Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Er is weer een nieuwe review, deze keer van de Siemens S55!

Review Siemens S55

Op- en aanmerkingen (en evt. complimenten :P) kun je hier kwijt, evenals gebruikerservaringen van dit toestel. Specifieke vragen/problemen kunnen beter in Siemens S 55 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb hem al gelezen toen hij beneden stond en ik vind het een super review.

Maar wat me opvalt is dat je totaal geen negatieve dingen eigenlijk heb geschreven, behalve dan het 256 kleurenscherm. Het lijkt mij dat je toch wel meer nadelen dan dat heb ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
In het begin heb ik nog gezet dat 'ie een beetje glad is, voor de rest heb ik eigenlijk nog geen negatieve dingen eraan kunnen ontdekken... :)

[edit]
owja, en de polyphonic ringtones heb ik ertussen gezet, moet je even 'tussen de regels doorlezen' ;) maar dat is meer persoonlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Korakal op 11-04-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Mja, daar heb je eerder een topic over geopent dat je je ergerde aan die poly-tones. Dit is natuurlijk iets persoonlijks.

Maar ik bedoel meer niet iets voor jezelf negatiefs, ik bedoel meer in bugs in het toestel zegmaar. Iemand met drogere handen zal het niet irritant vinden dat de cover een beetje glad is, want daar heeft hij geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Juist met extreem droge handen -zoals ik- is 'ie glad. Bugs heb ik zelfs met de bekende bug-lijst niet gevonden; de buglijst díe er is is ook heel klein.
Hij loopt gewoon soepel en snel, doet precies wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Ok, nou dat is dan helemaal perfect.

Maar zoals ik al zei, mooie review. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 12 april 2003 @ 00:03:
Ok, nou dat is dan helemaal perfect.

Maar zoals ik al zei, mooie review. :Y)
thanx *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Inderdaad goede review. Maar wat ik wilde vragen: wat is het voordeel van de S55 boven de T68i? Volgens mij zijn de grootste verschillen polyfonische beltonen (maar die interesseren je niet) en java.
Maarja, mijn 'rijtje' is ook niet erg logisch: T68m - 6510 - T68i - 6100.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
S55 verschilt inderdaad niet zo veel van de T68i; polyfonische beltonen en java zijn de grootste verschillen.
Verder schijnt het geheugen van de T68i een paar kb'tjes groter te zijn, maar is de S55 weer een tikje sneller in de bediening/T9.

[edit]
Ik bedenk er net nog 1: handsfree functie, zit wél op de S55.

[ Voor 15% gewijzigd door Korakal op 12-04-2003 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeie review Korakal, zat er al op te wachten en dacht er vandaag net aan... en ja daar issie :) morgen als het goed is heb ik het toestel ook eindelijk!
Mijn s35 is nu alweer 2 jaar oud inmiddels maar nog steeds perfect! Ach ja, het oog wil ook wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

MaDLiVe

.-Observer-.

Korakal schreef op 12 april 2003 @ 00:14:
S55 verschilt inderdaad niet zo veel van de T68i; polyfonische beltonen en java zijn de grootste verschillen.
Verder schijnt het geheugen van de T68i een paar kb'tjes groter te zijn, maar is de S55 weer een tikje sneller in de bediening/T9.
Volgens mij is het geheugen van de idd t68i iets groter dan dat van de s55

Siemens S55 921.61 kB (vrij bruikbaaR)
T68i 1105kB (vrij bruikbaar)

Net even gekeken.

Andere kenmerken tov de t68i.
De s55 Heeft een file explorer, deze is vrij toegankelijk met bluetooth (gewoon een explorer window). Bij de t68i worden files naar catogorie ingedeelt.
De s55 is sneller dan de t68i
De s55 voelt robuuster aan dan de t68i.
Bluetooth services zijn met de s55 wat makkelijker en stabieler.

Beide beoordeelt met de meest recente firmware.
[edit]
Ik bedenk er net nog 1: handsfree functie, zit wél op de S55.
Aye.

Ook nadelen natuurlijk. De s55 is traag met 'multimedia' toepassingen. Plaatjes openen, Animated Gif's laten zien, het gaat allemaal erg traag. Verder blijft de s55 veruit mijn favoriet.

