Toon posts:

Windows herkent 2 Videokaarten (radeon 9700 pro) ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb sinds kort sapphire Ati Radeon 9700 Pro omgeruild wegens een defecte Gf4 ti 4600. Heb kaart geinstalleerd + de kabels (power extension cables) van de kaart aangesloten op de voeding + harddisk. (is dit eigenlijk wel nodig, volgens sapphire wel (website)) Drivers 7.84 geinstalleerd. Na opnieuw opstarten herkende windows bij hardware configuratie => apparaatbeheer => beeldschermadapters=

1. radeon 9700 Pro
2. radeon 9700 Pro Secondary

Is dit normaal, verder worden er geen conflicten aangegeven bij apparaatbeheer.

Bij eigenschappen 1. radeon 9700 PRO: algemeen -> locatie: Pci bus 1, apparaat 0, functie O.

Bij eigenschappen 2. radeon 9700 PRO: algemeen -> locatie: Pci bus 1, apparaat 0, functie 1.

Weet iemand wat dit betekent. VOlgens is het niet helemaal goed als er twee videokaarten worden herkend door windows, toch?

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

klopt wel

dual head enzo

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dat is je tweede beeldscherm volgens mij :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Spider.007 schreef op 11 April 2003 @ 21:31:
Dat is je tweede beeldscherm volgens mij :?
Klopt als een bus :)

[ Voor 9% gewijzigd door The_Greater op 11-04-2003 21:32 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

DVI poort

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
ook ik kan het bevestigen, kan dus igg dicht :)

Verwijderd

Topicstarter
En welke moet ik nou gebruiken(1 of 2)? Of wordt dat automatisch herkend door de kaart.

En die kabels he (power extensions cables van de 9700 Pro), zijn die nou echt noodzakelijk om aan te sluiten op je voeding én je harddisk of alleen het vierpins molex connectortje aansluiten aan je voeding, zodat je het harddisk connectortje niet gebruikt, of hoef je helemaal geen power extensions cables van de kaart aan te sluiten. (Of maakt het allemaal geen ruk uit). Want ik dacht dat deze kaart juist niet zoveel stroom verbruikte, althans minder dan de Gforce 4 ti 4600.

Bij eigenschappen-> instellingen -> heb je keuze uit 2 schermen mijn (1) ma203Dt (iiYama op radeon 9700 Pro of (2) standaard monitor op radeon 9700 Pro.

Verwijderd

lees de handleiding door, als het erin staat dat je de power cables moet gebruiken dan staat dat erin wegens een reden

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

secondary is voor als je een 2e monitor aansluit op je videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Het staat dus nergens in de handleiding, maar staat wel op de website van Sapphier

...vreemd toch

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 21:55:
Het staat dus nergens in de handleiding, maar staat wel op de website van Sapphier

...vreemd toch
Wellicht is het later in de drivers zo aangepast dat hij er 2 adapters van maakt i.p.v. 1 adapter waar 2 monitoren op kunnen.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik software (drivers) om antisotropis filters op te schroeven en om FSAA aan te zetten. Want nu kan ik dat niet doen.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

www.ati.com

En dan zoeken naar de nieuwste catalyste drivers + control panel. Volgens mij zijn die drivers die je gebruikt ook redelijk ook. Kan het mis hebben, het zelf niet zo'n kaart.

[ Voor 89% gewijzigd door RawPeanut op 12-04-2003 12:47 ]

Canon Digital Ixus V3

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij bij geavanceerde eigenschappen... Deed me broer volgens mij ook @ zijn 9500 128MB

Verwijderd

Topicstarter
ThePerfectCell schreef op 12 April 2003 @ 12:47:
Volgens mij bij geavanceerde eigenschappen... Deed me broer volgens mij ook @ zijn 9500 128MB
Nee, al geprobeerd bij geavanceerd, maar daar heb ik totaal geen opties

En catalyst is alleen voor hertz instellingen, en het instellen van een tweede monitor en daar blijft het wel bij.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 13:11 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 13:00:
[...]

Nee, al geprobeerd bij geavanceerd, maar daar heb ik totaal geen opties

En catalyst is alleen voor hertz instellingen, en het instellen van een tweede monitor en daar blijft het wel bij.
Dan zou ik het niet weten...

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Control Panel installeren, settings => advanced => Direct3D/OpenGL

zie meuktracker: ATi Catalyst 3.0 update , meuktracker: ATi Catalyst 3.1 en meuktracker: ATi Catalyst 3.2 voor linkjes naar Control panels (resp Catalyst 3.0, 3.1 en 3.2)
Pagina: 1