[GrabIt] Geselecteerde nieuwsgroepen zijn leeg :-|

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 22:28
Ik heb me eerder vandaag GrabIt gedownload; en om precies te zijn versie 1.4.6 Beta (Build 836). Heb vervolgens het adres van mijn newsserver ingevoerd en dan krijg ik ook wel die hele waslijst van beschikbare newsgroepen getoond (zie screen), maar als ik ze wil selecteren d.m.v. dubbelklikken (subscriben), blijkt 'ie gewoon leeg te zijn. :? En das met ze allemaal. Nou jah... 'allemaal'; in ieder geval genoeg geprobeerd waar een erg hoge 'article count' bij stond die het dus niet deden; en tot de conclusie te komen dat er iets niet goed is. Doe ik nu iets verkeerd ofzo? Moeten er nog wat handelingen worden gedaan voordat ik informatie bij die geselecteerde nieuwsgroepen kan ophalen of kan ik dat weer in een speciaal schermpje zien? Bij Outlook Express is het overigs geen probleem om dat te doen. Suggesties?

Mod-break:

AUB geen screenshot met cracks/warez nieuwsgroepen er op!

[ Voor 14% gewijzigd door SH007 op 11-04-2003 23:15 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien eerst de headers ophalen?
Dus even op de 'updates groups' knop raggen.

Overigens vind je een complete uitleg over Grabbit hier :P

[ Voor 35% gewijzigd door kamerplant op 11-04-2003 22:50 ]

🌞🍃

• Havocnl
  • Laatst online: 30-08 11:13
"update group" Knoppie links boven ;)
of "update groups" om ze allemaal te halen :P

Ohja een leuke site over vanalles wat met nieuwsgroepen en het downloaden daarvan te maken heeft is http://www.tutorialbase.net
Modbreak:
Dit lijkt ernstig op een warez aanbod, laat dit voortaan achterwege a.u.b.

[ Voor 114% gewijzigd door blackd op 11-04-2003 23:17 . Reden: :X :P ]

Wèh zedde gij??

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Topic weer open.

Post aub geen namen van warez/cracks nieuwsgroepen etc en hou het ontopic!

[ Voor 84% gewijzigd door SH007 op 11-04-2003 23:19 ]

• Silent Thunder
Jah, ik heb die hele boel al zo vaak geupdated dat er gewoon al niks meer te valt te updaten. :P Daar was ik, gelukkig, ook nog wel achter gekomen. :)

Databeest: ik heb jouw link ff doorgekeken en die dingen had ik al automatisch en onbewust doorgelopen na het installeren. Maar ik heb nog eens specifiek gekeken en het gaat mis waar ze je van te voren die hele waslijst laten ophalen (dat gaat dan ook nog wel goed bij mij) en vervolgens de settings in preferences instellen; en op een gegeven moment zeggen: "we zijn klaar om te downloaden! We gaan naar het eerste tabblad wat de naam van de groep heeft. Daar zien we de inhoud."

Nou... die inhoud zie ik dus totaal niet. :?

• Silent Thunder
Ojah... ik zie 'em dus wel updaten (staat in batch als 'ie dat aan het verwerken is); maar zie 'em niet specifiek headers ophalen zoals op de voorbeeldpic staat.

Afbeeldingslocatie: http://www.daniel.yabbsites.com/binaries/downloaden/grabit/12.gif

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.kub.nl/~s680982/grabit.JPG

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Silent Thunder schreef op 11 april 2003 @ 23:38:
Ojah... ik zie 'em dus wel updaten (staat in batch als 'ie dat aan het verwerken is); maar zie 'em niet specifiek headers ophalen zoals op de voorbeeldpic staat.

[afbeelding]
Heb je wel een XS4ALL abo? Ik zie je iig niet van een XS4ALL hostname posten, en indien je niet via een XS4ALL IP verbinding maakt met newszilla, moet je een username & password opgeven van een XS4ALL account, om headers op te kunnen halen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• kamerplant
  • Niet online
blackd schreef op 12 April 2003 @ 10:38:
[...]

Heb je wel een XS4ALL abo? Ik zie je iig niet van een XS4ALL hostname posten, en indien je niet via een XS4ALL IP verbinding maakt met newszilla, moet je een username & password opgeven van een XS4ALL account, om headers op te kunnen halen.
Maar dan is de grouplist ook niet binnen te halen, tenzei je die van een andere newsserver vandaan hebt gehaald.

