ik heb ook nog zo'n hercules (HGA) kaartje gehad in mn oude 286. Moest ook een speciale monitor op. Maar volgens mij was dat kaartje (icm beeldscherm) wel erg geschikt voor tekstverwerking (beter nog dan vga destijds), omdat het beeld heel stil is(/lijkt) en een hogere resolutie biedt (700x300 oid). Ik had nl. eerst een vga kaart met zwart-wit vga monitor op die pc, maar daar kreeg ik gewoon koppijn van dus had ik er een hercules kaart ingezet met bijbehorende monitor. Werkte prima

Ik had er zelfs windows mee draaien (1.03

, maar win3.1 scheen ook nog te draaien als ik meer ram had)
En ik kon ook gewoon cga spelletjes spelen met dat ding zonder iets te veranderen. Achterop de kaart zat wel een schakelaartje maar ik ben er nooit achter gekomen waar die voor diende.
Als ik me het goed herinner is Hercules faillet gegaan toen vga de standaard werd, en zijn ze jaren later (1997 ofzo) weer doorgestart met het maken van de huidige 'Hercules' kaarten. Of een ander bedrijf die de naam gekocht heeft, lijkt me aannemelijker eigenlijk.. ik heb tegenwoordig nog steeds een hercules kaart... maar dan met radeon 8500 chip

Wel grappig dat de naam nog steeds bestaat
[
Voor 5% gewijzigd door
Palomar op 13-04-2003 00:09
]