Hekp help help! Mijn muisdrivers doen het dus nu niet meer. Ik heb een Logitech mx500 muis gekocht maar de drivers deden het al slecht en nu krijg ik ze niet meer gedeinstalleerd of geinstaleerd. Ik heb de drivers onder windos XP dat ik heb bij hardware verwijderd en opnieuw geinstaleerd maar nu zegt hij foutcode 10 het apparaat werkt niet! Het lampje brand en hij doet het wel het komt door de drivers. Hoe dit op te lossen want in de search vond ik niks.
Nieuwste drivers al van het internet geplukt en geprobeerd?
Al oudere driver versies geprobeerd?
Al op PS/2 én USB geprobeerd?
Zit er niet iets wat de laser blokkeerd? (aan de onderkant van de muis dus)
Al oudere driver versies geprobeerd?
Al op PS/2 én USB geprobeerd?
Zit er niet iets wat de laser blokkeerd? (aan de onderkant van de muis dus)
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Muis eraf halen, rebooten, en weer aansluiten hielp bij mij een tijd terug.
Weet iemand misschien hoe ik de muisdrivers helemaalweg kan halen en opnieuw installeren zodat ze het ook doen? Gewoon wat regkeys weghalen helpt niet. (niet te diep gezocht anders doe ik straks iets verkeerd)
Verwijderd
hey, ik neem aan dat je de muis al eens via Device Manager hebt verwijderd?
Download anders eens de laatste 'driver' van Logitech voor al hun uitgebrachte muizen e.d: MouseWare
Als je die hebt geinstalleerd staan uninstall je de muis (via Device Manager), start opnieuw op en laat de Mouseware je muis herkennen en installeren (zou automagisch moeten gaan als ie in de usb of gewone muispoort geprikt zit).
Lukt het hierna nog steeds niet zou ik ff een mailtje naar logitech sturen
edit: zit er geen helpfile bij wat uitlegt wat foutcode 10 is?
Download anders eens de laatste 'driver' van Logitech voor al hun uitgebrachte muizen e.d: MouseWare
Als je die hebt geinstalleerd staan uninstall je de muis (via Device Manager), start opnieuw op en laat de Mouseware je muis herkennen en installeren (zou automagisch moeten gaan als ie in de usb of gewone muispoort geprikt zit).
Lukt het hierna nog steeds niet zou ik ff een mailtje naar logitech sturen
edit: zit er geen helpfile bij wat uitlegt wat foutcode 10 is?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 23:13 ]
Dat helpt allemaal niet. De muissoftware doet het weer maar het scrollwieltje niet. Ik heb alles nagecheckt in de search maar daaar staat niks tussen wat helpt. De software deinstalleren en weer installeren werkt dus niet want die is heel brak (software). Hoe kan ik de software deactiveren als ik een spelletje ga spelen? Zodat het scrollwiel het wel doet.
Wat dacht je ervan die muis eraf donderen in Apparaatbeheer, en geen Logitech software te installeren? Die is vaak overbodig 
Rafe, het is extra geen ectra
(
)
Rafe, het is extra geen ectra
[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 13-04-2003 13:29 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Niet als je je ectra muisknoppen wilt gebruikendual-zip schreef op 13 april 2003 @ 13:25:
Wat dacht je ervan die muis eraf donderen in Apparaatbeheer, en geen Logitech software te installeren? Die is vaak overbodig
Probeer eens USB aan te sluiten of PS2... en dat wisselen tijdens boot of wanneer OS al geladen is...
Remove je drivers desnoods manual... en clean je registry en gebruik daarna laatste drivers van logitech
Remove je drivers desnoods manual... en clean je registry en gebruik daarna laatste drivers van logitech
Bij doen alle knoppen het zonder mouse ware
Ja ze doen het allemaal en ik heb het geprobeerd. Het werkt gewoon in windos. Daar kan ik scrollen en alles maar wanneer ik in games kan lukt dat dus niet meer.
Weet jij dan een site waar je kan zien welke registry keys ik moet verwijderen want zo even de keys verwijderen van Logitech heeft geen effect.n00bs schreef op 13 April 2003 @ 13:48:
Probeer eens USB aan te sluiten of PS2... en dat wisselen tijdens boot of wanneer OS al geladen is...
Daar geloof ik helemaal niks van. De onderste knop (van bovenaf gezien) werkt niet zonder drivers. De rest werkt idd zonder drivers en zelfs beter dan met.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Bijna elk systeem heeft andere drivers aan boord, mogelijk door een eerdere muis die hij gehad heeft, dus het kan wel degelijkThe Dolf schreef op 13 April 2003 @ 14:04:
[...]