[ Voor 11% gewijzigd door MaDLiVe op 13-04-2003 19:11 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kewle revieuw!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MaDLiVe schreef op 12 april 2003 @ 10:11:
De s55 voelt robuuster aan dan de s55.
Grappig :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
IK heb de s55 vorige week voor men vriendin gekocht (heb zelf t68i)
En na een tijdje ermee gespeeld te hebben, had ik spijt dat ik men vriendin men t68i niet gegeven had :)
De s55 heeft wel enkel polysound en java meer, maar wat ik veel interesanter vind is dat je veel meer kunt instellen, zeker tegenover de t68.
Op de s55 kun je bv. helemaal zelf instellen wat de foon doet als hij een tijdje niet gebruikt wordt (ofwel een statisch beeld,ofwel een screensaver, ofwel een scherm zoals de t68 geeft(alleen staat er geen klok maar een operator logo) ofwel zet je deze functie uit.
Je kan het geluid ook beter instellen (je kan zowat alle geluidsevents instellen)
Ik vind trouwens ook dat siemens laat zien hoe het moet: de datacable die eral bijzit en alle nodige software voor te synchroniseren (Voor de t68 mag je extra geld afdokken als je je gsm wilt synchroniseren met andere soft dan ms outlook)

Dit om te zeggen dat de kleinere verschillen ook wel belangrijk zijn :)

Btw. kan iemand de prijs zeggen van dit toestel (dus zonder abo, gewoon los)
in de pricewatch staat hij 500euro, heb al in winkels in de buurt(belgie) gezien dat hij 550 kost
Maar ik heb hem wel gekocht voor 280 in Luxemburg, en ik vind 220euro toch een vrij groot verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit review:
En van het één komt het ander... 3 weken later had ik mijn T68i omgeruild voor een S55.
Wie zou die T68i nou hebben? :9 :+

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 11:29 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
DaRKie schreef op 13 April 2003 @ 10:19:
[...]

Btw. kan iemand de prijs zeggen van dit toestel (dus zonder abo, gewoon los)
in de pricewatch staat hij 500euro, heb al in winkels in de buurt(belgie) gezien dat hij 550 kost
Maar ik heb hem wel gekocht voor 280 in Luxemburg, en ik vind 220euro toch een vrij groot verschil :)
Ik weet niet in welke pricewatch jij hebt gekeken dan :?
De T.Net pricewatch vermeldt €339 in Nederland en €272 in Luxemburg.
Ik heb 'm zelf overigens voor €390 los gekocht, maar da's alweer een aantal weken geleden. Zie maar weer eens wat een verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
Korakal schreef op 13 april 2003 @ 13:12:
[...]

Ik weet niet in welke pricewatch jij hebt gekeken dan :?
De T.Net pricewatch vermeldt €339 in Nederland en €272 in Luxemburg.
Ik heb 'm zelf overigens voor €390 los gekocht, maar da's alweer een aantal weken geleden. Zie maar weer eens wat een verschil...
je hebt gelijk, toen ik daarnet in de pricewatch keek klikte ik netjes op de link "Siemens S55" en daar stond 500 euro
Maar nu ik nog eens ga kijken zie ik dat er om een of andere reden in de lijst staat:
16 Siemens S55 € 272,- 13-04

1 Siemens S55 € 500,- 11-03

Ik had dus ff niet gezien dat er een nog andere link stond

[ Voor 3% gewijzigd door DaRKie op 13-04-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
DaRKie schreef op 13 April 2003 @ 13:44:
[...]
1 Siemens S55 € 500,- 11-03
Die hoort er idd niet; ik heb 'm doorgegeven dat 'ie fout is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke SW versie heb jij? Er zitten namelijk nogal wat verschillen tussen de jouwe en de mijne (ik heb 04, van 20 november 2002).

Als je gebeld wordt staat er bij mij 'Beantw.' en 'Afwijzen', niet 'Omleidng'. En als ik een text-message krijg staat er een zwart-wit envelopje ipv een blauw-achtig en ten slotte zit er ook nog verschil in het pijltje dat verschijnt als je een gemiste oproep/datamessage/sms/afspraak or whatever hebt. Zowel het venster als het pijltje zelf hebben een solid zwart kader, niet (gespikkeld) blauw, en de achtergrondkleur van het venster is wit, het pijltje donkerblauw.

Ik weet niet of dit iets te maken heeft met het kleurschema, lijkt me niet, omdat je deze dingen niet echt kunt instellen. Misschien zijn er nog wel meer (relevante?) verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
De foto's zijn gemaakt met FW versie 9, ik heb gisteren een update gedaan naar FW versie 11. Dat er behoorlijke verschillen zijn tussen V4 en V9 kan ik me voorstellen ja. Overigens heb ik tussen V9 en V11 nog geen verschillen kunnen ontdekken.

