[hd] Twee hardisks op een ide kabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:02
Ik heb het volgende probleem met twee maxtor 40 gb 7200prm :+ harddisks ik kan ze niet allebij te gelijk aan sluiten op een ide kabel terwijl dat normaal hoort te lukken

Voor de duidelijkheid de hd met het os staat natuurlijk op master en de ander op slave. :z

Ik heb het volgende geprobeerd met een andere ide kabel maar dat had het zelfde effect. De twee hd's op twee verschillende ide kabels tegelijk dat werkt wel maar dan kan ik mijn cd writer niet aansluiten vanwege de grote van mijn kast. Een ide controller er bij kopen heb ik niet echt veel zin in :/

Iemand mischien een oplossing of die het probleem weet te verklaren :?

Dank bij voorbaat :)

En ik weet het ik ben een n00b. Maar n00bs moeten het ook leren :P

[ Voor 11% gewijzigd door Icingdeath op 11-04-2003 19:37 . Reden: Spelling fouten + wijzigingen ]

Verwijderd

geef eens wat meer info.. wat gebeurd er als je de 2 HD's aansluit op 1 IDE kabel? Start ie wel/niet? Welke windows? Wat voor moederboard?

• Icingdeath
Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 19:37:
geef eens wat meer info.. wat gebeurd er als je de 2 HD's aansluit op 1 IDE kabel? Start ie wel/niet? Welke windows? Wat voor moederboard?
Met de ide check bij het opstarten vind hij dan geen hd. En voor spec zie mijn sig.

Verwijderd

Zet de jumpertjes op je harde schijven eens op cableselect

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Kan je de 2 schijven op C(able)S(elect) zetten? :)
Misschien dat ze het dan doen? :)
Ik heb ook wel problemen gehad met jumpers.. Het kwam doordat het stickertje boven de jumpers verkeerd om zat :X

//edit: traaaag :P

[ Voor 7% gewijzigd door Okyah op 11-04-2003 19:40 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Icingdeath
Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 19:38:
Zet de jumpertjes op je harde schijven eens op cableselect
Beide of gewoon de hdd die ik op slave heb?

Verwijderd

JelleStoel schreef op 11 April 2003 @ 19:40:
[...]

Beide of gewoon de hdd die ik op slave heb?
Beide

• Icingdeath
Het blijkt dat ze niet beiden niet worden gepakt als ik hem op cable select zet. Maakt het uit of ze op een ata 133 ide cable zitten want ik weet niet of ze er support er voor hebben aangezien ik deze hd gehad heb van een kennis. Ze zijn beide van een verschillend model.

[ Voor 9% gewijzigd door Icingdeath op 11-04-2003 20:02 ]

Pagina: 1