Toon posts:

Harddisk defekt op 8RDA+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nadat mijn Epox 8RDA+ Rev1.1 terug is van RMA, ondervindt ik grote problemen wanneer ik de Quantum fireball 10.1 Gb HDD weer installeer. Had dit ook gebruikt voordat de 8RDA+ defekt raakte, en werkte normaal, en HDD werkt nog steeds normaal op m'n MSI KT3 Ultra2.

Het probleem is nu dat de Harddisk wel draait, windows start op gewoon, maar de toetsenbord reageert dan niet meer, de toetsendord reageert wel als ik een oude 3.2Gb Hdd gebruikt dan werkt alles normaal.

Mijn vraag is: Weet iemand hoe ik deze prob. kan oplossen?
Ik heb verschillende BIOS versies geprobeerd maar het probleem blijft met die grote HDD.

Ik hoop dat iemand mij hieruit kan helpen.

Alvast mijn dank.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:02
Heb je Windows al opnieuw geinstalled sinds je veranderd bent van moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
duponjan schreef op 11 April 2003 @ 23:08:
Heb je Windows al opnieuw geinstalled sinds je veranderd bent van moederbord?
Ja maar niet op de 10.1Gb Hdd, want al bij het opstarten van de PC is de toetsenbord dood ( dus geen reaktie op toetsindrukken ) met deze Hdd, dus installeerde ik het op een oude Hdd van 3.2Gb die geen konflikten heeft met de toetsenbord.

En ja, ik heb ook andere toetsenborden geprobeerd met de 10.1Gb Hdd maar prob blijft hetzelfde.

• Dupje
Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 23:45:
[...]

Ja maar niet op de 10.1Gb Hdd, want al bij het opstarten van de PC is het toetsenbord dood ( dus geen reactie op toetsaanslagen )
Kun je dus ook het BIOS niet inraken door op DEL te rammen bij het starten?

Verwijderd

Topicstarter
duponjan schreef op 11 April 2003 @ 23:58:
[...]

Kun je dus ook het BIOS niet inraken door op DEL te rammen bij het starten?
Ja dat is korrekt, alleen met de genoemde harddisk heh.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Dat is wazig. Wat voor voeding heb je? Update de firmware van die HD 'ns (indien mogelijk)?

Fix de HD ook even dat ie op Master staat en niet op Cable Select.

Kun je op je KT3 de s.m.a.r.t. data van die hd uitlezen?

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 12-04-2003 00:37 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 12 april 2003 @ 00:36:
Dat is wazig. Wat voor voeding heb je? Update de firmware van die HD 'ns (indien mogelijk)?

Fix de HD ook even dat ie op Master staat en niet op Cable Select.

Kun je op je KT3 de s.m.a.r.t. data van die hd uitlezen?
Alles is goed op de KT3 hoor, en ja jumper is standaard op MASTER.
Het gaat dus om de Quantum Fireball lct15 10.1Gb.HDD deze geeft conflicten nadat de Epox 8RDA+ terug is van RMA.

En ik heb nu ook weer iets ondtdekt!

Wanneer ik deze HDD ansluit dan werkt ie toch wel! alleen dan moet ik de kabel van de CD-ROM speler ansluiten en moet er op de CD-ROM speler de stroom eruit! anders heb ik weer geen reaktie op de toetsenbord, klinkt raar en is het ook, nog nooit zoiets meegemaakt!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 01:19:
[...]

Alles is goed op de KT3 hoor, en ja jumper is standaard op MASTER.
Het gaat dus om de Quantum Fireball lct15 10.1Gb.HDD deze geeft conflicten nadat de Epox 8RDA+ terug is van RMA.

En ik heb nu ook weer iets ondtdekt!

Wanneer ik deze HDD ansluit dan werkt ie toch wel! alleen dan moet ik de kabel van de CD-ROM speler ansluiten en moet er op de CD-ROM speler de stroom eruit! anders heb ik weer geen reaktie op de toetsenbord, klinkt raar en is het ook, nog nooit zoiets meegemaakt!
Probeer dan maar 'ns cable select...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Dupje
Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 01:19:
[...]

nja dat klinkt als een cable select/master/slave conflict. Hoe het moet kun je hier wel ergens vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
duponjan schreef op 12 april 2003 @ 09:48:
[...]

nja dat klinkt als een cable select/master/slave conflict. Hoe het moet kun je hier wel ergens vinden :)
Nou volgens heb ik niet goed uitgelegd, het zit zo:

HDD is op primary master op IDE1 en CD-ROM is op secondary master op IDE2.
Als ik de CD-ROM speler niet aansluit maar wel alleen de HDD dan is de keyoard ook dood, maar als ik de CD-Rom aansluit en de IDE-cable erin ( IDE2 dus ), maar dan geen stroom op de CD-Rom dan doet de keyboard het wel en de HDD ook!

Dus is er soms iets met de BIOS-Chip zelf?

Dus bij het aanmaken van de PC, reageert de keyboard al niet als ik de grote HDD aansluit.

Verwijderd

Topicstarter
Oké door eigen toedoen!

Ik heb dit probleem al gefixed!
Ik had de aansluiting van de Powerled verkeerd aangesloten! 8)7

anyhow... tnx voor al jullie reakties.

have fun stay cool!
Pagina: 1