Daar geloof ik helemaal niks van. De onderste knop (van bovenaf gezien) werkt niet zonder drivers. De rest werkt idd zonder drivers en zelfs beter dan met.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
Misschien gewoon keihard de Logitech dir verwijderen?
Er staat ook een "Clean" dir in. (Logitech\MouseWare\Drivers\Win2k_XP\Clean).
Die al geprobeerd?
Je hoort soms de raarste verhalen over dat de muisknoppen, van een meer-dan-3-knoppen-muis van Logitech, wel werken.
Dat doen ze dus NIET. En als ze het "doen", dan doen ze het niet goed.
Bijvoorbeeld: "MouseBtnUP" ipv "MouseBtnPress".
Wat heb ik aan een muistoets die pas werkt als je'm loslaat?
Erg leuk als je een FPS speelt.
(ik heb een MX-500)
Je zou bijna zelf drivers gaan maken, dan dat brakke MouseWare.
Er staat ook een "Clean" dir in. (Logitech\MouseWare\Drivers\Win2k_XP\Clean).
Die al geprobeerd?
Je hoort soms de raarste verhalen over dat de muisknoppen, van een meer-dan-3-knoppen-muis van Logitech, wel werken.
Dat doen ze dus NIET. En als ze het "doen", dan doen ze het niet goed.
Bijvoorbeeld: "MouseBtnUP" ipv "MouseBtnPress".
Wat heb ik aan een muistoets die pas werkt als je'm loslaat?
Erg leuk als je een FPS speelt.
(ik heb een MX-500)
Je zou bijna zelf drivers gaan maken, dan dat brakke MouseWare.
In de clean directory staan geen belangrijke gegevens alleen een inf bestand en een cat bestand en als ik die inf bestand installeer heeft dat geen effect.
Nou nee. Ik heb het ff zelf getest en onder windows 98se doen die extra knoppen het niet. Onder 2000, XP en 2003 doen ze het allemaal met uitzondering van die ene knop. Dat zal altijd zo zijn en we praten hier over de standaard drivers en niet over de drivers van een vorige muisdual-zip schreef op 13 April 2003 @ 14:14:
[...]
Bijna elk systeem heeft andere drivers aan boord, mogelijk door een eerdere muis die hij gehad heeft, dus het kan wel degelijk
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
ik heb dus zelf ook een mx500 en voor ik em er in stak, heb ik eerst MouseWare gedownload, geinstalleerd, PC uitgezet, muis in ps2 poort (of USB, weet ik nie meer en boeit op zich helemaal niet) en toen PC weer aan, muis werd gevonden door MouseWare als een mx500. Hij werkte vanaf dat punt en ik heb er nooit problemen mee gehad, ik heb de twee duim knoppen als forward en backward ingesteld, achterste van de middelste rij is F5, die daar boven is page-down, de scrollwiel heeft de normale funktie, en de voorste is mouse3 (derde muisklik zeg maar).
zeker weten dat je je hele muis er afgedonderd heb met Apparatenbeheer/Device manager en opnieuw opgestart?
zeker weten dat je je hele muis er afgedonderd heb met Apparatenbeheer/Device manager en opnieuw opgestart?
Verwijderd
Ah, ik was vergeten er bij te vermelden dat de problemen zich niet onder Windows voordoen (daar werkt de muis prima uiteraard), maar tijdens games.
Dat klopt, voor die bovenste knop heb je een appart stukje software nodig, dat pulldown alt-tab menu zit nie standaard in je windows dus daar heb je mouseware voor nodig.The Dolf schreef op 13 April 2003 @ 14:34:
[...]
Nou nee. Ik heb het ff zelf getest en onder windows 98se doen die extra knoppen het niet. Onder 2000, XP en 2003 doen ze het allemaal met uitzondering van die ene knop. Dat zal altijd zo zijn en we praten hier over de standaard drivers en niet over de drivers van een vorige muis
Als je aan die functie geen waarde hecht, geen mouseware installen want 't zuigt in games. Dan werken opeens je knoppen niet meer (bijv. mouse4 en mouse5 in hl/cs)
Ik weet eniet hoe maar alles werkt opeens. Ik heb de mouseware software opnieuw geinstalleerd en de extra knoppen aan F4 t/m F8 genoemd. Pakt hij ze zo.
Pagina: 1