De update is gratis en is beschikbaar bij Siemens:
http://www.my-siemens.com...s55_s57_upgrade/main.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 13 April 2003 @ 17:29:
De foto's zijn gemaakt met FW versie 9, ik heb gisteren een update gedaan naar FW versie 11. Dat er behoorlijke verschillen zijn tussen V4 en V9 kan ik me voorstellen ja. Overigens heb ik tussen V9 en V11 nog geen verschillen kunnen ontdekken.

De update is gratis en is beschikbaar bij Siemens:
http://www.my-siemens.com...s55_s57_upgrade/main.html
Ok, ik ben hem nu aan het updaten :) Ik zal strax ff de verschillen posten.

[edit]

Mijn bevindingen tot nu toe:

• Nu ook een gestippeld kadertje om 'gemist iets-icon'
• Bij oproeplijsten pijltjes ipv blije smilies :)
• Bij voice-command gekleurd microfoontje :P
• Mooiere symbolen bij belgroepen
• SMSjes worden merkbaar sneller geopend
• Bij T9 staat het aantal beschikbare woorden er als je op de rechtersoftkey (volgend woord) drukt

Meer heb ik tot nu toe niet kunnen ontdekken, maar als ik iets leuks zie horen jullie het wel :P

[edit2]
Nah, vooral die laatste T9-feature hangt me nu al m'n keel uit. Steeds als ik alt.woord druk, duurt het ff voordattie reageert, omdattie dat window moet laden :(

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 18:25:
[...]

[edit]

• Bij T9 staat het aantal beschikbare woorden er als je op de rechtersoftkey (volgend woord) drukt

Meer heb ik tot nu toe niet kunnen ontdekken, maar als ik iets leuks zie horen jullie het wel :P
Stukje log:
- Improved memory access and CPU usage to secure low power consumption
- Optimised structure of various sub menu items
- Enhanced handling of accessories
- Updated Java and sound functionalities
- Improved overall software stability through technical enhancements

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 13 april 2003 @ 19:13:
[...]

Stukje log:
- Improved memory access and CPU usage to secure low power consumption
- Optimised structure of various sub menu items
- Enhanced handling of accessories
- Updated Java and sound functionalities
- Improved overall software stability through technical enhancements
Waar haal je die vandaan? Ik ben ook wel benieuwd naar de verschillen tussen V9 en V11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 13 April 2003 @ 19:14:
[...]

Waar haal je die vandaan? Ik ben ook wel benieuwd naar de verschillen tussen V9 en V11.
Op een linkje klikken en zelf wat 'research' doen valt idd niet mee nee :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 19:15:
[...]

Op een linkje klikken en zelf wat 'research' doen valt idd niet mee nee :O
scsi me, lieve schat :> dat linkje kwam van mij zelf en het was alweer even geleden dat ik 'm zelf had bekeken. Ik dacht dat het misschien ergens anders vandaan kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

Let wel op met die updates en een car kit.
Heb ik slechte ervaringen mee.
Car kit herkende telefoon niet meer
telefoon zag carkit niet meer.
resultaat hetzelfde ;)

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
h**p://student.mtf.stuba.sk/~gsmfree/Siemens/flashen/flashs55/s55_09.zip
h**p://student.mtf.stuba.sk/~gsmfree/Siemens/flashen/flashs55/s55_11.zip

OW, here we come. Nu krijg ik er tenminste oprecht een. 8)

SLAYER RULEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Wat wil je hiermee zeggen/bereiken? De firmware-updates zijn gewoon legaal te downloaden bij Siemens hoor. Gratis en voor niks :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
OK, dan is bovenstaande ook legaal. Ik wil mensen gewoon helpen deze zooi te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Pe Nis schreef op 14 april 2003 @ 16:01:
OK, dan is bovenstaande ook legaal. Ik wil mensen gewoon helpen deze zooi te vinden.
Alsof dat zo'n kunst is. Ga naar de S55 pagina bij Siemens en je ziet een grote advertentie waar je op kunt klikken voor een FW update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Korakal schreef op 14 April 2003 @ 16:02:
[...]

Alsof dat zo'n kunst is. Ga naar de S55 pagina bij Siemens en je ziet een grote advertentie waar je op kunt klikken voor een FW update :P
Zie een paar berichtjes naar boven. Er zijn mensen die de firmware niet konden vinden. Hopelijk begrijp je dat. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Pe Nis schreef op 15 April 2003 @ 09:30:
[...]

