Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nut van een case sensor

Pagina: 1
Acties:

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43
hallo allemaal,
ik heb vandaag mijn nieuwe kast binnen gekregen (Avance B031 serverkast)
en daar zit op de achterkant een case open sensor.
nou vroeg ik me af wat het nut van zo`n sensor was.
en zaan daar ook progjes voor?

mvg, BJD

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 22:10

PommeFritz

...geen friet

Meestal zit er dan in de bios een pagina waarop staat of de kast open is geweest. Tegen inbraak / hacking en zo....

FireFox - neem het web in eigen hand

Verwijderd

Hacking ?

Persoonlijk vind ik het geen nu hebben. Je hebt je pc met password beveiligd klaar. Case open sensor pff kan iemand mij vertellen als dat enige nut heeft ???

Verwijderd

Met een case sensor kun je van afstand zien of je kast open staat. daar is een special programmatje voor(per moederbord verschillend). hier mee kan je dus zien of je pc bijvoorbeeld leeg gestolen wordt.
In een bedrijf met 1000 pc's is dat wel handig maar thuis eigenlijk niet

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 05:11

talin

ES-MA

de nieuwe compaq's hebben ze ook .

zou me wel iets voor kunnen stellen als die kast iets open staat dat dan de airflow beneden peil raakt .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 23:40:
Hacking ?

Persoonlijk vind ik het geen nu hebben. Je hebt je pc met password beveiligd klaar.
Kast openmaken en BIOS resetten.... klaar.
Case open sensor pff kan iemand mij vertellen als dat enige nut heeft ???
Ja dus.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Verhip, die kast wil ik ook kopen maar ik heb er alleen een hele kleine foto van, zou je mischien een paar grote pics kunnen maken? :)

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 08:38
tuurlijk heeft dat nut.. je zou een alarm af kunnen laten gaan als je kast open gaat.. voor servers in bedrijfs omgevingen best handig.
dat is in de meest bios'en in te stellen

Verwijderd

Je hebt ook van die insteekkaartjes die de harde schijf weer leegmaken bij rebooten, die kan je er uit trekken en dan allerlei wijzigingen doen.
maja, met win98 gewoon shift inhouden en hij boot niet via de bios
Ik ken een paar mensen van men oude school die toen erg graag dat kaartje er uit wilden hebben , dan is het handig als je ziet dat de kast open is geweest

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

stunn0r schreef op 12 april 2003 @ 00:14:
tuurlijk heeft dat nut.. je zou een alarm af kunnen laten gaan als je kast open gaat.. voor servers in bedrijfs omgevingen best handig.
dat is in de meest bios'en in te stellen
Wordt nog meer gebruik voor de clients :)
De server staat zowieso al op een plaats waar niet iedereen bij kan normaal gezien :)

In grotere bedrijven wordt het meestal gebruikt door de systeembeheerder om te kijken of het personeel er niet met hardware aan de haal gaat, of in de case begint te prutsen ofzo.

Case gaat open -> censor triggert -> systeembeheerder krijgt een signaal op z'n scherm (of mail) met de melding dat PC met dat IP open gegaan is.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• BJD
Bierkameel schreef op 12 April 2003 @ 00:10:
Verhip, die kast wil ik ook kopen maar ik heb er alleen een hele kleine foto van, zou je mischien een paar grote pics kunnen maken? :)
http://www.listan.de/showmenu.php?menunr=a0001s2

• BJD
b.t.w. koop hem wel zonder voeding.
ik hoorde dat bij kasten met voeding de voeding niet erg best is.
ik heb hem ook zonder PSU ik koop bij comptecworld een enermax voor 65 euro

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
sry, als ik je kast echt open wil doen zonder die sensor te laten gaan, zal ik ofwel à la Mc Giver te werk gaan, ofwel mijn dremel paken en gewoon een gat in uw zijpaneel boren.
[logische modus]
Maar ja, dan kan ik ze evengoed menemen, dat zal minder lawaai maken.
[/logische modus]

Verwijderd

case sensor heeft zeker nut,
ikzelf werk voor de IT afdeling van de ING bank (in belgie)
alle pc's hebben daar een case sensor...
het valt regelmatig voor dat de mensen stoer willen doen door de case eens te openen
of gewoon de 256mb te vervangen door 128mb (256 voor thuis dan)
geloof me, het gebeurt allemaal

met behulp van die case sensor start de pc niet meer op (vraagt wachtwoord)
en kunnen ze niet meer verder tot wij een kijkje zijn gaan nemen.
In dit geval heeft deze sensor een preventieve functie.

maar verder, voor prive gebruik... zou ik hem persoonlijk ook disablen hoor...

