mijn ouders HD ligt een beetje in de knoop. hij loopt vast bij het afsluiten, start traag op enz. dus (omdat er toch heel veel troep opstaat) wil ik hem formateren. Nu moeten alle e-mailtjes ook mee (stuk of 200). ze hebben nu win98 SE met outlook express 6, en ik wil er winXP opzetten (alle 2 nederlandse versie). Nu krijg ik bij de search het antwoord om de map application data te kopieren. Nu draai ik zelf WinXP en bij mij bestaat die map niet. heeft iemand ervaring met het overzetten van mails van win98 naar XP?? hoe doe ik dit.
probeer dit programma maar eens: http://www.inachis.com/products/index.htm
die werkt heel goed bij mijn pa
edit: backup ging toen van win98 naar winxp (wel alle twee OE 6)
die werkt heel goed bij mijn pa
edit: backup ging toen van win98 naar winxp (wel alle twee OE 6)
[ Voor 25% gewijzigd door Mr.Nobody op 11-04-2003 19:28 ]
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Verwijderd
Probeer dit progsel eens,
die gebruik ik altijd (demo; volledig werkend en je kunt het na het restoren gewoon weer afhalen)
http://www.outlook-express-backup.com/
die gebruik ik altijd (demo; volledig werkend en je kunt het na het restoren gewoon weer afhalen)
http://www.outlook-express-backup.com/
Extra > Opties > tab onderhoud > archiefmap > zoek deze lokatie op je harde schijf en kopieer die map
Je kunt deze map later weer in outlook express importeren via bestand > importeren
Je kunt deze map later weer in outlook express importeren via bestand > importeren
[ Voor 7% gewijzigd door Civil op 11-04-2003 19:30 . Reden: tikfoutje ]
Verwijderd
Zoeken op *.dbx, daarin zitten alle mails.
Die dbx'en zitten ergens in een application data map.
Oh ja, optie "verborgen bestanden & mappen niet weergeven" wel uitzetten.
Die dbx'en zitten ergens in een application data map.
Oh ja, optie "verborgen bestanden & mappen niet weergeven" wel uitzetten.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 19:32 ]
Gewoon zoeken op *.dbx en dan vind je diverse bestanden (postvak in, verzonden items enz. en eigengemaakte mappen). Deze gewoon bewaren, importeren in outlook express in de nieuwe installatie en klaar...
Ik zie net dat je die mappen niet kunt zien in XP, al eens geprobeerd om ook te zoeken in verborgen mappen?? Map is namelijk beetje verborgen
Ik zie net dat je die mappen niet kunt zien in XP, al eens geprobeerd om ook te zoeken in verborgen mappen?? Map is namelijk beetje verborgen
[ Voor 27% gewijzigd door FlipFluitketel op 11-04-2003 19:30 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Verwijderd
maak een map aan op je hdd waar je de mail in wil backuppen
selecteer alle mailberichten die je wil backuppen (mbhv ctrl+a)
en sleep deze in de map die je zonet gemaakt had
done
om alles terug in outlook te krijgen na een verse install:
open de map waar de mail in gebackupped staat
selecteer alle mails
sleep deze terug naar de map in outlook express waar je ze hebben wil
done again
selecteer alle mailberichten die je wil backuppen (mbhv ctrl+a)
en sleep deze in de map die je zonet gemaakt had
done
om alles terug in outlook te krijgen na een verse install:
open de map waar de mail in gebackupped staat
selecteer alle mails
sleep deze terug naar de map in outlook express waar je ze hebben wil
done again
Onder Windows XP zit de data van Outlook Express ergens onder:
C:\Documents & Settings\<username hier>\Application Data\Outlook Express
Of zoiets
Het best kun je voor een herinstallatie de gehele map C:\Documents & Settings op een CD/RW branden. Dan heb je ook meteen My Documents, My Favorites en ander "My" gezeur op de backup
C:\Documents & Settings\<username hier>\Application Data\Outlook Express
Of zoiets
Het best kun je voor een herinstallatie de gehele map C:\Documents & Settings op een CD/RW branden. Dan heb je ook meteen My Documents, My Favorites en ander "My" gezeur op de backup
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Vergeet niet de e-mail adressen te backup-en.... 
Trouwens, die document & Settings map is standaard hidden meende ik. Dus je zou via tools/options alle bestanden moeten laten tonen. (De normale tweakert heeft al als optie dat hidden bestanden ook zichtbaar zijn toch?)
Trouwens, die document & Settings map is standaard hidden meende ik. Dus je zou via tools/options alle bestanden moeten laten tonen. (De normale tweakert heeft al als optie dat hidden bestanden ook zichtbaar zijn toch?)
I&T -> SA
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Pagina: 1