Zie een paar berichtjes naar boven. Er zijn mensen die de firmware niet konden vinden. Hopelijk begrijp je dat. >:)
Beats me... volgens mij heb je dan echt een bord voor je kop als je de FW niet kunt vinden. Op pagina 1 heb ik de directe link naar de FW-update geplaatst:
[rml]Korakal in "[ Discussie] Review Siemens S55"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 18:25:
[...]

[edit]

[edit2]
Nah, vooral die laatste T9-feature hangt me nu al m'n keel uit. Steeds als ik alt.woord druk, duurt het ff voordattie reageert, omdattie dat window moet laden :(
Heb sinds vorige week ook S55 in huis, vind het een zeer mooi phoontje.
Gisteren ook meteen maar ff die firmware geupdate (V4 -> V11) en idd zijn er goede en minder goede veranderingen. Vooral die verandering in T9 is zwaar irritant (duurt allemaal erg lang)
Dat van die smilies die nu pijltjes zijn geworden is mij ook opgevallen, alleen zie ik geen verschil in de gekleurde microfoontjes bij de voice-commander en ook niet bij de te kiezen beller iconen. De microfoontjes waren naar mijn weten al in kleur bij mijn versie 4, misschien dat de kleuren iets zijn aangepast, heb hem pas 1 week dus misschien niet goed opgelet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Zou zelf graag een S55 willen hebben. Ben echte Ziemenz fan en bezitter van een S45i. Echter het 256 kleuren CSTN scherm staat mij niet aan. Alle CSTN trouwens niet. Binnenkort wordt de S55(i?) voorzien van een 4096 kleurenscherm. Bij voorbaat vin ik dat ook bagger omdat dit ook een CSTN scherm is. Pas als er een TFT inzit wordt het voor mij leuker. Wie weet, vanaf de S65 serie of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Pe Nis schreef op 16 April 2003 @ 15:20:
Binnenkort wordt de S55(i?) voorzien van een 4096 kleurenscherm. Bij voorbaat vin ik dat ook bagger omdat dit ook een CSTN scherm is. Pas als er een TFT inzit wordt het voor mij leuker. Wie weet, vanaf de S65 serie of zo.
Dit zijn niet meer dan geruchten, het enige wat zeker is is dat de M55 een 4096 kleurenscherm gaat krijgen.
Maar komop... je koopt een telefoon toch niet alleen om z'n scherm? Wat is er mis met een CSTN scherm? Belt de telefoon daar minder om?
't Is jouw keuze hoor, daar niet van... maar ik begrijp 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Pe Nis schreef op 16 april 2003 @ 15:20:
Zou zelf graag een S55 willen hebben. Ben echte Ziemenz fan en bezitter van een S45i. Echter het 256 kleuren CSTN scherm staat mij niet aan. Alle CSTN trouwens niet. Binnenkort wordt de S55(i?) voorzien van een 4096 kleurenscherm. Bij voorbaat vin ik dat ook bagger omdat dit ook een CSTN scherm is. Pas als er een TFT inzit wordt het voor mij leuker. Wie weet, vanaf de S65 serie of zo.
Volgens mij is dit gedaan omdat het dan wat minder power consumed. Ik vind dat 256kleuren wel aardig. De s55 is een zakelijke telefoon. Het is niet fijn als je telefoon als na 1 dag intensief gebruik alweer verplicht moet worden opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

MaDLiVe schreef op 16 april 2003 @ 16:49:
[...]
De s55 is een zakelijke telefoon.
het nut van een kleurenscherm en MMS in een zakelijke omgeving ontgaat me tot op het moment nog volledig.

Ik zelf gebruik de Siemens ME45 zakelijk en dan is het toch wat fijner als i in ieder geval 5 dagen standby kan staan of je kan hem 2 dagen intensief gebruiken.

Ik denk daarom ook dat het nog wel even zal duren voordat een dergelijk telefoon door zal dringen in de zakelijke markt. Voorlopig is het de Nokia 6310i die de klok slaat.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
CSTN is slecht, vooral bij enigszins fel licht. De kijkhoeken van het S55 CSTN scherm is ok. De verzadiging van de kleuren is crap. Als je kijkt naar de kleurpunten in de kleurendriehoek, zitten ze bijna in het wit. Het gaat mij inderdaad niet om het scherm. Ik ben een zakelijke gebruiker. Echter als ik kies voor een kleurenscherm, dan wel een van betere kwaliteit.

