Eicon Diva probleem

Pagina: 1
Acties:

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 21:21
Beste mensen,

Ik ben een n00b en nul op het gebied van ÏSDN maar tog een vraagje

ik heb op een pentium 1 233 mmx met 64 mb edo ram een eicon diva 2.01 Isa isdn kaartje ingestopt om daarmee verbinding te maken met het internet. Maar elke keer als ik de modem installeer, wil hij niet werken omdat ik een stomme melding krijg van windows 98 : POORT KAN NIET GEOPEND WORDEN.

Ik installeer met de oue cd rom die ik erbij kreeg, door naar nieuwe hardware te gaan en dan disk 1 te kiezen en zo verder alles installeren. Doe ik het fout? Ik heb ook de "nieuwe" drivers gedownload, maar ik krijg hetzelfde probleem.

Moet ik ook aparte poorten installeren, of is er iets anders mis?

En nog iets, hoe kan ik de modem aansluiten op het isdn netwerk. Kan ik daarvoor een bestaande telefoon lijn voor gebruiken (4 aderig?). Heeft de modem alle aders nodig of kan ik hem op een of andere manier tog delen zodat ik nog een telefoon kan aansluiten in die kamer?

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

je hebt voor ISDN minimaal vier aders nodig. Verder is het handig om je internetaansluiting direct in je NT kastje te steken. Probeer dat eens.

Ik heb dat ding jarenlang gehad, en nooit een probleem ondervonden. Ik heb sinds kort echter kabel, dus heb de drivers verwijderd. Anders had ik ze je wel toe kunnen mailen... maja helaas...

Zorg er in ieder geval voor dat je Europe ISDN kiest bij de instellingen.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 21:34

JdM

Humbled

Kijk eens in het apparaatbeheer of daar de modem is geïnstalleerd, lijkt erop dat je de drivers niet goed hebt geinstalleerd misschien, ook kan dit je wel helpen waarschijnlijk Plaats waar je het eerste gaat zoeken :

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 11-04-2003 22:57 ]

• jozy
moetik het nu doen via de installation op de cd
of zelf toevoegen via apparaatbeheer
want als ik het via de cd doe krijg ik allemaal opties met voer telefoon nummers in en europese standaarden etc etc

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Probeer anders in het configuratiescherm bij modems een nieuwe modem toe te voegen. Dit werk over het algemeen beter dan bij hardware toevoegen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• JdM

JdM

Humbled

jozy schreef op 11 April 2003 @ 22:59:
moetik het nu doen via de installation op de cd
of zelf toevoegen via apparaatbeheer
want als ik het via de cd doe krijg ik allemaal opties met voer telefoon nummers in en europese standaarden etc etc
Je moet het eerst eens doen via die link die ik gegeven heb, doe wat research en probeer eens wat uit, dat is niet klote bedoelt, je leert daar zelf gewoon het meeste van. ;)

• jozy
makker, ik wil ook niet heel veel zeggen hoor, maar ik heb eerst een tijdje gezocht voorat ik dit topic opende, omdat dat natuurlijk en voorjezelf beter is (tis sneller, efficienter dan op reply's te wachte en gemakkelijker) en voor jullie (geen domme noob die vrage steld :P)

Maar die link die je me geeft, kan ik egt niets nuttigs over mijn probleem vinden, ik heb zelf ook alle soorten search titels gebruikt :|

Er ligt al een lijntje naar de kamer, het is een normale telefoon lijn met een telefoontje eraan. Deze wil ik dus gebruiken voor de ISDN adapter.
Moet ik dan de plugjes aan de voorkant dan aanpassen (speciale tang?) en beneden in de kast, in welk kastje moet hij dan geplugt worden, dat NT1 ding of die quattrovox?

[ Voor 29% gewijzigd door jozy op 12-04-2003 10:08 ]

• JdM

JdM

Humbled

"makker" hmm, daar straalt nou niet echt veel goeds vanuit :/
[.....]

Moet ik dan de plugjes aan de voorkant dan aanpassen (speciale tang?) en beneden in de kast, in welk kastje moet hij dan geplugt worden, dat NT1 ding of die quattrovox?
En aan deze paar zinnen kan ik echt met gemak opmerken dat je dus niet weet waar je het over hebt, terwijl dat met de zoekfunctie makkelijk te vinden is.

Daar komt nog bij dat je in je openingspost totaal niet aangeeft wat je al gedaan hebt, dan moet je het niet gek vinden dat ik je doorverwijs naar de search, ik zou je best willen helpen en het antwoord op je vragen is niet zo moeilijk , maar ik hou niet zo van jou instelling "makker".
Pagina: 1