Toon posts:

Wanadoo, van basic naar broadband basic?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu Wanadoo Basic, max zo'n 8kbyte down / sec.
Volgens Wanadoo komt met Broadband Basic te liggen op zo'n 150 kbit/s = 18.75 kbyte/sec. , voor bijna hetzelfde bedrag als dat ik nu betaal aan gewoon Basic. Volgens de helpdesk van Wanadoo zou dit de gemiddelde snelheid moeten zijn. Op mijn vraag wat volgens de boekjes mijn huidige basic-snelheid zou moeten zijn had hij geen antwoord. Ook op mijn vraag of het abonnementsgeld binnenkort omhoog gaat, vanwege het invoeren van de snelheidsverdubbeling (gebeurt trouwens zowel bij gewoon als broadband) had hij geen antwoord.

Mijn vraag is: is het handig om van Basic naar Broadband Basic over te stappen of komt het in theorie op (bijna) hetzelfde neer? En weet iemand wat het gaat kosten in de (nabije) toekomst?

Voor alle duideijkheid: ik heb geen zin om veel meer uit te gaan geven aan een veel duurder abonnement en ik wil gewoon bij Wanadoo blijven!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 18:47
Ben ik ook wel benieuwd naar...

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 22:50

not-known

[BI] Crewmember

ik heb nu al een gemiddelde van 17/18 KB p/s zonder verhoging en vind het wel erg goed gaan tegenwoordig.
na de verhoging gaan de prijzen wel iets omhoog, maar het lijkt mij niet handig voor de concurrentie om dat extreem omhoog te doen.. aangezien ze adverteren met slogans die laten zien dat zij goedkoper zijn dan vergelijkbare producten.

en ze zijn nog steeds bezig met het er uit denderen van de demos modems, dus het zit er wel aan te komen dat je over een tijdje moet overstappen.
maar na de verhoging zal de prijs/kwaliteit van Broadband Basic denk ik wel hoger liggen dan Basic.. vooral stabiliteit van het Com21 netwerk is stukken hoger dan demos (ben zelf ook overgestapt een jaartje geleden)

[ Voor 1% gewijzigd door not-known op 11-04-2003 22:28 . Reden: weekend :| ]

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met dat de stabiliteit beter is? Ik heb er nu niet vaak last van dat ie er uit klapt ofzo, als dat is wat je bedoelt...

Wat was trouwens je downloadsnelheid toen je nog gewoon basic had?

Ik woon trouwens in Rijswijk.

Verwijderd

Ik had Casema Basic met Demos,
heb een nieuw Motorola EuroDocSis SB4200E modem gekregen ivm omwissel.

Nu is m'n abbo nog steeds hetzelfde, maar is mijn max upload van 10K naar 30-65K gegaan.... (op dit moment m'n Kazaa download: 32K gemiddeld)

Stabiliteit van Demos - tsja traag als je serialpoort, maar geen rare disconnects.
Com21 - Maat van me ligt er vaak uit, en moet dan 10-30 min wachten voordat zijn IP refreshed is door de Casema server.
En DocSis: perfecte snelheid, snel connecten, maar doordat ze met de wijkkasten aan het rommelen zijn veel disconnects in het begin - schommelende signaalwaardes etc. Nu wordt dat gelukkig wel goed aanpakt: gewoon veel klagen en dan komt er vanzelf een monteur bij je thuis om de boel door te meten en het signaal wat harder te zetten in de wijkkast.

Kortom, ik ben tevreden met EuroDocsis - ik zou niet weten waarom ik naar en hoger abbo zou stappen....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 00:44 ]

Verwijderd

Broadband basic is inmiddels geupgrade naar 300 kbit/s, wat een snelheid oplevert van tegen de 40kB/s, voor €15 meer kan je downloaden met 100-110 kB/s

en er zijn idd prijsverhogingen aangekondigd. Basic zal op het niveau komen van een adsl lite verbinding. Zo'n 33-35 € dus.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 10:58 ]

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 20:56
15 Euro meer is 50 % extra betalen jonge man.... (1,5 keer) en da's een beste hap geld...
Pagina: 1