Powerconsumptie hangt af van het soort scherm dat je hebt (reflectief, transflectief, transmissief) en kleurenmasker, gebruikte LEDs, etc. Alleen toename van de powerconsumptie van de LCD driver ICzullen enigszins toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Gisteren een s55 aangeschaft en ik ben nu bezig met de firmware update :9 . Mijn vraag is echter hoe je (en of het mogelijk is natuurlijk) een .wav/.mp3 file kan uploaden naar phone en hoe je hem dan als ringtone kan gebruiken. De huidige ringtones vind ik namelijk redelijk bagger.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
't is NIET mogelijk om WAV/MP3 te uploaden, je zit vast aan .mid of .mmf (het formaat voor polyfone ringtones).
Dat doe je door de software van de bijgeleverde cd te installeren en dan via de explorer deze bestanden in de map 'sounds' te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je wel files omzetten naar dat formaat? Ik heb nu een fijn stukje muziek van plaat, op mijn pc gezet en dacht dat even als ringtone op mijn s55 te zetten...niet dus :-(

Thanks voor de rappe reply trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Mja dat kan wel, ik heb het zelf nooit geprobeerd. Maar met google vond ik dit:
http://www.ringtone2u.com/

en anders:
[google=convert wav to mmf]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er eigenlijk al een accupack waar 2 simmetjes in kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 13:03:
Bestaat er eigenlijk al een accupack waar 2 simmetjes in kunnen?
niet meer doen he ;)
Korakal in "Siemens S 55 :9~"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal,

Het is me gisteren gelukt om deuntjes op de S55 te krijgen. Hierbij de link, waar alles uitvoerig staat beschreven.

http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=17886

Misschien handig voor andere s55 gebruikers.

Ik ben nu alleen nog opzoek naar games (en de manier om die te uploaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat zo moeilijk dan? Je hebt een datakabel in je pakket zitten en een cd-rom met software om daarmee de beltonen en games en wat meer zij te uploaden. Of ben ik nu raar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor dat klopt ook, ik wilde alleen mp3's etc kunnen uploaden. Dit lukt niet omdat de phone deze compressie niet herkend. Nu is er dus een mogelijkheid om willekeurig welke wav of mp3's te gebruiken als ringtone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 10:11:
Korakal,

Het is me gisteren gelukt om deuntjes op de S55 te krijgen. Hierbij de link, waar alles uitvoerig staat beschreven.

http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=17886

Misschien handig voor andere s55 gebruikers.

Ik ben nu alleen nog opzoek naar games (en de manier om die te uploaden)
nice, thanx!

Kijk voor de games eens in post hier de kewlste mobiele java midlets
Let wel op: de applets moeten voor Siemens geschikt zijn, ééntje voor Nokia gaat niet werken.
Uploaden doe je gewoon weer in de S55 explorer, door ze in de map java te proppen. Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen dank! Jij gaf de voorzet met de url!

Ik heb al wat games gevonden en krijg de .jar en de .jad file in de map *hotgames* onder java. Maar herkennen doet hij ze niet, ik krijg iedere keer dat jamba menu met update lijst. Kan ik die gewoon wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet dus, bestanden kunnen niet verwijderd worden. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, bingo! Gewoon een aparte map aanmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTuX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 14:29

DaTuX

Tech Junkie

ik heb helaas een minpuntje te melden.

de S55 werkt voor geen meter met een bluetooth carkit.

- pairen = no problem

-aannemen van inkomende gesprekken= alleen via carkit mogelijk

-uitbellen = via voice dialing wat niet altijd lekker werkt of verbinding opbouwen en als andere zijde de haak opneemt via opties doorschakelen naar carkit.

getest met Siemens S55 met SW versie 11 en Parrot CK3000 carkit met SW versie 3.00
:'(

een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Laatst online: 10-09 10:44
Heel overzichtelijke review en heeft mij ook overtuigt!
Heb de s55 besteld en wacht nu met smart totdat ik mijn handen eromheen kan vouwen ;)

Nogmaals, ERG GOEDE REVIEW Korakal!!

