Toon posts:

[VB] Bron van html pagina uit WebBrowser element opvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een applicatie in Visual Basic. M'n applicatie moet wat gegevens naar een website versturen (via een webbrowser element) en de returncode van de pagina geeft aan of het programma gestart mag worden of niet.

Het versturen en ontvangen van gegevens lukt. Ik krijg netjes in m'n browservenster te zien of de gebruiker verder mag (true) of niet (false).

Het probleem is echter dat ik nu de bron van het php document in een variabele wil zetten, zodat ik dmv die variabele kan bepalen of het programma op mag starten of afgesloten moet worden.

Ik heb al uren zitten zoeken naar examples, tutorials en op MSDN maar niets heeft me verdergeholpen, dus ik hoop dat jullie me een stapje verder kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Dennis

Verwijderd

vaag verhaal, maar je wilt dus TCP/IP pakketjes ontleden op errorstatus?

http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec10.html

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee, ik heb een php pagina waar ik gegevens naar stuur via een WebBrowser element. Voorbeeld:

index.php?naam=blabla&adres=blabla&serienummer=blabla

Deze geeft true of false terug (zo heb ik deze geprogrammeerd)

Ik wil zeg maar uit m'n element die true of false kunnen halen, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.

In m'n form zie ik netjes 'true' staan maar ik wil deze waarde in een variabele stoppen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 21:17 ]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Beetje zoeken op MSDN voor meer info, maar je kunt via webbrowser1.Document het DOM benaderen. Met bv webbrowser1.Document.Body.innerHtml lees je de html uit de body uit.
Als je pagina enkel een true of false (als tekst) teruggeeft, en verder niks, is het niet zo moeilijk om die uit te lezen op die manier. Of het de beste methode is weet ik niet, denk t niet... maar t kan :)
Als het enkel gaat om te checken of het serienummer ok is, zou je dat denk ik ook zonder de webbrowser control kunnen doen, bv met de MS Internet Transfer Control.

Exact expert nodig?