Toon posts:

Subwoofer aan bureau bevestigen

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n Cambridge Soundworks setje bijn mijn PC zitten (een van de eerste ervan). Alle speakerstje zijn netjes rondom bevestigd aan de muren maar alleenmijn subwoofer ligt nog op de grond rond te slingeren. Nu zit ik er aan te denken om dat ding dus aan mijn bureau te bevestigen. Mijn vraag is echter of dat dit effect kan hebben op mijn monitor. Deze staat weliswaar op een ophoging, en nu weet ik dus niet of dat ik die subwoofer daar wel zo dicht onder kan hangen (ondanks dat er nog ruimte tussen zit).
Effe een foto ter verduidelijking.

Afbeeldingslocatie: http://www.sukkels.com/divimages/bureau.jpg

Verwijderd

mmja zou best kunnen maar kun je dit niet eerst even uitproberen met bv ducktape ofzo (zo zwaar zijn die dingen niet) en kijken wat het effect is voordat je dat ding definitief ophangt

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heeft waarschijnlijk weinig effect op je monitor, maar ik denk dat het niet meer om aan te horen is. Je bureau gaat namelijk meetrillen :P Mijne trilt al terwijl 'ie alleen op de grond eronder staat...

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 11-04-2003 19:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Ik denk dat je klank compleet verdwijnt als je hem aan iets hangt, zoals je bureau. Ten tweede zal je hele bureau mee gaan trillen en dat is neem ik aan niet de bedoeling :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken om hemmet beugels iets onder mijn bureau te laten zweven. Van die plankdragers, maar dan andersom bevestigd. Nu wordt de bas ook gedempt door het 1 cm dempingsrubber onder mijn vloerbedekking. Dus hangend LIJKT mij het beste.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 19:43 ]

Verwijderd

Neem een rubbermatje ertussen...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

RobIII schreef op 11 April 2003 @ 19:38:
Heeft waarschijnlijk weinig effect op je monitor, maar ik denk dat het niet meer om aan te horen is.
Dat is ie op de grond ook niet hoor ;). Zet 'm op noppen en het blijft even slecht klinken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Maar waarom zet je je woofer niet rechts onder ( achter de pc ). Of desnoods aan de andere kant ( achter dat kastje met de printer erop --> kun je nog beter bij de printer ook :) ). Ik denk dat je dan namelijk geen alst hebt van de woofer. En toch blijft de accoustiek van de woofer behouden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kastje gaat binnekort weg (als die lijers bij de Ikea mijn BONDE BUFFET eens een keer op voorraad hebben) Ik wil gewoon van de zooi op me vloer af. En achter me pc lijkt me nou ook ni ede ideale plaats...

Verwijderd

subjes horen volgens mij toch nog altijd op de grond te liggen, staan, .....
heb mijn subje van m'n cambridge setje lang naast m'n monitor gehad op het bureau
dat gaf lang niet dezelfde sound die hij geeft als hij op de grond staat.

natuurlijk zullen smaken altijd vershillen maar.... ik zou hem op de grond laten,
enne als je je kabels zowat fatsoeneert past hij best achter dat kastje waar je printer
opstaat hoor....
Pagina: 1