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het geluid tov bijv een Polyphone Samsung N620 errug slecht!
Tis dat de gamez zo phat zijn, anders had ik hem nooit geruild met mijn vrouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Zaagmans schreef op 07 May 2003 @ 11:54:
Heel overzichtelijke review en heeft mij ook overtuigt!
Heb de s55 besteld en wacht nu met smart totdat ik mijn handen eromheen kan vouwen ;)

Nogmaals, ERG GOEDE REVIEW Korakal!!
Thanx 8)
Have phun met je S55, maar dat zal wel lukken. Mij bevalt ie nog steeds perfect!
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 12:48:
Tis dat de gamez zo phat zijn, anders had ik hem nooit geruild met mijn vrouw...
Even voor de weet... zijn dat de enige aspecten die bij een telefoonkeuze voor jou meewegen? Of zijn er ook nog andere dingen aan het toestel die niet bevallen danwel in het nadeel zijn t.o.v. de N620?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 12:48:
Hmmm dat de foon extra functies heeft zou nog mee kunnen wegen in je overweging tot aanschaf van een bepaald model, maar omdat de polyfone geluidjes net iets minder klinken?? :?

Het zal wel aan mij liggen, maar dat is nou één van de dingen die mij het minste boeien aan een toestel, zolang ik maar in de gaten heb dat ik wordt gebeld vind ik het al wel best... of die nu de 'muziek' net wat brakker afspeelt als een andere foon...tja helaas...

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor de phun de S55 maar eens vergelijken met bijvoorbeeld de Nokia 3510... Dan weet je wat ik bedoel...

Kwalitatief is het gewoon een stuk minder...Daz jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
Hmmm tja ik ben bang dat ik het toestel toch met andere uitgangspunten heb aangeschaft. Als ik muziek wil horen luister ik wel radio, o.i.d.
Misschien heb je wel gelijk, maarre ik zet um toch op tril ;)

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 21:11:
Ga voor de phun de S55 maar eens vergelijken met bijvoorbeeld de Nokia 3510... Dan weet je wat ik bedoel...

Kwalitatief is het gewoon een stuk minder...Daz jammer...
Als ik van mensen hoor, dat er problemen zijn met hun telefoon, gaat het toch meestal om een Nokia :). Deels omdat half Nederland met een 3310 rondloopt, OK. Maar ik geloof niet dat Siemens minder degelijk is dan Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29
Ik heb um ook besteld, hoop dat ie er binnen een weekje is... :)

Wat voor nut heeft het om de firmware te upgraden? :?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
http://www.siemens-world.net/s55/dass55/bugliste.htm
Niet helemaal up to date; maar hier zie je dat er mbv firmware upgrades bugs worden uitgehaald; verder wordt het toestel soms sneller, ondersteunt het nieuwe accessoires etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn reactie over mijn S55, ik heb 'm nu anderhalve maand en daarvoor had ik een T68i en daarvoor weer een T68.
Mijn grootste pluspunt ten opzichte van de S55 in vergelijking met de T68's is dat de S55 BELT. De T68's weigerden dat met regelmaat.
Verder vind ik de S55 een erg degelijke telefoon met een vrij eenvoudige bediening. Ik vind de knopjes links- en rechtsboven wel iets verkeerd gepositioneerd, ze staan iets te veel rechtop, zo prikken ze in je vinger.
De communicatie met de computer loopt perfect. Ik synchroniseer met Bluetooth en bestanden uploaden naar de telefoon gaat net zo eenvoudig als het kopieren van een bestand op je harde schijf.
Echter na het updaten naar firmware 12 leek het alsof ik alle contacts kwijt was, ook het synchroniseren met Bluetooth werkte niet meer. Na herhaaldelijk proberen lukte het synchroniseren weer en wat bleek. De nummers leken niet verdwenen, ze leken alleen niet zichtbaar... erg raar, maar alles is weer goed gekomen. Maar wel een minpuntje wat betreft updaten van firmware.
En de polyfone beltonen... daar houd ik niet echt van. Weet er iemand een polyfone beltoon die op een normale, ouderwetse beltoon lijkt. Ik zoek gewoon iets van tring tring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 09:20:
En de polyfone beltonen... daar houd ik niet echt van. Weet er iemand een polyfone beltoon die op een normale, ouderwetse beltoon lijkt. Ik zoek gewoon iets van tring tring...
Hehe, je kan de hele top40 als ringtone krijgen :D Maar een ring-ring is niet te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
[rml]Siemens S 55 :9~ [ deel3][/rml]

Ga es in de startpost kijken? heleboel ringtones... ik weet zeker dat een ringring ook als polyfoon bestaat, een vriend van mij heeft die ook.
Pagina: 1