@home + router

Pagina: 1
Acties:

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken weken een Level-One router om mijn internetverbinding te delen. Hij deed het een week prima maar ineens deed hij het om de 20 minuten niet meer.
De reset knop op de router mag dan ook niet baten, ik moet de stroom er even afhalen en dan doet ie het weer een minuut of 20.
Zoals gezegd heb ik dit probleem nu nadat het een week allemaal prima werkte. Ik heb zelfs de router al een keer geruild. Die deed het dan dus ook ongeveer 1 week goed en begon daarna ook te kutten.

Als ik de @home aansluiting direct in mijn pc doe is er nix aan het handje (op enkele 'normale' time-outs na, maar dat is een bekend probleem van @home )

Ik heb al een paar mailtjes gestuurd naar @home maar dan krijg je van die domme antwoorden als 'waarschijnlijk versliest de router steeds zijn instellingen'

Iemand suggesties?? Ik heb het al bij andere fora geprobeerd maar niemand kon me tot op dit moment nog helpen...

Verwijderd

... hier stond iets onzinnigs...

(was vroeg op vandaag :) )

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 19:47 ]

Verwijderd

Ik heb ook een router + @home bij mij werkt het wel maar zit op 50kb/s gemiddeld. Iemand daar een idee over is een twister router.

dat bij jouw steeds 20min weg valt is wel apart. Het ligt dus niet aan de router dan moet het aan een instelling leggen lijkt mij. of ligt aan @home. wat

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Ik had hetzelfde probleem, maar met een andere router. Die leek om de zoveel tijd in een loop te komen. Een instelling uit zetten (DMZ) heeft toen geholpen.

Wat zijn de instellingen op je router, gebruik je de laatste firmware, wat voor kabelmodem heb je?

Verwijderd

DMZ ? Lijkt me sterk dat dmz dit veroorzaakt. Maar vind het wel heeel apart dat met de 2de router weer na een week vaag ging doen. Lijkt me meer toeval.

• Riesjard
  • Niet online
Ik heb idd DMZ aanstaan maar dat wil ik wel gebruiken eigenlijk... Anders kan ik bijv niet online games hosten... Of wel???

De routerinstellingen... Wat wil je weten???
Er zit idd de laatste firmware op.
Ik heb een Com21 modem

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik heb in combinatie met mijn adsl abbo en modem, laatst een aantal routers geprobeerd. Mijn conclusie is dat als je teveel poortmappingen hebt en/of er te veel data lang het ding komt die dingen over hun nek gaan (lees: vastlopen)

Mischien heb je er iets aan ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Weet niet of je in je router poorten kan toewijzen aan een bepaalde PC?
Als dat kan dat kan je DMZ uit zetten en dan bijv poort 1660 voor je games gebruiken (als je C&C Generals hebt) en hosten doe je dan weer op een andere poort.
Heb zelf ook een @home abbo met Zyxel router Zywall 10. Maar dit heb ik nog nooit gehad?
Weet niet of er nog garnatie op je router zit (denk het wel omdat die nog maar een paar weken oud is :) ) breng hem dan een terug naar je leveracier en vraag of je ene nieuwe meej kan nemen (andere model - zelfde merk of zelfs geheel ander merk?)

• Riesjard
  • Niet online
Dit is dus al een andere ook een ander type (enige verschil is dat hiet ook een printerpoort op zit)

Maar stel ik dan die poorten afzonderlijk in, en hoe weet ik welke game welke poort gebruikt.....

http://members.home.nl/rdebruijn/hoi.JPG

Kan ik dan dus maar 6 apllicaties instellen?????

En hoe gebruik ik nu een programma als Remote Administrator?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

hmm ja ok das dan geen optie voor jou?
Remote Admin -> dus je draait W2ks (Terminal Server)
Of bedoel je iets van PcAnyWhere?
Als je TS hebt dan moet je Port 3389 open gooien zodat je ook van buitenaf je pc kan benaderen

Verwijderd

DMZ kan je gewoon gebruiken daar zal het niet aan liggen.
./Proxy schreef op 11 april 2003 @ 20:22:
Ik heb in combinatie met mijn adsl abbo en modem, laatst een aantal routers geprobeerd. Mijn conclusie is dat als je teveel poortmappingen hebt en/of er te veel data langs het ding komt die dingen over hun nek gaan (lees: vastlopen)
Dan heb je geen beste router. Als je een goeie route hebt ( valt level one ook onder) dan moet je de boel makkelijk kunnen instellen en geen problemen hebben.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 23:36:
DMZ kan je gewoon gebruiken daar zal het niet aan liggen.

[...]

Dan heb je geen beste router. Als je een goeie route hebt ( valt level one ook onder) dan moet je de boel makkelijk kunnen instellen en geen problemen hebben.
ik heb een Sweex en een SMC geprobeerd, beide het zelfde probleem

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1