, en DAT is het me nou net allemaal niet waard. Snapt u? :P

Het is leuk en meegenomen als het hele spul op 2x 1GHz draait, maar stabiliteit is een stuk belangrijker dan snelheid voor een dual workstation.

de betaler vervuilt

• iets
Kun je niet de zooi op 133Mhz forceren (moet toch met jumpers?) en dan in het bios weer terug naar 124Mhz schakelen. Of werkt dat bij jou anders? Dat had ik gedaan met mijn (ex-)ECS :P. Daardoor wordt helaas wel je AGP en PCI een beetje ondergeklokt.

tvw

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Nee, 120 is het hoogste dat hij nog wil posten en draaien. Daarboven is het direct over. Memory timings etc allemaal al geprobeerd. AGP / PCI dividers, het probleem zit em echt in de procs.

de betaler vervuilt

• iets
Dan lijkt de enige oplossing toch echt een wiretrick. Of je moet een megabios ergens zien te vinden.
Maar heeft dat wel zoveel nut die 200Mhz meer? Wordt je systeem zo zwaar belast dan?

tvw

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
ShotGun schreef op 12 april 2003 @ 02:15:
Dan lijkt de enige oplossing toch echt een wiretrick. Of je moet een megabios ergens zien te vinden.
Maar heeft dat wel zoveel nut die 200Mhz meer? Wordt je systeem zo zwaar belast dan?
200 MHz per proc (dual) en een verhoogde FSB scheelt nogal ja.

de betaler vervuilt

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

ik heb hier nog een single p3 800 liggen (op een asus CUBX) maar ik moest em echt dik op de 1.95 volt jagen wilde hij beetje stabiel draaien op 996 Mhz , 133Mhz bus lukte gewoon niet, procs wou niet

niks

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Chop2000 schreef op 12 April 2003 @ 13:08:
ik heb hier nog een single p3 800 liggen (op een asus CUBX) maar ik moest em echt dik op de 1.95 volt jagen wilde hij beetje stabiel draaien op 996 Mhz , 133Mhz bus lukte gewoon niet, procs wou niet
Het setje dat ik heb heeft op standaard voltage toch een tijdje op 960 gedraait. Ik ga er nu wel van uit dat er niet al te veel nodig is om ze naar de 1 GHz te trekken. Maar goed, dat blijft proberen natuurlijk. Het zijn in ieder geval een paar procs uit de laatste serie. Wat dat betreft heb ik wel goede hoop dat het gaat lukken. :)

de betaler vervuilt

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:41

JeroenT

hoi!

Zet er 2 celly 1300's op ofzo en clock die over ;)

Waarschijnlijk moet je nog wat pennen bijelkaar binden om een celly met die VIA chipset te laten werken , maar dan heb je echtwel een snel systeem.

Ik gok dat die 800mhz-er zich niet erg ver laat overclocken.

Zelf heb ik ook nog ergens eentje liggen op een cubx.. en die doet ook niet veel meer dan 933 :)

[ Voor 32% gewijzigd door JeroenT op 13-04-2003 17:21 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Klubbheads schreef op 13 april 2003 @ 17:19:
Zet er 2 celly 1300's op ofzo en clock die over ;)

Waarschijnlijk moet je nog wat pennen bijelkaar binden om een celly met die VIA chipset te laten werken , maar dan heb je echtwel een snel systeem.

Ik gok dat die 800mhz-er zich niet erg ver laat overclocken.

Zelf heb ik ook nog ergens eentje liggen op een cubx.. en die doet ook niet veel meer dan 933 :)
Celeron gaat niet in dual, daarbij heeft een celeron te weinig cache.

de betaler vervuilt

• JeroenT
  • Laatst online: 05:41

JeroenT

hoi!

Oh , wat stom van me |:(
Ik dacht namenlijk dat die Tualatin celly's hetzelfde was als de Tualatin P3 , maar met minder cache (256kb)

[ Voor 89% gewijzigd door JeroenT op 13-04-2003 17:32 ]

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

Memendo

V4-power/Team BSD

GA!S schreef op 13 April 2003 @ 17:21:
[...]

Celeron gaat niet in dual, daarbij heeft een celeron te weinig cache.
Een met Tu core heeft evenveel als jou P!!! hor :D Maar ze willen idd niet dual nee

• Bossie
  • Laatst online: 09:51
memendo schreef op 13 April 2003 @ 18:19:
[...]

Een met Tu core heeft evenveel als jou P!!! hor :D Maar ze willen idd niet dual nee
Dat zou pas echt tof zijn, celeron-tualatin in dual 8) :'(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
dit kan toch ook gewoon op et mobo, die wiri trick???(onder aan je mobo)

One World Concepts

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
B_FORCE schreef op 13 april 2003 @ 20:15:
dit kan toch ook gewoon op et mobo, die wiri trick???(onder aan je mobo)
Zoals ik al zei, ik riskeer mijn plankje liever niet. Eventueel de procs, maar niet het mobo.

Maar ik was eigenlijk op zoek naar ANDERE mogelijkheden dan "wire tricks".

de betaler vervuilt

• Bossie
  • Laatst online: 09:51
Als je de cpu database op overclockers.com bekijkt, zie je dat je kansen om 1000MHz,
met een pIII-800 erg klein zijn

Met of zonder wiretrick denk ik dus niet dat je dat zult halen

wat zijn overigens je verdere specs :?, met name de pci kaarten

Ik vind het overigens zelf altijd wel leuk om te kijken wat de max is waarbij de pc boot/windows laad zonder pci kaarten (op mijn vorige mobo zat hier een verschil van 12MHz)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
PCI:
3Dlabs Permedia 2
Hercules fortissimo II

onboard:
U160 SCSI RAID controller
Intel 100MBits NIC

Aangezien het ding boot / post en onder XP draait op 960 heb ik genoeg hoop op 1GHz. Verder is het de 100MHz versie van een vrij late batch.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik heb zelf een Asus CUV4x-D plank met 2 1000 MHz Coppermines, en ik heb de wire truc toe gepast omdat beide proc's op 1,65 V draaide en bij iet wat overklokken onstabiel werden.
Na die truc lopen beide naar volle tevredenheid op 1,75 V @ 2 x 1080 MHz FSB 144 MHz.
Ik kan ze nog verder op krikken tot 1109 MHz, maar dan gaat het spul onstabiel worden.
P.S. dit alles is lucht gekoeld.

Ik heb een WC pompje klaar liggen 8) maar moet nog twee CPU blokjes maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 08:02 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Heb je dat op de procs op op het moederbord gedaan? (en plaatjes! :P)

de betaler vervuilt

• ReseT
  • Niet online
Je kan trouwens ook een gewone AMD koeler nemen. Die passen op de p3 en koelen veel beter. Een goed voorbeeld is de Spire whisperrock 1, 2 of 3. Groot oppervlak, 80mm fan. Dat ding is gewoon dikke overkill voor een p3 @ 2volt.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.54/var/TT.jpg

Geloof me, met koelers zit het wel goed ;) :P

de betaler vervuilt

Verwijderd

GA!S schreef op 14 April 2003 @ 08:31:
Heb je dat op de procs op op het moederbord gedaan? (en plaatjes! :P)
Die wire truc heb ik op de processors toe gepast.
Hier kun je zien hoe ik het gedaan heb.
http://www.extremeoverclo...s/motherboards/VP6_3.html

succes
Pagina: 1