Toon posts:

boinc beta suspended

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dear BOINC beta-testers:
A legal issue has arisen that prevents us from continuing the
BOINC beta test at this point.
I can't discuss the details,
but I hope that the issue will be resolved soon.
Please stay tuned.
-- David Anderson

het begin van het einde ?? seti nu echt over en uit ??

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Legal issue.. hmm :? Zou dat te maken hebben met dat distributed storage? Dat hun info op jouw systeem kunnen zetten, dat ze niet zelf mega servers hoeven te hebben. Zoiets heb ik volgens mij ooit eens ergens gelezen.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Verwijderd

Topicstarter
heb toen boinc net uit was de heleboel eens onder de loep gelegt .. en ja ze nemen dus niet alleen de processortijd maar de rest van de pc ook :(

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 16:05
hmmm het lijkt er steeds meer op dat het pas komt op een zo bekende feestdag

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Verwijderd

hoezo zou dat distibuted storage nou weer zo'n legal issue moeten zijn, als ze daarvoor nou stukken software van anderen zouden gebruiken, maar ze schrijven de software van boinc toch gewoon zelf?

• ColdFusion
Ja heb nog wat verder gelezen. En waarschijnlijk heeft het meer te maken met het feit dat studenten van Berkeley aan de code hebben gewerkt. En nu wil die universiteit natuurlijk die eigendom behouden of er royalties voor ontvangen.

En over dat distributed storage: er moet natuurlijk wel toestemming van de gebruiker worden gevraagd en dat moet natuurlijk wel juridisch goed te verklaren zijn. Misschien dat er daar nog iets aan schortte was mijn gedachte.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 10:34

NBK

Weercam-Avatar

Ik vind dat je dat distributed storage ook gewoon uit moet kunnen zetten, al is dat alleen maar omdat ik m'n HDD ongeveer eens in de twee maanden formateer...zijn ze iedere keer een stukje data kwijt (OK, het zal wel op meerdere PC's tegelijk worden opgeslagen maar toch...)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 20:06:
heb toen boinc net uit was de heleboel eens onder de loep gelegt .. en ja ze nemen dus niet alleen de processortijd maar de rest van de pc ook :(
En seti was daar al niet zo braaf in, bah.

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 22:41
Game over ;)

"Hé Bob, drie bier!"

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 16:31
Maar nee ....
BOINC beta testers:
"We hope to have a resolution to the legal situation in slightly
over a month. In the meantime, feel free to switch your computer
back to SETI@home Folding@home, or your project of choice.
Thanks for bearing with us."

-- David Anderson
Dat bericht is van half april.

Verwijderd

ColdFusion schreef op 18 April 2003 @ 22:27:
Ja heb nog wat verder gelezen. En waarschijnlijk heeft het meer te maken met het feit dat studenten van Berkeley aan de code hebben gewerkt. En nu wil die universiteit natuurlijk die eigendom behouden of er royalties voor ontvangen.

En over dat distributed storage: er moet natuurlijk wel toestemming van de gebruiker worden gevraagd en dat moet natuurlijk wel juridisch goed te verklaren zijn. Misschien dat er daar nog iets aan schortte was mijn gedachte.
Als ik het goed heb begrepen wordt het de bedoeling dat de gebruiker zelf precies kan bepalen hoeveel bandbreedte, schijfruimte en processortijd er door boinc gebruikt wordt, dus met die toestemming moet het wel goed zitten.

en wat betreft die royalties, ik neem aan dat je bedoelt dat andere projecten als seti die via boinc gaan draaien dan royalties moeten gaan betalen? zou ik een beetje lam vinden, op zich zou het wel goed zijn dat er wat extra geld vrijkomt voor seti (als het geld al niet in een algemeen potje gaat) maar ik vind niet dat dit ten koste moet gaan van andere projecten

• ColdFusion
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 14:54:
en wat betreft die royalties, ik neem aan dat je bedoelt dat andere projecten als seti die via boinc gaan draaien dan royalties moeten gaan betalen? zou ik een beetje lam vinden, op zich zou het wel goed zijn dat er wat extra geld vrijkomt voor seti (als het geld al niet in een algemeen potje gaat) maar ik vind niet dat dit ten koste moet gaan van andere projecten
Nee dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde voor het schrijven van (stukken van) de sourcecode van het BOINC platvorm. Dat schijnen studenten aan mee te hebben geholpen. En nu ziet de universiteit dat als intellectueel eigendom. Wil dat dus gebruikt gaan worden, wil die universiteit daar een vergoeding voor terug zien.

• ColdFusion
The legal situation has somewhat progressed. We can now resume the beta test and start testing and bug fixing again, however we have to keep the Sourceforge site down (for now). The beta server is still working, so feel free to start running BOINC again and posting bugs to this mailing list. Thanks.

Verwijderd

ColdFusion schreef op 20 April 2003 @ 15:56:
[...]

Nee dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde voor het schrijven van (stukken van) de sourcecode van het BOINC platvorm. Dat schijnen studenten aan mee te hebben geholpen. En nu ziet de universiteit dat als intellectueel eigendom. Wil dat dus gebruikt gaan worden, wil die universiteit daar een vergoeding voor terug zien.
dat is geen probleem, dat is gewoon zo, daar teken je voor zodra je op een universiteit gaat studeren. Alleen wel weer jammer voor die gasten van seti natuurlijk, maarja, ze kunnen toch ook zelf wel een vergelijkbaar stukje software schrijven?
Pagina: 1