[IRC] mIRC script onder Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu een IRC bot welke door iemand op zijn eigen PC gehost wordt, wat dus verrot is, ik heb een Linux (Debian) server en daar wil ik die BoT best op hosten.

Maaaar, het is een mIRC script (windows dus) en mijn server is dus Linux.
Ik draai alleen console en geen Gnome of KDE oid.

Is er toch een mogelijkheid om dit te draaien in de text mode van Linux?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Nee, volges mij is dit niet mogelijk. Die scripts zijn voor Mirc alleen, je zal het best op 1 of andere manier kunnen runnen, maar het zal nooit op de manier gaan runnen zoals onder Windows.

Maar ... je heb linux ..., dan komt bij mij eigenlijk maar 1 woord te binnen: "Eggdrop".
En ik denk dat ik je hiermee een groot genoege hint heb gegeven. ;)

Verwijderd

in princiepe kun je met een eggdrop net zoveel als met zo'n mIRC-botje, je moet de scripts alleen ff zoeken/schrijven

mIRC scripts op een linux omgeving zal je niet lukken, of je moet een emulator gebruiken(en die vereist X en dat heb je niet)

• Mitch
  • Laatst online: 15-01 23:26
nou ... eggdrop is toch wel een stukje geavanceerder dan een mirc script hoor ....
Extendable with Tcl scripts and/or C modules
Support for the big five IRC networks (Undernet, DALnet, EFnet, IRCnet, and QuakeNet)
The ability to form botnets and share partylines and userfiles between bots

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mitch schreef op 11 April 2003 @ 19:46:
nou ... eggdrop is toch wel een stukje geavanceerder dan een mirc script hoor ....

[...]
ligt eraan wat je allemaal gescript hebt ;)

maar de beste oplossing vind ik om gewoon zelf een bot te schrijven, en daarom heb ik hem ook in java geschreven, werkt dus in principe op elke server :P

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:32

MadEgg

Tux is lievvv

Eggdrop kan veel meer dan mIRC, en doet dat ook nog veel sneller en stabieler.

Ik had ooit ook een zeer uitgebreid bot-script voor mIRC, en het heeft me al met al ongeveer een uur of 2 gekost om het geheel te vertalen naar een script dat eggdrop wel slikte.

En waarom is de beste oplossing zelf een bot schrijven, als alles al kan met meerdere op dit moment beschikbare IRC-clients/bots? Heet dat niet het wiel opnieuw uitvinden?

Tja

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MadEgg schreef op 11 April 2003 @ 20:02:
En waarom is de beste oplossing zelf een bot schrijven, als alles al kan met meerdere op dit moment beschikbare IRC-clients/bots? Heet dat niet het wiel opnieuw uitvinden?
nee dat heet alleen gebruiken wat je nodig hebt, en uiteraard heb ik wel een bestaand framework gebruikt, gewoon een implementatie van pircbot :)

• Snow_King
  • Laatst online: 13:19

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
hmm, het is eik een simpele BoT

gewoon !kick $username en dan kicked ie iemand, maar jmmr.
Ik zal eens naar Eggdrop kijken!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34
Mja, dat zat er in dat dit niet kon..mIRC is een windows-only IRC client, dus...

Succes met zoeken, er staat hierover een heleboel op internet, dus dit topic kan daarom wel dicht ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.