[laptop] gezocht : interne USB 2.0 pcmcia kaart?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:02
Het is dus duidelijk, ik ben op zoek naar een usb2.0 kaart voor mn laptop die niet uitsteekt als hij in de computer zit.. Ik heb al geprobeerd te zoeken met google (zoeken ging natuurlijk wel, alleen zaten de juiste resultaten er niet bij ;) ), ook de search leverde nix op. Op de sites van verschillende fabrikanten is nooit duidelijk hoeveel die dingen nu uitsteken..

Mijn laptop heeft dus 2 sleuven beschikbaar voor die kaarten, de onderste moet de kaart daadwerkelijk in en de bovenste is dus voor kaarten die 'hoger zijn', zijn er dan gdvrd geen kaarten die die ruimte gebruiken?

het ziet er dus zó uit :

+------+
| | <- xtra ruimte
/---------\
| | <- kaart erin, 1 hoogte
+--------+

hopelijk komt de tekening een beetje over :D

't gekke is overigens dat de handleiding van mn laptop het heeft over : pc card slot with connector for _two_ 3.3v/5v cards, and both of them support cardbus technology.

maar in dat bovenste gat past dus geen enkele kaart die ik heb, (een 3com xjack 802.11b en een compactflash->pcmcia adapter)... snapt iemand dit? Op een andere pagina heeft de handleiding het echter weer over : single slot for type II/III pc cards with cardbus 1.0 interface, blablabla, nu is het er weer één.. zucht.. :X

edit:
Ik dacht later nog even : laat ik ff uitleggen waar ik het precies voor nodig heb : mn laptop heeft slechts 1 (ja je leest het goed) usb aansluiting, nogal knudde.. ik heb dus wel een USB hub, wat prima werkt, maar als ik bepaalde dingen aan wil sluiten op de hub, kan die niet genoeg vermogen opwekken.. en moet ik dus een externe adapter meesjouwen. dit is dus een nono.. ik zoek dus een interne pccard, zodat ik hem altijd en voor eeuwig kan laten zitten. Firewire is geen optie, want ik wil ook pendrives gebruiken, en voorzover ik weet zijn die er niet voor firewire.

[ Voor 20% gewijzigd door WVL_KsZeN op 11-04-2003 20:36 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

PCMCIA type I, II en III, deze hebben verschillende diktes, de type III gebruikt ook de ruimte van het slot daarboven. Jij hebt waarschijnlijk alleen Type II kaarten die die 5 mm dik zijn en dus deze extra ruimte niet nodig hebben.

http://www.papyrus.co.il/..._to_pcmcia_technology.htm

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• WVL_KsZeN
Okay, dank voor de link. Ik ben dus blijkbaar op zoek naar een type III pcmcia kaart, zodat alles intern blijft. Verder zoeken met google en nog meer zooi op allerlei websites levert helaas nog steeds niks op. Ik blijf dus even hopen op iemand die zo'n ding heeft/kent van naam.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb hier een Sitecom Cardbus USB 2.0 PC card, zit in het bovenste PCMCIA slot. Hij steekt uit naar boven. In het onderste slot zou nog een PC card kunnen die niet uitsteekt. Maar ik begrijp niet helemaal wat je nu wilt. Als je wilt kan ik er wel een foto van maken.
Dit bedoel ik dus:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/haashaas/foto6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/haashaas/foto7.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Canaria op 12-04-2003 22:11 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

ziet ernaar uit dat je hier ook externe voeding op moet aansluiten (het 5v-in socketje), werkt dus niet 'on the road' ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

freddifish schreef op 12 April 2003 @ 22:29:
ziet ernaar uit dat je hier ook externe voeding op moet aansluiten (het 5v-in socketje), werkt dus niet 'on the road' ?
Die zag ik serieus pas voor het eerst toen ik de foto maakte. Ik had de handleiding er al bij gepakt, maar er staat niets over in en zonder voeding werken de poorten perfect. Moet erbij vertellen dat alle USB apparaten die ik heb hun eigen voeding hebben.
edit:
niet goed gekeken in de handleiding
power supply with external power adapter: each USB port 500 mA / 5V, total 2 ports 1A / 5V
without external power adapter: total 2 ports 500 mA / 5V

[ Voor 19% gewijzigd door Canaria op 12-04-2003 22:42 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• WVL_KsZeN
Bedankt voor de foto, maar dit is juist wat ik niet wil.

Ik wil dus een kaart die ik in het onderste slotje insteek, en dan evt de bovenste slot ook gebruikt, zodat de usb aansluitingen niet uitsteken. Alles moet dus compleet _in_ de laptop zitten en niet uitsteken. Het maakt me daarbij niet uit of de kaart dubbele hoogte is of niet.

• WVL_KsZeN
schop

• WVL_KsZeN
shit... schop

Pagina: 1