Verwijderd

Er zijn mensen met broertjes/huisgenoten die het grappig vinden om kabels los te trekken/jatten :(

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 10:36:
case sensor heeft zeker nut,
ikzelf werk voor de IT afdeling van de ING bank (in belgie)
alle pc's hebben daar een case sensor...
het valt regelmatig voor dat de mensen stoer willen doen door de case eens te openen
of gewoon de 256mb te vervangen door 128mb (256 voor thuis dan)
geloof me, het gebeurt allemaal

met behulp van die case sensor start de pc niet meer op (vraagt wachtwoord)
en kunnen ze niet meer verder tot wij een kijkje zijn gaan nemen.
In dit geval heeft deze sensor een preventieve functie.

maar verder, voor prive gebruik... zou ik hem persoonlijk ook disablen hoor...
Dat is dan altijd lachen als de mensen er met een rode kop bijstaan: "Ik zweer het, ik was gewoon aan het typen in Word, en ineens.... Ik heb echt niets abnormaal gedaan...".

De mensen kunnen betrappen geeft een kick.

• BJD
thnx allemaal.
(moderators:topic mag dicht)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoe werkt zo'n ding eigenlijk? Mn oude gigabyte mobo heeft er ook een.

• BJD
een aansluuiting of een switch?
als je mobo het ondersteund:
er zit aan de achterkant van je kast een sensor(druk schakelaartje) die detecteerd (doordat hij niet meer ingedrukt word) of de kast open is.
dit signaal geeft hij aan je mobo door en afhankelijk van je mobo kun je er een aantal dingen mee doen:
-alarm
-poweronpassword inschakelen enz. enz.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 01:26:
Je hebt ook van die insteekkaartjes die de harde schijf weer leegmaken bij rebooten, die kan je er uit trekken en dan allerlei wijzigingen doen.
maja, met win98 gewoon shift inhouden en hij boot niet via de bios
Ik ken een paar mensen van men oude school die toen erg graag dat kaartje er uit wilden hebben , dan is het handig als je ziet dat de kast open is geweest
Jaja? :?

• BJD
wij hebben op school aopen micro-ATX pctjes @ 1,7ghz (jaja maar helaas celeron :-()
daar zitten ook hardware restore kaartjes in.
bedoel je dus dat je als je de pc aanzet en je shift indrukt tijdens het booten (totdat je win98 opstartcherm ziet) de pc om dat kaartje heen gaat en je permanente weizigingen kan doen?????

Verwijderd

ja, als je windows98 opnieuw wil opstarten en je houd shift ingedrukt terwijl je op het ok knoppie drukt start ie opnieuw op zonder door je bios heen te gaan...

• BJD
nej het gaat om een omzeiling van een hardware restore kaart.
dat van shift wist ik al.
maar het gaat er om een hardware restore kaart te omzeilen.
dat als je directX op de pc zet ofzo en hij reboot of je dat ding kan omzeilen om de instalatie te laten doorgaan

• ANdrode
  • Niet online
Opstarten zonder door het bios te gaan is onmogelijk. Je hardware wordt dan namelijk niet herkent.
Wat je wel doet als je met shift 'op nieuw opstart', komt neer op terug gaan naar dos prompt, en dan weer de GUI laden.

Verwijderd

Voor hoge scholen/universiteiten handig :p, Ik heb ooit voor een hoge school 400 pc's moeten bouwen(Bij een bedrijf ofcoz) omdat de oude pc's(1jaar) compleet waren leeg geroofd. Vraag me niet hoe ze het deden ;), HD's deden ze door de lege cd-rom sloten maar proccesors.... Zo kunnen ze zien waneer die kast is open geweest en wie er toen achter zat.

• BJD
als je met shift onieuw opstart worden de weizigingen dan doorgevoerd?

Verwijderd

Spider.007 schreef op 11 April 2003 @ 23:52:
[...]
Kast openmaken en BIOS resetten
Dan kom je er dus ook achter, alleen met minder details :P

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
ANdrode schreef op 12 April 2003 @ 16:11:
Opstarten zonder door het bios te gaan is onmogelijk. Je hardware wordt dan namelijk niet herkent.
Wat je wel doet als je met shift 'op nieuw opstart', komt neer op terug gaan naar dos prompt, en dan weer de GUI laden.
Ja ik dacht dus aan dat eerste he... Zonder bios opstarten=onmogelijk vanaf uit-stand.. Maar goed, bij reboot idd wel

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
talin schreef op 11 april 2003 @ 23:51:
...
zou me wel iets voor kunnen stellen als die kast iets open staat dat dan de airflow beneden peil raakt .
of zou de lucht temp van je kast dan op kamer temp raken als de deur open is?? Ik weet niet wat voor kast jij hebt maar bij mij wordt hij toch echt cooler als de deur open is!

Verwijderd

pcmadman schreef op 13 April 2003 @ 01:28:
[...]

of zou de lucht temp van je kast dan op kamer temp raken als de deur open is?? Ik weet niet wat voor kast jij hebt maar bij mij wordt hij toch echt cooler als de deur open is!
slechte airflow :+

• BJD
ow dus ik neem aan dat jij watergecoolde casefans hebt?
Pagina: 1