Maargoed, wat er bij jouw waarschijnlijk mis is, is één van deze instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~feestkar/db/grabit.jpg

Dus: In je newsserver properties moet je de maximum allowed connections op minstens 1 zetten (Bij newszilla is dat maximaal 3 trouwens..).
EN je moet in het 'Batch' scherm ook minstens 1 threadh aanvinken. Dan moet hij het doen, of het tenminste proberen. ;)

🌞🍃

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45

mno

Paknaald heeft denk ik het juiste antwoord (hij laat alleen een plaatje zien, had evt nog wat erbij kunnen uitleggen). Wat Silent Thunder steeds doet, afgaand op zijn screenshot, is steeds opnieuw de grouplist binnenhalen. Die bevat dus alleen de newsgroups en geen headers. Je moet dat andere knopje hebben (zie screenshot Paknaald).

Wat ik altijd doe: ga in je batch-tab staan en klik rechts op een nieuwgroup waarop je gesubscribed heb (staan links in dat scherm) en kies voor 'incremental update'.

Dan gaat ie headers binnenhalen. Daarna links op die group klikken om de headers te zien (het bovenste gele icoontje moet ingedrukt zijn, anders zie je geen complete headers).

Gewoon rösti

• MR_VIPER
  • Laatst online: 16-09 14:38

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Er is een probleem met updaten van de headers in v1.46beta bij de incremental update. Ik had er ook last van ben terug gegaan naar 1.45beta daar ging het wel goed. Probleem doet zich overigens @ random voor. De ene keer update hij wel andere keer niks.

*empty*

• Silent Thunder
Zo onvindingrijk was ik nog net niet dat ik dat over het hoofd zag. :) Maar ik heb echt op alle updates en upgrades van groups en servers geragt totdat ik eens ons weegde, maar hij schijnt het volgens mij niet goed te verwerken. Er gebeurt dus gewoon totaal niks. Die geselecteerde groepen blijven maar leeg. :?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/one.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/two.JPG
blackd schreef op 12 april 2003 @ 10:38:
[...]
DataBeest schreef op 12 April 2003 @ 10:48:
[...]

Maar dan is de grouplist ook niet binnen te halen, tenzei je die van een andere newsserver vandaan hebt gehaald.

Maargoed, wat er bij jouw waarschijnlijk mis is, is één van deze instellingen:
[afbeelding]

Dus: In je newsserver properties moet je de maximum allowed connections op minstens 1 zetten (Bij newszilla is dat maximaal 3 trouwens..).
EN je moet in het 'Batch' scherm ook minstens 1 threadh aanvinken. Dan moet hij het doen, of het tenminste proberen. ;)
Neen, ik heb de provider Brunssum.net. Maar ik vul natuurlijk niet die XS4ALL gegevens in hoor; wat in die tutorial stond. Zoals je op de 1e screen ziet jas ik netjes mijn eigen news-server erin. :) Dus dat gedeelte is volgens mij wel dik in orde; toch. :?

Overigs staan de allowed connections en threads ook vol open, dus daar zou 'ie feitelijk geen moeite mee moeten hebben I guess.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/four.JPG
Note: Ik heb zo onschuldig mogelijke newsgroupen proberen te pakken, dus a.u.b. niet miepen over die screens. O-)
mno schreef op 13 April 2003 @ 10:35:
Dan gaat ie headers binnenhalen. Daarna links op die group klikken om de headers te zien (het bovenste gele icoontje moet ingedrukt zijn, anders zie je geen complete headers).
En hier gaat het dus fout. Ik zie 'em dus wel de groups updaten (in ieder geval dat probeert 'ie), maar ik heb zo'n idee dat die bewerking de mist in gaat. Zoals je op de 3e screen ziet is hij concreet eigelijk niks aan het downloaden. Download-speed blijft ook op 0,00 staan en aantal bytes wat hij binnen heeft gehaald is ook nix komma nix in tegenstelling tot 2e screen waar het progje ook echt daadwerkelijk aan het downloaden is. Ik heb zelfs nog voor de zekerheid mijn Firewall ff gedisabled, maar zonder resultaat.
MR_VIPER schreef op 13 April 2003 @ 11:17:
Er is een probleem met updaten van de headers in v1.46beta bij de incremental update. Ik had er ook last van ben terug gegaan naar 1.45beta daar ging het wel goed. Probleem doet zich overigens @ random voor. De ene keer update hij wel andere keer niks.
Mja, ik ga eens proberen een iets oudere versie te downloaden... :) Wie weet gebeurd er een wonder en werkt die wel. :P

• Silent Thunder
Nou... andere versies geven gewoon hetzelfde probleem. :z En nogmaals; bij Outlook Express pakt 'ie al die newsgroupen meteen zonder moeite en bij GrabIt vertikt 'ie het gewoon. Anyone. :?
Pagina: 1