Is het mogelijk om zelf een dvd te maken met een regio 2 beveiliging zodat de dvd niet 1-2-3 te kopieren valt? Ik heb al op diverse plaatsen gezocht, maar geen antwoord gevonden.
Een regiobeveiliging biedt tegenwoordig totaal geen bescherming tegen het rippen van je DVD, dus ik denk dat je op zoek moet naar een andere manier van beveiligen.
Het gaat mij om de mensen die niet zoveel afweten en een standaard kopieerprogramma geinstalleerd hebben.
Regiocodering heeft niets, maar dan ook niets met kopieerbeveiliging te maken. Is puur en alleen het al-dan-niet afspelen in bepaalde delen van de wereld.Brakius schreef op 11 April 2003 @ 22:19:
Is het mogelijk om zelf een dvd te maken met een regio 2 beveiliging zodat de dvd niet 1-2-3 te kopieren valt? Ik heb al op diverse plaatsen gezocht, maar geen antwoord gevonden.
Kopieerbeveiliging regel je door je DVD DECSS te encrypten. Dan doet een 1:1 kopie het niet.
Maar een simpel ripproggie gaat daar dwars doorheen, dus dat schiet niet echt op.
Echt beveiligen kun je niet. Alleen door DVD-9 te laten persen kun je het moeilijker maken. Onmogelijk niet.
Ok, dat is wat ik bedoel, een dvd encrypten. DVD-9 is voor thuisgebruik niet aan de orde.
misschien kan dat met Scenarist. Die word ook gebruikt door de studio's dus misschien da die dat wel kan
Waarvoor is het? Als het voor vrienden/familie is zou ik me er helemaal geen zorgen om maken. Als het voor een non-profit organisatie is zou ik zeggen: Vraag de mensen vriendelijk of ze er geen kopie van willen maken. Inpraten op mensen hun morele gevoelens is daar vaak nog de beste methode.
Is het echt voor een bedrijf: Waarom laat je ze niet persen?
Is het echt voor een bedrijf: Waarom laat je ze niet persen?
You can't have everything. Where would you put it?
Ik denk dat je Content Scrambling System. (CSS) bedoelt.DJSmiley schreef op 11 April 2003 @ 22:25:
[...]
Kopieerbeveiliging regel je door je DVD DECSS te encrypten. Dan doet een 1:1 kopie het niet.
DeCSS (Decrypt Content Scrambling System) is meer de naam van het programma die de beveiliging omzeilt.
Zover ik weet is er alleen hardware die de CSS beveiliging kan aanbrengen. Die hardware kost in de duizenden en bovendien heb je er nog een licentie voor nodig?
Wanneer je css beveiliging wilt schrijven, dan moet je een dvd kunnen schrijven met 2054 sectorsize. Weet iemand of dit technisch mogelijk is met een huistuinkeuken dvd schrijver?
[ Voor 15% gewijzigd door Brakius op 19-04-2003 20:05 ]
Pagina: 1